Call of Duty: Black Ops 4 på pc visar vägen när det gäller inställningar

Robot
Call of Duty: Black Ops 4 på pc visar vägen när det gäller inställningar

Call of Duty: Black Ops 4 satsar stort på pc-versionen med mängder med inställningsmöjligheter - vi djupdyker ner i de grafiska och spelmässiga kontrollerna.

#beenox, #call-of-duty-black-ops-4, #treyarch


Fragtjuv

Perfekt artikel. Mer sånt hör i framtiden tack!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

FZ vet hur man gör sponsrade artiklar!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joelthor100:

Perfekt artikel. Mer sånt hör i framtiden tack!

Skrivet av Loxus:

FZ vet hur man gör sponsrade artiklar!

Kul att ni gillar upplägget!


signatur
Medlem

Klickade på artikeln o tänkte äntligen, nu vet jag vilka inställningar jag ska ha...
Men nog förstår jag att shadow betyder skugga ....

Vad var syftet med artikeln undrar jag? Kändes mer som en beskrivning,som bäst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrJibblies:

Klickade på artikeln o tänkte äntligen, nu vet jag vilka inställningar jag ska ha...
Men nog förstår jag att shadow betyder skugga ....

Vad var syftet med artikeln undrar jag? Kändes mer som en beskrivning,som bäst.

Tanken var att beskriva den flora av inställningar som finns i spelet och att de anstränger sig för att förklara skillnader mellan olika inställningar och hur mycket videominne som går åt. Vi kikar också på mer generella handfasta tips, som det finns verkar finnas intresse för. Sen tror jag många här på forumet är duktigare än oss på att nörda ner på detaljnivå vad det som är skillnaden mellan olika kantutjämningstekniker, som exempel.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tanken var att beskriva den flora av inställningar som finns i spelet och att de anstränger sig för att förklara skillnader mellan olika inställningar och hur mycket videominne som går åt. Vi kikar också på mer generella handfasta tips, som det finns verkar finnas intresse för. Sen tror jag många här på forumet är duktigare än oss på att nörda ner på detaljnivå vad det som är skillnaden mellan olika kantutjämningstekniker, som exempel.

"de bästa inställningarna" , tho.. vill inte vara den som är den men...

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

"de bästa inställningarna" , tho.. vill inte vara den som är den men...

Nu är du den som är den, ehhehehe men de sant hahhahaaahahhahaha

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrJibblies:

"de bästa inställningarna" , tho.. vill inte vara den som är den men...

Skrivet av epson55:

Nu är du den som är den, ehhehehe men de sant hahhahaaahahhahaha

Rubbade om, tack för feedback!


signatur
Medlem

Nu har jag inte CoDBO4 men jag gillar upplägget på artikeln, känns relevant.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Att inte alla spel kan ha dessa bilder för olika typer av inställningar. Alla spel borde ha ett in-gameläge där man ser förändringarna på direkten istället för att behöva gå in i en meny och sedan tillbaka in i spelet eller värre, starta om spelet helt,

Medlem

Väldigt informativ och välgjord artikel. Sedan Totalbiscuit gick bort finns ett tomrum när det gäller information om portningar på PC, artiklar som denna vore perfekt för att fylla det tomrummet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Väldigt informativ och välgjord artikel. Sedan Totalbiscuit gick bort finns ett tomrum när det gäller information om portningar på PC, artiklar som denna vore perfekt för att fylla det tomrummet.

Kul att det uppskattas och jag håller med dig, konstigt att ingen försökt ta den positionen.


signatur
Medlem

Bo4 har helt klart satt en ny nivå vad gäller inställningar på PC, speciellt i modern tid. Bra artikel!

Medlem

sv_tickrate 144

Medlem

Det var väldigt bra inställningar, men spelet känns sjukt dåligt optimerat på PC.

Kör i 1440p allt på low, måste dra ned Resolution scale till 70 för att få runt 70-90 fps.
Fan.. I bf1 kan jag lira 1440p medium/high med liknande fps, plus att det känns väldigt lent.
Ingen annan som har liknande problem? Tycker ju att det borde vara mycket bättre frames.

Specs
i7 4770k
GTX 970
16 gb ddr3 (mm.. ddr3)

NuZ
Testpilot
Skrivet av OddGreen:

Det var väldigt bra inställningar, men spelet känns sjukt dåligt optimerat på PC.

Kör i 1440p allt på low, måste dra ned Resolution scale till 70 för att få runt 70-90 fps.
Fan.. I bf1 kan jag lira 1440p medium/high med liknande fps, plus att det känns väldigt lent.
Ingen annan som har liknande problem? Tycker ju att det borde vara mycket bättre frames.

Specs
i7 4770k
GTX 970
16 gb ddr3 (mm.. ddr3)

Jag kör samma specs ungefär och har betydligt högre. Drivrutiner uppdaterade?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

När jag läser den här artikeln inser jag varför jag föredrar konsol nu för tiden. Vill bara starta spelet och spela.


signatur

PSN: MrOakenborn

Dec
Medlem

Alla spel borde ha sådana här beskrivningar som visar hur det påverkar grafiken och även mängden videominne som kommer användas.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av D01tY:

Jag kör samma specs ungefär och har betydligt högre. Drivrutiner uppdaterade?

Japp. 4xx nånting antar att det är senaste. Undrar vad det är.. Frustrerande

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

När jag läser den här artikeln inser jag varför jag föredrar konsol nu för tiden. Vill bara starta spelet och spela.

Ingen som hindrar dig på pc att göra så iheller ju. Det är valfritt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av zauii89:

Bo4 har helt klart satt en ny nivå vad gäller inställningar på PC, speciellt i modern tid. Bra artikel!

Ny nivå? Knappast. De har bara upprätthållt vad som är normalt för spel som endast släpps till pc och gjort likadant på ett multiplattformspel.

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar