Hitman 2-teamet om de "supersvåra" tiderna och avskedet från Square Enix

Robot
Hitman 2-teamet om de "supersvåra" tiderna och avskedet från Square Enix

Io har gått igenom mycket men också svetsas samman.

#hitman, #hitman-2, #io-interactive


Medlem

Förstår inte vad ni menar med att det inte ska förväxlas med Hitman 2?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Det har redan kommit ett Hitman 2 - 2002:s Hitman 2: Silent Assassin.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Förstår inte vad ni menar med att det inte ska förväxlas med Hitman 2?

https://en.wikipedia.org/wiki/Hitman_2:_Silent_Assassin

Hoppas dom hittar på nått nytt så det inte bara känns som Hitman 1.2


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Älskar Hitman spelen och köpte Hitman 2 i förrgår till Steam för endast 249:-. Det verkar bli mer av samma men det gör inte mig något då föregångaren var så pass bra. Nya platser/missions räcker för min del. Mycket tacksam att Warner gick in o stöttade spelet så vi kan få en fortsättning av denna stealth kung.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hitman (alltså första spelet, inte förra) var första spelet jag spelade som lyckades få till riktigt snygg vegetation (djungeln) i 3D. Istället för att bara springa igenom buskarna som ett spöke så vek sig bladen åt sidan när trängde mig förbi. Jag var klart impad.

Medlem

Hoppas verkligen på fler än 6 eller 7 "episoder", större banor, sniper, och en massa interactives med omvärlden.

Och för helvete ge mig också en smart A.I.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hoppas verkligen på fler än 6 eller 7 "episoder", större banor, sniper, och en massa interactives med omvärlden.

Och för helvete ge mig också en smart A.I.

Tycker banorna var stora som de var i senaste HiTMAN. Vissa senare banor var iof lite mindre en de första 3-4 men allt som allt var jag nöjd.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Efter att ha kört tre uppdrag från senaste Hitman så är mina förväntningar inte direkt höga på den här upplöljaren. När jag ser kommentarer som säger att det är som äldre spel så undrar jag om de som spelat dessa kört det på svåraste och om de isf gått på att få "Silent Assassin".

Vad jag förväntar mig av ett Hitman spel idag är bättre AI, jag anser inte att den AI som jag såg av det jag spelat är bra. Bra AI är INTE lika med "synsk" AI, snarare tvärtom, om ingen ser att ett mord sker, hur kan då folk ändå veta att personen de jagar saknar hår? Det är detaljerna som jag kollar på när jag kör ett stealth spel som Hitman och vad jag ser är inte samma Hitman som spelen innan Absolution. Vad jag såg när jag körde spelet var snarare mycket av det jag inte gillade med Absolution, att spelet är mer "öppet" ändrar inte detta faktum. Bra stealth spel tvingar spelaren att köra utan att bli upptäckt, som Thief 1 och 2, Metal Gear Sold (på svåraste, ser AI´n dig så är det "Game Over", men både Absolution och senaste Hitman går att klara utan större problem även om man blir upptäckt. Vilket leder mig in på en annan sak jag inte gillar med senaste Hitman (eller moderna spel rent generellt) man kan inte köra på svåraste innan man "låst" upp detta och för att göra det krävs det att man "grindar".

AI är och har alltid varit en stor faktor för Hitman, om Hitman 2 (finns som sagt redan en tvåa med undertiteln Silent Assassin, verkligen inte ett fan av att dagens spel heter samma som äldre spel) inte har likvärdig eller bättre AI än de äldre spelen så kommer det i allra högsta grad påverka mitt beslut om det blir ett köp eller inte.

Medlem

Man kan ju diskutera spelet jämfört med tidigare eller med vad som i övrigt finns på marknaden. För mig som lite mer casual player är ny-ettan ett av få spel jag kände verkligen var värt att spela om samma bana om och om och om igen. Episod-upplägget gjorde att jag väntade på GOTY till PS4:an. Blev aldrig färdig med spelet för att jag skulle ha 100% på varje bana innan jag gick vidare och slog till sist i "väggen" för att jag inte gav mig själv mer frihet att gå vidare och sedan komma tillbaka, så jag ser fram emot nyheterna som vi får när vi "importerar" ettan till tvåan.
Underhållande nog har jag bekanta hitman-fans som tyckte ny-ettan var för svår(???).

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tycker banorna var stora som de var i senaste HiTMAN. Vissa senare banor var iof lite mindre en de första 3-4 men allt som allt var jag nöjd.

Om man jämför med de förra spelen så ja, jag tycker att det är tillräckligt själv, bara det att det på något sätt ändå kändes trångt.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar