Diablo Immortal släpps till mobil

Robot
Diablo Immortal släpps till mobil

Spelare påstår att det är ett re-skin från tidigare spel.

#diablo-immortal


Medlem
Medlem

Alla måste se klippet från Q&A där en okänd hjälte ställer frågan rakt ut: is this an out of season april fools joke?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blizzard cashar in som de ska, det går bra nu!

Medlem
Skrivet av Javas:

Alla måste se klippet från Q&A där en okänd hjälte ställer frågan rakt ut: is this an out of season april fools joke?

https://www.youtube.com/watch?v=jY9cSFRBzJc

Medlem

"Diablo fans have received the short stick of content for several years now. A lot of people were expecting D2 remastered or at least a d3 druid character. Some people dared dream of D4.

The meme answer was 'diablo mobile' whenever a thread asking what to expect for blizzcon came up. Today the meme became reality."

Medlem

Om människor är genuint upprörda över ett mobilspel så bör de nog fundera på sina prioriteringar i livet och fråga sig själva hur arga och verklighetsfrånvarande de kan vara.

Det är inte mobilspelet i sig som gör människor upprörda utan det är snarare det faktum att de lanserar ett mobilspel och inget annat. Hade det funnits nytt content till Diablo eller ett helt nytt spel så hade det inte varit alls lika mycket hat mot ett mobilspel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Skitstormen på nätet är episk.

Medlem

Hur jävla verklighetsfrånvarande är Blizzard? Diablofans har inte fått ett skit på typ fyra år och så tror man att en publik där antagligen 99.9% består av pcm-folk ska bli glada över ett mobilspel?

Stackars Wyatt Cheng, skickades ut att göra ett omöjligt uppdrag.

Medlem

Sista skottet i Diablo IP kistan..


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Sista skottet i Diablo IP kistan..

Det tror jag inte men ett rejält bakslag.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Hur jävla verklighetsfrånvarande är Blizzard? Diablofans har inte fått ett skit på typ fyra år och så tror man att en publik där antagligen 99.9% består av pcm-folk ska bli glada över ett mobilspel?

Stackars Wyatt Chang, skickades ut att göra ett omöjligt uppdrag.

Visst kan Blizzard få göra mobilspel, men precis som du säger verkar de helt verklighetsfrånvända när de tror att folk som besöker Blizzcon vill se ett Diablo för mobil. Hade de haft något vett hade de väntat och presenterat mobilspelet utan pompa och ståt senare.

Någon skrev också att Blizzard tidigare hypade "flera Diablo nyheter senare i år" för att kunna sälja virtuella biljetter till Blizzcon.

Medlem

jävligt dåligt första april skämt :/

Medlem

Det är ytterst sällan jag är negativ mot mobilspel och jag har t.om velat ha ett Diablo till mobilen, men det är så jäkla många snedsteg med detta. Först och främst är det rakt av en lavett mot sin community att göra detta till den stora grejen de har att visa upp på Blizzcon för Diablo i år när de tidigare sagt "It's a good year to be a Diablo fan". Det är såklart inget fel på ett mobilspel, Bethesda gjorde det också med Fallout och Elder Scrolls, MEN de använde mobilspelen för att skapa hajp kring Fallout 4 (med Fallout Shelter) och Elder Scrolls 6 (med Elder Scrolls Blades) och det fungerar utmärkt. Så ska det presenteras!

Men bara en mobilversion? Hur jävla out of touch är Blizzard egentligen? Och det är outsourced till ett kinesiskt företag som utvecklar spelet. WHAT?

Nu förstår jag hur folk känner när de säger att Bioware och DICE har tappat det(även om jag inte håller med)... Ugh. Jag vill så gärna ha fel.

Medlem

Dom förtjänar all skit dom får, stora utvecklare har blivit så extremt lat på senare år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känslan just nu..

Medlem

Som grädde på moset censurerar Blizzard kommentarer för brinnande livet och har dessutom laddat upp trailern på nytt och bytt länk i Bnet-launchern.

Medlem

Jag hade velat se att dom visade upp att dom jobbade på diablo 4 istället. Vill dom göra ett mobilspel hade dom kunnat göra så att man har sin horadric cube i mobilen och kopplat samman dessa två spel. Då hade man kunnat lösa pussel och utföra experiment på sin kub för att expandera den, hitta försvunna föremål från tidigare användare av kuben, leva upp den och kanske lyckas hacka sig in i någon annans kub. Eller påverka föremål som man stoppar in i den från PC-spelet på olika sätt.
Men va fan vet jag. Nog bara bättre att reskinna ett annat spel

Medlem

Risken är ju att de tjänar så ofantligt mkt pengar i kina på detta spel att detta bara är början.

Medlem

Så farligt är det väl inte. Det är antagligen ett helt annat team som jobbar på Diablo 4 eller liknande, detta exkluderar knappast det. Själv inte så intresserad men Diablo passar väl ändå rätt bra till mobil så att aldrig testa konceptet vore väl konstigt. Tycker detta som vanligt tar galna proportioner.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Men bara en mobilversion? Hur jävla out of touch är Blizzard egentligen? Och det är outsourced till ett kinesiskt företag som utvecklar spelet. WHAT?

Om ett internationellt företag vill etablera sig på den kinesiska marknaden måste de enligt kinesisk lag registrera samma varumärke i landet och ha ett samarbete med ett eller flera företag i landet. Exempelvis när Paradox Interactive ville lansera sina spel fick kinesiska företag köpa in sig i företaget i samband med deras börsnotering.

Tencent äger bland annat hela eller delar av följande:
Riot Games(LoL), GGG(Path of Exile), Supercell(Clash Royale), Activision Blizzard, Bluehole(Pubg), Epic Games(Fortnite), Paradox(Europa Universalis), Ubisoft, Frontier(Jurassic World) etc.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Så farligt är det väl inte. Det är antagligen ett helt annat team som jobbar på Diablo 4 eller liknande, detta exkluderar knappast det. Själv inte så intresserad men Diablo passar väl ändå rätt bra till mobil så att aldrig testa konceptet vore väl konstigt. Tycker detta som vanligt tar galna proportioner.

tja med tanke på att dom outsourcade till ett annat företag, som gjort felra stora mobilspel i kina så tvilvar jag på att nån på blizzard jobbar med det

Medlem

Från ett klipp av deras Q/A så fattade jag som att detta "spel" ska vara svaret på Diablofansens drömmar och att inget annat är på gång till PC, hoppas jag har fel dock

Medlem

Det är ju trist att det blir mobilspel istället för PC, men det kommer nog att sälja som smör.
Ta fallout shelter t.ex. som har "sålt" mer än någon annan fallout titel som finns.

Medlem

Fyfan för mobilspel. Stinker sellout

Medlem
Skrivet av pippen1001:

tja med tanke på att dom outsourcade till ett annat företag, som gjort felra stora mobilspel i kina så tvilvar jag på att nån på blizzard jobbar med det

Vilket innebär att det rimligtvis finns något annat som Activision Blizzard jobbar med istället, det vore orimligt att ha nästan 10 000 anställda som bara sitter och rullar tummarna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Efter C&C fjaskot tidigare i år så gör Blizzard något ännu mer patetiskt

När man blir utbuad av publiken på sitt eget event har man gjort något dumt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Belfry:

Vilket innebär att det rimligtvis finns något annat som Activision Blizzard jobbar med istället, det vore orimligt att ha nästan 10 000 anställda som bara sitter och rullar tummarna.

Det tror jag inte det är någon tvekan om, men det hade räckt med att de hade visat loggan till ett annat ordentligare Diablo-spel, eller ett röstklipp av Diablo - vad som helst egentligen. Men bara ett mobilspel utan något som helst annat? De förstår sig inte på sin publik på Blizzcon(eller generellt? Battle of Azeroth tycks inte riktigt ha blivit vad folk ville ha heller?).

Medlem

Om vi har tur som kommer denna katastrof-announcement att få företagsledningen att känna att de måste kasta massor av mer pengar på Diablo-teamet för att skynda på utvecklingen av nästa Diablo-projekt som släpps till PC, för att få ut det fortare än tidigare planerat.

Skriv svar