Du behöver en guide för att veta när och hur Battlefield V släpps

Robot
Du behöver en guide för att veta när och hur Battlefield V släpps
Medlem

Peppad! Ses på slagfältet den 15de då


signatur
Inaktiv

Bara jag som tycker spelet är lite dyrt? (inte inflationsmässigt kanske) men jämfört med andra spel på marknaden där du har liknande förutsättningar att spela "online" m.m...?

Dessutom verkar man betala 200kr mer för deluxe-versionen för följande:

Medlem

Peppad här med! Måste försöka få tag i ett RTX kort till dess, Ray Tracing funktionen får mig att dregla...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Peppad här med! Måste försöka få tag i ett RTX kort till dess, Ray Tracing funktionen får mig att dregla...

Glöm inte bort att Black Friday kommer nästa månad, ifall du kan vänta lite längre


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Glöm inte bort att Black Friday kommer nästa månad, ifall du kan vänta lite längre

Absolut har en stor inköpslista tills dess, men undrar om de verkligen kommer sänka priset på RTX korten, med tanke på lagerstatusen.

Jag tror inte någon kommer sitta på nedladdningsknappen från första sekund. BF har ju alltmer förlorat mark och intresse hos gamers.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av B-itta:

Absolut har en stor inköpslista tills dess, men undrar om de verkligen kommer sänka priset på RTX korten, med tanke på lagerstatusen.

Nej det är nog större chans för bra erbjudanden på GTX 1000 serien och AMD RX korten. RTX 2000 serien tror jag är lite väl tidigt för bra reor på visst kanske du kan se några hundralappar men inget man blir ledsen över att missa.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tror inte någon kommer sitta på nedladdningsknappen från första sekund. BF har ju alltmer förlorat mark och intresse hos gamers.

Ta det lugnt med generaliserandet. Jag har stort intresse, och jag kommer sitta på nedladdningsknappen från första sekund. Jag tycker intresset verkar stort för BF5, även fast de som klagar är de som hörs mest, som vanligt.

Medlem

Känns löjligt att ha olika datum beroende på vilken version man väljer.

Geeks Gaming
Skrivet av Gaara:

Känns löjligt att ha olika datum beroende på vilken version man väljer.

Tyvärr inget nytt inom spelvärlden. Inte bara BF och EA som gör detta.

För er som kanske är intresserade så släppte dom precis en blogpost för deras Progress och ekonomi system
https://www.ea.com/games/battlefield/news/battlefield-5-progr...

Och även denna

Gen
Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns löjligt att ha olika datum beroende på vilken version man väljer.

Jag håller med men utgivarna verkar inte sky några medel för att suga ur den sista slanten ur våra stackars plånböcker.

Medlem

Inte brytt mig om denna spelserie sen BF4. Men känner lite sug på BF5. Bara lite. Antar de tagit bort det förbannade jävla idiotiska server browsern på webbläsaren + Origin programmet igång?

Stört komplicerat och löjligt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag är peppad! Gillade betan, tycker vapnen, tempot och de nya tillskotten med attrition och skyddbyggandet var skoj. Hoppas bara att banorna håller bra kvalle, DICE har tappat på denna front, vissa banor i BF 1 var bedrövliga.

Medlem

Och jag har förbokat på cdon:
Battlefield V (Code in a Box) (PC) 599 kr.
Preliminärt releasedatum: 2018-11-20.

Jag antog att allt ingick då. Hittade ingen Deluxe-version på cdon.


signatur

autograph

Medlem

Jag förväntar mig att det kommer att vara halvt ospelbart första dagarna, jag kommer säkert att köpa det men jag tror jag väntar tills helgen efter släpp. Iofs mest för att jag inte vill stödja förbokningssystemet de kör med plus att jag ändå jobbar.

Medlem

Hahaha...EA.
Tror jag skiter i det här helt och hållet. Känns som de största förändringarna i BF nu för tiden är betalningsmodellerna.

Medlem

Någon som har tiden angånde den 9 ?


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Geeks Gaming
Skrivet av Ender:

Hahaha...EA.
Tror jag skiter i det här helt och hållet. Känns som de största förändringarna i BF nu för tiden är betalningsmodellerna.

Då har du inte kollat så mycket om detta spelet då?

Medlem

Jag tycker det är ohederligt att ha 5 dagars extra väntan åt de som köper en version som kostar SEXHUNDRAFYRTIONIO kronor.. För 649 kronor borde man få börja spela samtidigt som alla andra som köpt spelet!

Medlem

Att försöka få folk att betala mer för att få spela tidigare känns otroligt sniket och det verkar bli fler och fler som gör detta.

Medlem
Medlem

Är det någon som förstår om hela spelet blir spelbart någon gång med Origin Access Basic eller om det bara är en 10-timmars-trial f.r.o.m. den 9:e som ingår?

Tänker att det kan vara värt 49 kr/månad för att provspela en månad eller två.

Medlem

Satan vad EA alltid ska mjölka. Om dom inte får lootboxes ska det fan splittras i spelarbasen genom att låta folk få spela tidigare med Access, Special editions etc. Sjukt vad giriga dom är.

Medlem

@Remus: Dom har tagit bort browser startandet (antar jag, BF 1 var bara in-game) men Origin kommer vara kvar så länge det är EA. Ska jag vara ärlig så saknade jag det dock för det var gött att kunna hålla på med loadouts, kolla stats, unlocks etc. utan att starta själva spelet (och man kunde ju stänga av webläsaren när spelet bootade).

Geeks Gaming
Skrivet av Juel91:

Satan vad EA alltid ska mjölka. Om dom inte får lootboxes ska det fan splittras i spelarbasen genom att låta folk få spela tidigare med Access, Special editions etc. Sjukt vad giriga dom är.

Hur splittrar dom spelarbase? Jag gillar heller inte vad dom gör men massa skriver att detta på något sett ska splittra oss? Att dom råkar levla lite och kanske låser upp ett annat vapen? Åker dom då in på en egen server och splittrar oss så vi inte kan spela tillsammans?
Skills och progression är 2 helt olika saker. Rank är bara ett sätt att visa vem som spelat mer. I bf1 så har jag ägt spelet sen dag 1 men bara spelat så jag är rank 50... kommer ändå in och äger upp det flesta som har lagt 300+ timmar och är lvl 150 och låst upp allt.

Medlem
Skrivet av m1cke:

Är det någon som förstår om hela spelet blir spelbart någon gång med Origin Access Basic eller om det bara är en 10-timmars-trial f.r.o.m. den 9:e som ingår?

Tänker att det kan vara värt 49 kr/månad för att provspela en månad eller två.

Är så gott som säker på att det är hela spelet. Så var det med Battlefield 1 när det kom på EA Access.
Jag kommer testa detta i 10 timmar. Sen får jag se om jag köper. Troligtvis väntar jag tills det är billigare.ses den 9/11.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kommer nog att köpa det.
Men aldrig för det där priset.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är så gott som säker på att det är hela spelet. Så var det med Battlefield 1 när det kom på EA Access.
Jag kommer testa detta i 10 timmar. Sen får jag se om jag köper. Troligtvis väntar jag tills det är billigare.ses den 9/11.

Tack för svaret!

Då får det bli till att testa först och sen får det eventuellt bli en prenumeration.

Medlem

@m1cke: Det är 10 timmar som gäller. Ska du mer än så behöver du dels äga spelet, men även vara Origin Access Premier premunant.

Jag tycker det är sanslösa priser gentemot konkurrensen. Jag förstår att RDR 2 tar 749 på digitala versionen, då det bara är ett korkat businuess-move annars. De vet hur många som sitter där som absade tjackisar 23,59 kvällen innan, och inte vill chansa på ett utskick från Webbhallen elr motsvarande. Rockstar förtjänar det också, de lägger 8 år och åtskilliga resurser på att tillverka branschens bästa spel.

Battlefield är inget annat än 1-1,5 års hållbarhetstid, exploiterat skitserie som är allt annat än den riktning det en gång började ta.
Missförstå mig inte.. Jag ÄR en sur, allt för gammal gubbe som klagar, men jag tycker samtidigt BF spelen är "bra" spel i grund och botten. De är bara contentfattiga, med fokus på fel grejer. Casual vänliga PK maskiner som ska slängas ut i en ny upplaga av nya skins vartannat år. De är så genomruttna såväl DICE som EA. Den jordnära studion som gjorde 1942 m.fl är inget av vad den en gång vad. Den har svalts levande av EA-maskineriet.

Det är fan skrattretande höga priser. Firestorm är inte ens inkluderat vid launch. + förseningar. Ändå kastar de på oss moraliskt tveksamma mikrotransaktioner (bf1, tog typ 2 år efter launch innan det blev ett spel med ens halva bf1942 content)
749:- för ett spel som om 1 år inkluderas gratis i EA Access, då ingen köper skiten ändå.
649:- för en PC - version, av ett spel som förmodligen saknar mer än det innehåller.

Jag avskyr verkligen DICE/EA för riktningen de valde med BF.

12
Skriv svar