Red Dead Online-betan börjar i morgon (för vissa)

Robot
Red Dead Online-betan börjar i morgon (för vissa)

Betan öppnar för alla som äger spelet innan månaden är slut.

#red-dead-online, #red-dead-redemption-2, #rockstar


FM-guru
F.d. Sisyr

Är inte ens halvvägs in i spelet än, så ingen brådska för min del. Precis som i GTA-spelen spenderar jag större delen av tiden med att bara lalla runt istället för att göra uppdrag...

Medlem

Förlåt, men står det inte 1:30 UK time? Blir inte det kl 14:30?

Medlem

Är detta ett separat online-spel eller bara en multiplayer online-del till red dead 2? Måste man äga RD2?

Medlem

@Redstar: Jag vet inte hur du kan ha missat det xDD Står uttryckligen i artikeln, och om inte annat omnämns det i diverse recensioner och statements. Men ja, du måste äga originalspelet Red Dead Redemption 2 för att få tillgång till dess onlineläge :). Som de säger i artikeln ska alla som äger Red Dead Redemption 2 få access under veckans gång.

Tråddemonen
Testpilot

Fixar en FZ grupp på socialclub imorgon samt kör en stream på Red Dead Online för de som vill titta på onlineläget. Men streamen blir mot kvällen efter att jag har slutat jobbet.

Releasehästryttare

Ytterligare ett spel där de som betalar mest får tillgång först #bojkotta

Medlem
Skrivet av Devan:

Ytterligare ett spel där de som betalar mest får tillgång först #bojkotta

Till beta dock. Inget konstigt kan jag tycka. De som betalat mest och först har med större sannolikhet spelat mest och deras kritik är viktigare än någon som precis köpt spelet tänker jag.

Releasehästryttare
Skrivet av ClockWise:

Till beta dock. Inget konstigt kan jag tycka. De som betalat mest och först har med större sannolikhet spelat mest och deras kritik är viktigare än någon som precis köpt spelet tänker jag.

Ah va det till beta? Allright then. Carry on.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

Fixar en FZ grupp på socialclub imorgon samt kör en stream på Red Dead Online för de som vill titta på onlineläget. Men streamen blir mot kvällen efter att jag har slutat jobbet.

Vi kör en stream när det drar igång, är tanken. När öppnar de möjligheten att starta grupper tro?


signatur
Redaktör
Skrivet av Panthola:

Förlåt, men står det inte 1:30 UK time? Blir inte det kl 14:30?

Stämmer, 14:30 ska det börja. Vi fick denna info tidigare, men uppenbarligen hann den ändras. Fixat.


signatur
Medlem

Som om inte de som betalat överlägset mest ska få först tillgång, med företräde till en beta... Det är ju såklart en perk, och därav valfritt. Jag tkr definitivt är rimligt att man ska kunna "säkra" en plats lite före, om servrarna är belastade när de betalat de extra slantarna. Det är ju endast temporärt. Förr elr senare blir det Pay 2 Win med samma möjigheter för alla att köpa sharkcards och fusk i riktig Rockstar-anda anyhow.

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Är uppe med tuppen, och ordnar en grupp till FZ om spelet nu hamnar på social club imorgon bitti. Jag fixar fram den så fort chansen finns! Kan skicka ett PM när gruppen finns tillgänglig på Social Club, länkar även gruppen inom artiklar relaterat till spelet och forumtråden. Sprid gruppen som pesten därefter så alla kan samlas och rida runt tillsammans!

Skägg.
10 Chambers
Medlem

@Zimpan: Jag är på! får mig att tänka på försöket till ett FZ gäng i GTA:O..

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Var tvungen att redigera om inlägget då jag skriver som en trasa med störningsmoment här hemma, du får läsa om den helt enkelt.

Tråddemonen
Testpilot

@Honung: Vi fixar fram något redigt denna gång. Är oerhört många engagerade cowboysare här på FZ.

Medlem

Åh jag som aldrig kommer få uppleva det då influensa döden är runt hörnet. Kanske skicka ett Mail till Rockstar, är ju poppis med goda gärningar nu verkar det som.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Ambassadör
Xbox

Blir det spoilerfria streams?


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Blir det spoilerfria streams?

Världen är ju densamma så det kan vara lite av en spoiler. Men storyn och multiplayer ska vara separerade från varandra, som jag förstått det.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: Yepp, storyn har ingenting med Multiplayer att göra, det kan finnas uppdragsgivare som är karaktärer ifrån storyn likt GTA V. Men det finns ingen koppling förutom det, karaktären är din egna som gör sina egna dumheter inom samma spelvärld.

Ambassadör
Xbox

Ja det är ju annat i multiplayer men jag tänkte snarare på de som streamar


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas att det är bättre än GTA 5 online del.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Ja det är ju annat i multiplayer men jag tänkte snarare på de som streamar

Ah! Calle är ju erkänt spoilerfri så det ska nog gå bra.


signatur
Inaktiv

@Seraium: GTA Online är så j*vla bloated nu att det knappt går att spela. Vill minnas att det back in the day gick att sätta telefonen i spelet på "stör ej" men hittar ingen sån funktion idag när jag spelat vilket gör att de olika NPCerna ringer konstant och tjatar om verksamheter och dylikt. Det i sig är inte jättedrygt då man snabbt kan lägga på men om man håller på att skriva i chatten eller vissa andra saker så avbryts det rakt av och bara försvinner vilket är riktigt irriterande om man höll på att skriva ett långt meddelande.

Ambassadör
Xbox

@Tomas Helenius: Gött! Ska bli kul.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

Skriver till Rockstar själv och inväntar svar om hur crews/gangs funkar i Red Dead Online. Postar så fort jag har fått svar eller tagit reda på om hur det funkar.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Redstar: Jag vet inte hur du kan ha missat det xDD Står uttryckligen i artikeln, och om inte annat omnämns det i diverse recensioner och statements. Men ja, du måste äga originalspelet Red Dead Redemption 2 för att få tillgång till dess onlineläge :). Som de säger i artikeln ska alla som äger Red Dead Redemption 2 få access under veckans gång.

Tackar, missade helt att det stod "multiplayerdelen av red dead" i början.

Medlem

Har väldigt höga misstankar om att detta kommer bli en flopp i längden tråkigt nog. Det känns som det kommer bli ännu mer enformigt än Gta Online, lite lättare att lägga till dlc i ett nutida spel. Man har alltid drömt om ett cowboysar mmo, men i verkligheten är det nog inte lika roligt som i drömmen.
Men vi får se.

Medlem

Det skulle ju kunna vara precis det man vill ha om man vill spela spelet igen. För i det där formatet så kanske man slipper all story som man ju knappast vill traggla sig igenom under en andra genomspelning för att låsa upp alla vapen, förmågor, områden m.m.

12
Skriv svar