CliffyB dödar Lawbreakers-servrarna, spelare gnäller och David Jaffe flippar

Sida 1 av 1
Nyhet
2018-11-21 09:41
CliffyB dödar Lawbreakers-servrarna, spelare gnäller och David Jaffe flippar

"He doesn't know shit", "you fuckin moron" och "bullshit!" är kontentant av hans upprörda rant.

#cliff-bleszinksi, #david-jaffe, #lawbreakers


trickeh2k
2018-11-21 10:30

Hängde inte riktigt med i det som skrevs, när han skrev "att det inte går att ändra server till p2p" osv, osv - vem har sagt det? Cliffy B eller någon random YT-snubbe? Kan inte se videon just nu.

2018-11-21 10:31

Alltid trevligt när folk fäller masken och visar vem dom verkligen är. Internet är en slaskhink.

Skrivet av trickeh2k:

Hängde inte riktigt med i det som skrevs, när han skrev "att det inte går att ändra server till p2p" osv, osv - vem har sagt det? Cliffy B eller någon random YT-snubbe? Kan inte se videon just nu.

Jaffe. Och det är nog allmänt känt att det inte går så enkelt.

Struggle
2018-11-21 11:22
slander
2018-11-21 11:41

Tycker lite synd om utvecklare som får sina verk söndertrasade om och om igen, jag kan förstå ilskan hos dom, men att släppa en o-editerad video på det här viset, hade nog gått hem mycket bättre om han varit lugn.

Men ibland måste man bara få ventilera.

Kleptoman
2018-11-21 12:02

Snubben(jaffe) har ju något problem. Varför ska han sitta där o gråta över ett spel som floppade rejält?

Gurkon
2018-11-21 13:34
Skrivet av Kleptoman:

Snubben(jaffe) har ju något problem. Varför ska han sitta där o gråta över ett spel som floppade rejält?

Asså, han "gråter" ju om kritik som riktats mot Cliffy där han porträtteras som lögnare. Han hänvisar till videon där kritiken har samlats och förklarar för sin publik hur dum videon är, på vilka sätt den brister i logik, samt lögner (enligt honom) som den försöker sprida om Cliffy.

Jag är inte alls investerad i Lawbreakers och allt tjafs runt omkring, men från din kommentar att döma orkade du väl inte ens se videon. Får dig att se lite fånig ut.

Gen
2018-11-21 13:58
2018-11-21 14:15

Även om CliffyB av någon anledning ville punga upp pengarna som krävdes för att få spelet spelbart igen så är det ju inte säkert att programmerarna som kodade spelet vill göra det. Varför skulle de inte bara ta ett jobb där de kan fortsätta med arbetsuppgifter som fortsätter deras karriär. För dem är lawbreakers en återvändsgränd.

trickeh2k
2018-11-21 14:38
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jaffe. Och det är nog allmänt känt att det inte går så enkelt.

Ok, men vem var det som hade påstått det från början? :> Var det random YT kille som basunerar ut att de var korkade och att de borde ändrat nätverkskoden och fick det att låta enkelt och sedan Jafar som tillrättavisade barskt?

Skrivet av trickeh2k:

Ok, men vem var det som hade påstått det från början? :> Var det random YT kille som basunerar ut att de var korkade och att de borde ändrat nätverkskoden och fick det att låta enkelt och sedan Jafar som tillrättavisade barskt?

Jag tror att utvecklare rent allmänt är hyfsat trötta på den allmänna tyckomanin kring deras yrke, särskilt från folk som uppenbart inte vet vad de pratar om. Droppen blev denna nisse.

PcGamer
2018-11-21 16:45

Hade Quake och Unreal Tournament saknat bot support hade mitt intresse för spelen varit avsevärt mycket mindre än vad det blev. Samma sak gäller även andra MP fokuserade spel som Battlefield och Battlefront (Pandemics spel, EA´s spel är inte alls lika intressanta trots att det har en väldigt vacker "yta"), bots betyder mer för spel än utvecklare/utgivare verkar tro, de tillåter dig att spela spelet utan uppkoppling, de låter en få chans till att lära sig spela i sin egna takt och folk slipper att ständigt höra frasen "get gud" som verkar "förpesta" dagens MP-spel (hur ska man kunna bli bättre om man aldrig får en ärlig chans att träna, om man ständigt dör av andra spelare). J

Jag har följt utvecklingen av LawBreakers eftersom jag är alltid gillat Unreal, som SP spel och med Tournament som MP-spel. Men det var mycket avsakaden av just bots som gjorde att jag inte hade samma intresse för spelet som UT, LawBreakers verkade sakna en "identitet" de försökte skapa ett spel som skulle tilltala så många som det bara gick, ofta när man gör detta så sker raka motsatsen. Har inget emot Cliffy B, jag vet vad han betytt för Unreal spelen och det är tråkigt att han inte längre verkar göra spel för samma målgrupp. Vad han sagt förut minns jag dock och när man säger saker som han gjort så får man räkna med att ens forna fans inte kommer köpa spelen på samma sätt som förut, det kommer krävas att man visar det med handling, inte bara ord, att man har ångrat sig.

Utan att ha sett videon, om jag bara går efter vad som står i artikeln om den så håller jag med Jaffe. Alltför många idag tror att spelutveckling är något som är enkelt, att ett spel kan gå från en form av nätkod till en annan utan stora kostnader, kollat en del på Steam och där verkar man tro att det är hur enkelt som helst att skapa bots, nej det är nog något av det svåraste man kan göra, AI som den som finns i UT har tagit lång tid att utveckla och jag har kört en del av senaste Unreal Tournament, jag upplever den inte alls som lika bra som den finns i UT 2004, den fukar men inte mer än så.

makedonii
2018-11-21 16:49

jaffe är nog saltig pga att hans senaste spel fick så mycket kritik o floppa

trickeh2k
2018-11-21 16:55
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror att utvecklare rent allmänt är hyfsat trötta på den allmänna tyckomanin kring deras yrke, särskilt från folk som uppenbart inte vet vad de pratar om. Droppen blev denna nisse.

Jag antar att det var rätt glasklart om man hade sett videon, blev så nyfiken och får vänta tills jag kommer hem men tack för infon!

EXPLICIT
2018-11-21 19:00
Skrivet av PcGamer:

Hade Quake och Unreal Tournament saknat bot support hade mitt intresse för spelen varit avsevärt mycket mindre än vad det blev. Samma sak gäller även andra MP fokuserade spel som Battlefield och Battlefront (Pandemics spel, EA´s spel är inte alls lika intressanta trots att det har en väldigt vacker "yta"), bots betyder mer för spel än utvecklare/utgivare verkar tro, de tillåter dig att spela spelet utan uppkoppling, de låter en få chans till att lära sig spela i sin egna takt och folk slipper att ständigt höra frasen "get gud" som verkar "förpesta" dagens MP-spel (hur ska man kunna bli bättre om man aldrig får en ärlig chans att träna, om man ständigt dör av andra spelare).

This - de releases som har "offline mp vs. bots" dör ju aldrig helt och hållet, utan man kan alltid kliva tillbaka och lira mot AIn. Borde bli standard att alla släpp, inkl. mp-only, har ett "vs. bots." -läge.

Molotov
2018-11-21 23:34
Skrivet av EXPLICIT:

This - de releases som har "offline mp vs. bots" dör ju aldrig helt och hållet, utan man kan alltid kliva tillbaka och lira mot AIn. Borde bli standard att alla släpp, inkl. mp-only, har ett "vs. bots." -läge.

Ställer mig i ledet och håller med.
Unreal tournament (99) så välgjort spel med bots.
Det är alltid det spelet jag tänker på när jag tänker bra mp-spel som har bots offline.
Själva namnet tournament är ju hur det var att spela singeplayer dessutom

Kleptoman
2018-11-22 19:53
Skrivet av Gurkon:

Asså, han "gråter" ju om kritik som riktats mot Cliffy där han porträtteras som lögnare. Han hänvisar till videon där kritiken har samlats och förklarar för sin publik hur dum videon är, på vilka sätt den brister i logik, samt lögner (enligt honom) som den försöker sprida om Cliffy.

Jag är inte alls investerad i Lawbreakers och allt tjafs runt omkring, men från din kommentar att döma orkade du väl inte ens se videon. Får dig att se lite fånig ut.

Har tittat på videon. Han sitter där och gråter över att folk kritiserar pojkvännen Cliff.
Han förstår inte ens att det redigerade klippet där Cliff talar inte skulle tas allvar utan att det var ett skämt.

Sida 1 av 1