Örongodis! Ljuddesigners förklarar hur klassiska spelljud skapats och psykologin bakom

Robot
Örongodis! Ljuddesigners förklarar hur klassiska spelljud skapats och psykologin bakom

Du får veta hur Blizzard skapade det ikoniska murlock-gurglet och mycket mer.

#splinter-cell, #tony-hawk-pro-skater, #world-of-warcraft


Medlem

Orkade inte kolla på dem, så dåligt klippt. Vad är meningen med att klippa videon mitt i meningar och den andra personen ska avsluta den enas mening, heeeela tiden.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Orkade inte kolla på dem, så dåligt klippt. Vad är meningen med att klippa videon mitt i meningar och den andra personen ska avsluta den enas mening, heeeela tiden.

Samma här. Tror man gör det för att "förnya" ens fokus om och om igen så man inte tröttnar eller slutar lyssna, men för mig blir det tvärtom och man irriterar sig och tappar tråden.
Är samma sak på många av de populära youtube-klippen där någon står och pratar. Man klipper inte bara för att korta ner videon genom att ta bort pauser, utan man skapar medvetet klipp mellan meningar, eller mitt i samma mening från samma person, där personen plötsligt är lite mer inzoomad, flyttad på, eller annat ansiktsuttryck... också irriterande när det görs för mycket.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Orkade inte kolla på dem, så dåligt klippt. Vad är meningen med att klippa videon mitt i meningar och den andra personen ska avsluta den enas mening, heeeela tiden.

Inte bara det, men de förklarar inte heller hur de gick till väga när de gjorde ljuden. Vilket var vad jag förväntade mig av videon.

Medlem

Håller med kommentarerna ovanför; lite för hoppigt och ofokuserat. Men trots det blev jag nyfiken. Finns det liknande klipp någonstans som är längre och med mer djup? Känns som att detta hade funkat bra som podcast. En ny ljuddesigner i varje avsnitt som får prata de spel de jobbat på.

Medlem

Nostalgin är överflödig! Riktigt häftigt att få höra när ingenjörerna nördar ner sig i deras (och andras) arbete. Jag satt och log genom största delen av klippen, speciellt det andra. Mer moderna ljud där tycker jag. Förstår inte vad folk snackar om att det var dåligt klippt? Tycker Wired lyckades hur bra som helst med att få fram det dom ville.

Inaktiv

Underbart! Detta gjorde min dag! TACK! <3

1
Skriv svar