Bus, godis eller... återuppståndelse!? Vilken spelstudio skulle du väcka från det döda?

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Black Isle studios

Skrivet av Aletheides:

Gamla Relic

Drömmen


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Hmm... hmm!

Blizzard North
Westwood Studios
Bullfrog
Origin
Looking Glass Studios

Sen vill man ju väldigt gärna väcka liv i "ännu ej dödförklarade spelutvecklare", typ Valve!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Psygnosis / Studio Liverpool
(Wipeout, Destruction Derby, Rollcage)

Evolution Studios
(Motorstorm, Driveclub)

Black Box
(NFS Underground, NFS Most Wanted)

Medlem

Crytek. Warface & Hunt:Showdown är inte värda CryEngine och istället för märket Crysis*


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Maxis, det hade varit trevligt om de hade kommit tillbaka.

Medlem

Looking Glass Studios utan tvekan. Grät när de la ner.

Medlem

New World Computing <3

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

Ok för att jag verkligen gillade Bullfrog, Westwood osv, men det finns ingen konkurrent: LucasArt är helt ohotad för min del. X-wing, Monkey Island...

Bullfrog må ha varit mer innovativa (Åh, Populous) och jag la nog ner mer tid på C&C m.fl. men näeh... Ohotad...

Som bonus får jag instämma i gamla pre-BF Dice. Händer att jag fortfarande spelar pinball dreams/fantasies och jag saknar verkligen deras rallyspel som hade känsla.

Det var aldrig LucasArts som var utvecklaren till X-Wing, Tie-Fighter osv utan Totally Games.

Medlem

New Game Computing/3DO vet inte riktigt vilket namn de vill gå efter.. Ett nytt bra HoE 3 vore episkt.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Jajamen! Men även Bioware som de en gång var. Nå, man kan ju drömma.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Shaun Hollingworth skaparen av Potty pigeon!

Skribent

Squaresoft, innan de slog ihop sig med Enix och tappade alla goa gamla gubbar. Jäklar vilka spel de skapade.

Medlem

Cinemaware. Because nostalgia.

Spelen de gjorde till Amigan på 80-talet var state of the art på den tiden. Jag hade sjukt kul med Wings, The King of Chicago, Defender of the Crown, osv.

Hade varit kul att se vad ett så kreativt gäng hade åstadkommit idag med dagens teknik.

Medlem

Skulle vilja skaka liv i konami igen

Medlem
Skrivet av Rion:

Det var aldrig LucasArts som var utvecklaren till X-Wing, Tie-Fighter osv utan Totally Games.

Förvisso, men titlarna hade aldrig funnits utan LucasArts, och de gjorde ju många andra fantastiska spel som tyvärr försvunnit i en dimma. Fantastiska IP som skvalpar i no man's land. Star Wars var ju en väldigt liten del, men de garanterade att det inte (bara) blev skitspel av det. Insomniac hade inte kunnat göra Spider-Man utan Sony...

Men förvisso, frågan var ju vilken studio... Inte publisher.

Medlem

LucasArts, Spectrum Holobyte, Nova Logic och Origin.

Medlem

Bullfrog självklart

Medlem

Rainbow Arts eller bitmap brothers

Medlem

Säger faktiskt Visceral. Har gått från EA-fan till att instämma i hatet. Sa upp mitt EA acces i veckan.

Hade de lagt ner Respawn hade jag valt det.

Medlem

Blizzard. Även ifall det är min mest spelade studio (överlägset) är det dags att kliva upp ett steg. Ge mig World of Diablo eller WoW2...börja på ett nytt kapitel av hörnstenarna istället för att mata ut expansion efter expansion.

Avstängd
Medlem

Presto Studios. Älskade Journeyman Project.

LucasArts without doubt.

Medlem

Silicon Knights, jag väntar fortfarande på Too Human 2 och 3!

Medlem

Psygnosis hade varit coolt att få se igen eller Sierra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Cinemaware. Because nostalgia.

Spelen de gjorde till Amigan på 80-talet var state of the art på den tiden. Jag hade sjukt kul med Wings, The King of Chicago, Defender of the Crown, osv.

Hade varit kul att se vad ett så kreativt gäng hade åstadkommit idag med dagens teknik.

Om det finns något spel jag hade velat se en modern remake på så är det Wings. Fy f-n vilket bra spel det varför sin tid.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Om det finns något spel jag hade velat se en modern remake på så är det Wings. Fy f-n vilket bra spel det varför sin tid.

Verkligen!

Var det inte Cinemaware som även gjorde "It Came From the Desert"?

Defender of the Crown och Wings var stora favoriter på den tiden. Saknar Amiga-eran!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Verkligen!

Var det inte Cinemaware som även gjorde "It Came From the Desert"?

Defender of the Crown och Wings var stora favoriter på den tiden. Saknar Amiga-eran!

Japp det var de som gjorde It Came From The Desert också som var redigt bra spel.
Ja Amiga-eran är nog den tid som jag har mest bra minnen ifrån över alla plattformar jag spelat på genom livet. Så enormt mkt roliga spel som kom för sin tid. Och X-copy gick varmt hehe.
Defender of the crown var jävligt roligt. Jag lirade även en hel den joan d arc eller hur hon stavas.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Japp det var de som gjorde It Came From The Desert också som var redigt bra spel.
Ja Amiga-eran är nog den tid som jag har mest bra minnen ifrån över alla plattformar jag spelat på genom livet. Så enormt mkt roliga spel som kom för sin tid. Och X-copy gick varmt hehe.
Defender of the crown var jävligt roligt. Jag lirade även en hel den joan d arc eller hur hon stavas.

Yupp, håller helt med dig. Amiga-eran var magisk och har en väldig central och speciell plats i mitt hjärta.

Minns första gången man laddade igång Marble Madness, Stunt Car Racer och Defender of the Crown på första Amiga 1000. Oj, vilka minnen! Hade även en A500, A1200 och det slutade med en A4000 (inte mitt bästa köp i livet, men jag vägrade inse faktum).

X-copy ja <3. Det nyttjades inte enbart för "bus", utan även för backuper på mina floppies hade en tendens att kasta in handduken med jämna mellanrum.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Yupp, håller helt med dig. Amiga-eran var magisk och har en väldig central och speciell plats i mitt hjärta.

Minns första gången man laddade igång Marble Madness, Stunt Car Racer och Defender of the Crown på första Amiga 1000. Oj, vilka minnen! Hade även en A500, A1200 och det slutade med en A4000 (inte mitt bästa köp i livet, men jag vägrade inse faktum).

X-copy ja <3. Det nyttjades inte enbart för "bus", utan även för backuper på mina floppies hade en tendens att kasta in handduken med jämna mellanrum.

Ja den var ju detta
Ah ja Stunt Car Racer var ballt med. Snacka om bilfysik när man flög fram tack vare mega hoppen haha. Hade också varit kul att få se en modern version av faktiskt

hehe, samma här. disketterna hade ju en tendens att braka ihop så det fungerade bra till mycket.
Brukade du borra disketterna också? Man köpte de billigare "ensidiga och borrade hålet så man kunde läsa båda sidor. haha det var populärt där jag bodde minns jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja den var ju detta
Ah ja Stunt Car Racer var ballt med. Snacka om bilfysik när man flög fram tack vare mega hoppen haha. Hade också varit kul att få se en modern version av faktiskt

hehe, samma här. disketterna hade ju en tendens att braka ihop så det fungerade bra till mycket.
Brukade du borra disketterna också? Man köpte de billigare "ensidiga och borrade hålet så man kunde läsa båda sidor. haha det var populärt där jag bodde minns jag.

Haha ja.

Disketter kunde man inte ha för få av!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar