Heta Diablo 4-rykten – liknar Diablo 2, Souls-liknande upplägg testades

Robot
Heta Diablo 4-rykten – liknar Diablo 2, Souls-liknande upplägg testades

Nuvarande version beskrivs som "en utmanande dungeon crawler".

#blizzard, #diablo, #diablo-3, #diablo-immortal, #diablo-iv


Medlem

"Make what people were afraid of in Diablo II, but modern."

Undead Stygian dolls i modern tappning?

Immortal Blizzard dolls blir det nya


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Tråddemonen
Testpilot

De gjorde nog rätt i att skrota expansionen till 3an och slippa extra kostnaderna för att utveckla den. Enligt mig så tröttnade man på spelet efter att ha spelat ut kampanjen för första gången.

Medlem

Activision jobbar hårt för att rädda det som räddas kan från Blizzard. Inte för D4 vore tråkigt.

Medlem

Låter bra! Ännu mörkare Diablo verkar ju riktigt intressant i mitt tycke.

Gnällkuk
Skrivet av Zimpan:

De gjorde nog rätt i att skrota expansionen till 3an och slippa extra kostnaderna för att utveckla den. Enligt mig så tröttnade man på spelet efter att ha spelat ut kampanjen för första gången.

Låter som du aldrig spelat RoS. För mig och merparten av de som köpte och spelade RoS var det en stor besvikelse att det aldrig kom en andra expansion, ett märkligt drag också med tanke på att RoS sålde bra och man redan hade en väldigt stark bas i alla som hoppade på (och blev brända) av basutgåvan. Utvecklarteamet var själva förvånade och besvikna, inte konstigt. De revanscherade sig rejält och ville visa att de kunde ännu mer. Till råga på allt så innebar det att de tappade otroligt mycket kompetent personal, så har lite svårt att se argumentet att det var ett bra val.

///

Väldigt intressant läsning, låg i sängen och plöjde hans matiga artikel igår kväll. Låter som ett klokt val att de skrotade den första DS-inspirerade versionen av D4, lät som ett snedsteg och inte något jag hade velat spela alls. Med tanke på att de var nära dock att visa upp det under BlizzCon får mig att hoppas och tro att de har demo samt trailer redo till årets E3.

"Don't you guys have phones?!" borde alltså egentligen ha varit "Aren't you guys Chinese!?". Ursprungsplanen att enbart släppa det på den asiatiska marknaden först och sedan porta det till väst hade varit ett mycket bättre beslut. Däremot är det synd att de överlag har tappat kontakten med sina gamla fans. Man kan givetvis inte blidka alla och det är dessutom klart förståeligt att många utvecklare tappat glöden när de sitter med samma projekt i ett decennium, inkubatorn låter som en bra idé överlag - oavsett vad man tycker om mobilspel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Tredjepersons Diablo hade iofs vart tufft

Medlem

Att spela ett dungeon crawler spel i tredjeperson låter väldigt intressant, finns det några sånna spel idag? De flesta spel är ju mer som dark souls då?

Hade varit kul om dom byggt på den ideen och se vad det hade resulterat i

Medlem

Personligen så är inte jag sugen på ett Souls liknande Diablo... Isåfall som ett separat spel.

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Nope spelade ej expansionen då jag redan hade tröttnat helt på spelet vid det laget. Men om många fann spelupplevelsen lika dåligt som jag så kanske expansionen inte sålde lika bra som det hade planerats att göra.

Gnällkuk
Skrivet av Zimpan:

@trickeh2k: Nope spelade ej expansionen då jag redan hade tröttnat helt på spelet vid det laget. Men om många fann spelupplevelsen lika dåligt som jag så kanske expansionen inte sålde lika bra som det hade planerats att göra.

Givetvis, det är samma problem som Bungie har haft med Forsaken, en fantastisk expansion men där folk har blivit brända med dåligt basspel och DLC efter det. När det uppdagades att Activision var missnöjda med försäljningen av Forsaken så lyssnade jag på en pod. En av de medverkande där spelade på PS4, där kan man se hur många som låst upp vissa troféer. Av alla på PS4 som ägde D2 hade endast knappa 10% låst upp Dreaming City som är det sista du låser upp i kampanjen för Forsaken. Detta trots att expansionen fått idel höga betyg och rosats även av inbitna fans som den bästa expansionen någonsin i Destinys historia, det säger en hel del om hur brända folk blivit. Att ge ut basspelet gratis var ett smart drag, det avgörande kommer att bli hur väl Black Armory DLC tas emot som landar om ett par veckor.

Gillar du Diablo annars tycker jag du ska passa på nu när det är rea. RoS kostar 9.99€ just nu och en ny säsong startar nästa vecka (fredag om jag inte missminner mig). Det är ett helt annat spel än vad det var, rejält mycket mer att göra och en mycket roligare spelupplevelse. Jag tillhör samma skara som tyckte basspelet var skit, men ändrade helt uppfattning med RoS och återvänder titt som tätt vid nya säsonger och har alltid kul.

///

Är det någon som saknar spelkompis som kanske plockat upp Destiny, eller är sugna på att testa D3 och RoS är ni välkomna att adda trickeh2k#2337 - guidar och hjälper er gärna! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är sjukt sugen på diablo eternal collection på ps4 store för ynka 180kr. Enligt flera videor och recensioner jag har kollat så verkar ps4-versionen riktigt bra. Pro kör dessutom spelet i 4k


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som du aldrig spelat RoS. För mig och merparten av de som köpte och spelade RoS var det en stor besvikelse att det aldrig kom en andra expansion, ett märkligt drag också med tanke på att RoS sålde bra och man redan hade en väldigt stark bas i alla som hoppade på (och blev brända) av basutgåvan. Utvecklarteamet var själva förvånade och besvikna, inte konstigt. De revanscherade sig rejält och ville visa att de kunde ännu mer. Till råga på allt så innebar det att de tappade otroligt mycket kompetent personal, så har lite svårt att se argumentet att det var ett bra val.

Håller med, det var en stor besvikelse att de dumpade andra expansionen och istället portionerade ut smådelar som innehållsuppdateringar.

Att de inte fått in någon form av arena pvp mode är också en besvikelse. Man ser på de små eventkartona som finns att de mycket väl kunnat vara arena pvp-kartor från början.

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Är sjukt sugen på diablo eternal collection på ps4 store för ynka 180kr. Enligt flera videor och recensioner jag har kollat så verkar ps4-versionen riktigt bra. Pro kör dessutom spelet i 4k

Ja, till och med PC-spelare har motvilligt erkänt att det faktiskt är riktigt bra och kul på konsol. Det skiljer sig lite mot PC-versionen, men i det mesta är det sig likt.

Skrivet av Fulci:

Håller med, det var en stor besvikelse att de dumpade andra expansionen och istället portionerade ut smådelar som innehållsuppdateringar.

Att de inte fått in någon form av arena pvp mode är också en besvikelse. Man ser på de små eventkartona som finns att de mycket väl kunnat vara arena pvp-kartor från början.

Tror med att PvP uteblev för att inriktningen på skills osv inte skulle fungera något vidare i PvP. Däremot inte sagt att man hade löst det till en andra expansion, om den nu hade blivit av.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Med tanke på att vi redan har Lost Ark, torchlight Frontiers och PoE blir det oerhört tufft även för blizzard.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vill minnas att det gick samma prat om en mörkare ton innan Diablo 3 visades upp. Men jag är hoppfull att jag ska få uppleva detta igen - https://www.youtube.com/watch?v=CSR5qvoWkxI

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Har faktiskt D3 + expansion till PS4 som jag fick för ett par kronor extra vid något köp av andra spel. Den har dock legat inplastad i hyllan sen jag fick det hem med de andra spelen som jag köpte. Tanken var att en kompis skulle ha det, men som aldrig tog emot det. Så om jag har brist på spelnöje kanske jag ger det ett nytt försök. Men det återstår att se. Spelade ut D3 kampanjen på PC när det kom, köpte limited edition på den tiden som numera bara står i hyllan. Gillar dock att D2 hängde med i expansionen på en frän USB sticka med Diablos skalle.

Gnällkuk

@Zimpan: Då tycker jag att du antingen kränger spelet på ebay/blocket och köper expansionen för pengarna till PC, eller degar ned dig i soffan till helgen!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Nja det får vänta lite, håller fortfarande på med RDR2 och har en hel del kvar!

Medlem

Efter Blizzcon fiaskot så ger jag det bara en axelryckning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Att bara kalla Fenriz för "en norsk trummis" känns ju nästan som en förolämpning mot mannen

Medlem

Mycket märkligt att massa D4 rykten börjar poppa upp nu efter deras shitstorm
Det är nog garanterat att dom inte jobbar på D4

Samma story som Bethesda drog med Elder Scrolls 6, dock dom hade det som backup om presentationen gick åt helvete, som det gick.

Folk måste ta och inse att Blizzard existerar bara i namn i dagsläget
Den som styr är Activision och aktieägarna.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av phuling:

Att bara kalla Fenriz för "en norsk trummis" känns ju nästan som en förolämpning mot mannen

”Norges Buddy Rich, fast svartklädd och lite dystrare.” Hmm... inte bättre.


signatur
Medlem
Skrivet av Brona:

Vill minnas att det gick samma prat om en mörkare ton innan Diablo 3 visades upp. Men jag är hoppfull att jag ska få uppleva detta igen - https://www.youtube.com/watch?v=CSR5qvoWkxI

Ettan är bäst!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Activision jobbar hårt för att rädda det som räddas kan från Blizzard. Inte för D4 vore tråkigt.

Jag vet inte om dom jobbar lika hårt på att rädda Blizzard som dom jobbar på att förstöra dom. Det gamla Blizzard var av gamers för gamers, det nya Activision/Blizzard inte så mycket för gamers längre.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar