Snabba trick för snyggare Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jävlar! Det var ett bra erbjudande! Du är skyldig mig 4500 kr by the way, jag accepterar swish.

https://cdon.se/spel/xbox-one-x-1tb-red-dead-redemption-2-460...

Xbox one x och rdr2 för samma pris

Medlem

Man kan ju tycka Rockstar borde åtgärda detta, fast bra det finns lite lösningar för folk som spelar det just nu att prova.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Att slå av HDR som artikeln föreslår är inte det första du bör testa. Om HDR inte fungerar för dig och du får en grådaskig bild så är det mest troligt någon inställning som gör att HDR helt enkelt inte används. Kolla inställningarna på TVn och glöm inte att dra upp HDR ljusstyrkan enligt vad som passar din TV (Default värdet på 100 är alldeles för lågt för vissa paneltyper).

Med det sagt så om ni fortfarande inte får igång HDR så kommer bilden att vara mycket sämre när man kör med en HDR inställning som TVn aldrig använder.

Hoppas ni får det att fungera.

Relik 📜
Skrivet av Lasrod:

Att slå av HDR som artikeln föreslår är inte det första du bör testa. Om HDR inte fungerar för dig och du får en grådaskig bild så är det mest troligt någon inställning som gör att HDR helt enkelt inte används. Kolla inställningarna på TVn och glöm inte att dra upp HDR ljusstyrkan enligt vad som passar din TV (Default värdet på 100 är alldeles för lågt för vissa paneltyper).

Med det sagt så om ni fortfarande inte får igång HDR så kommer bilden att vara mycket sämre när man kör med en HDR inställning som TVn aldrig använder.

Hoppas ni får det att fungera.

Jättebra tips! I just det här fallet verkar det dock vara andra saker som spökar också. Ingen inställning ger en bild som ser bra ut, bland annat för att steget från helt svart till första grånivån känns på tok för stort. HDR fungerar som det ska i hårdvaruänden, och tv:n identifierar signalen.

Som jag skrev ett par inlägg bak (#3838027), det känns som att något mappas fel när färgrymden anpassas/breddas. Många andra har samma upplevelse, både hos oss på FZ/SweC och på nätet (se Reddit-tråden där till exempel).


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lepr:

Håller med, har kört 10+ timmar på PS4Pro utan att direkt tänka på prestanda, det klart om jag hade gått in för att "Benchmarka" hade jag säkert tänkt på flera fps-drops, men ärligt talat är det inget jag tänkt på alls.
Säker på att 90% av alla som lirar på PS4Pro eller Xbox1X inte tänker på någon prestanda-drop alls.
NJut av spelet istället, det är helt fantastiskt att gå med en färsk kop kaffe kl 06 och bara spana in omgivningen och dra en spydig kommentar till närmsta NPC.

Haha!

[ ] Defuse


signatur
Medlem

Kör på en 55 tums 4K OLED HDR, tycker det ser fantastiskt ut. Känns kontra produktivt att stänga av allt..?

jbx
Medlem
Skrivet av Comstedt:

Kör på en 55 tums 4K OLED HDR, tycker det ser fantastiskt ut. Känns kontra produktivt att stänga av allt..?

Spelar på en One X på en LG oled c8 65”. Är nöjd med hur det ser ut och flyter på stabilt i 30fps.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av marsson90:

Spelet är anpassat efter PS4 Pro, så Boost-läget gör nog ingenting alls.

Spelet är anpassat och optimerat för de konsoler det släpps till,, dvs ps4,ps4 pro,XboxOne,XboxOne s,XboxOneX.. inte bara ps4 pro..
Därav anledningen att det körs i 4K på Xbox One x..

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Haha.

På PC är det bara att ladda ner ReShade.

Känns analogt detta på konsol. Var nära på att skaffa, men glad att jag inte gjorde det.

Är alldeles för van vid 1440p 60fps 144hz.

Spelet finns inte till PC,. Ladda du ner reshade bäst du vill, du kan inte spela rdd2 ändå

Inaktiv

Finns ett trick alla PS4 ägare borde testa.
Rätt enkelt faktiskt och grafiken blir mycket bättre inte bara i RDR2 utan även i andra spel.
Har hört folk som gjort detta och fått dubbla frames eller full 4k upplösning.

Det krävs dock två saker
1. Tradera konto
2. En kortare resa till valfri elkedja och köpa en Xbox One X.

Lycka till!

Inaktiv

Inte reagerat nåt på grafiken, men har sett lite skum pop-in där vissa grejer typ skålar osv respawnar var 20s.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Finns ett trick alla PS4 ägare borde testa.
Rätt enkelt faktiskt och grafiken blir mycket bättre inte bara i RDR2 utan även i andra spel.
Har hört folk som gjort detta och fått dubbla frames eller full 4k upplösning.

Det krävs dock två saker
1. Tradera konto
2. En kortare resa till valfri elkedja och köpa en Xbox One X.

Lycka till!

Made my day .Hahaha

Medlem

Lite festligt att man ska slå av dom 2 features man hostat upp top $$$ för

Medlem

Gjorde detta dag 1, då jag tyckte det såg skumt ut i HDR, samt mer följsamt in 1080p.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av roftg:

Spelet finns inte till PC,. Ladda du ner reshade bäst du vill, du kan inte spela rdd2 ändå

Jag vet, ReShade fungerar till alla spel som delar detta problem som RDR2.

Så på PC är det bara att ladda ner ReShade.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Gottar mig åt att jag bara startade RDR2 ändrade lite på skugg grejen och sen tutade och körde. Behövde inte bry mig mer om något annat en spelet. Jag är verkligen lyckligt lottad!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, jag skrattade åt hur Swec-gänget genast började nitpicka på uppskalning, HDR och liknande när de satte igång och spelade. Enda gången jag noterade en försämring i grafiken var när vi livestreamade och behövde köra signalen genom en Elgato HD60.

Man funkar olika, är man van vid att detaljgranska grafikprestanda kommer man notera saker andra inte gör. Jag är till exempel helt obrydd över att se en film via en streamingtjänst kontra skarpaste bluray-versionen. Red Dead 2 är ett fantastiskt vackert spel. Kommer det bli ännu snyggare på pc i äkta 4K, 144 Hz och HDR som bränner ut dina hornhinnor? Förmodligen men grunden är ändå densamma och det är vad jag anser är ett mästerligt spel.

För mig handlar det främst om kontrollerna. Att spela med en gamepad i 25-30fps. Tack men nej tack. Jag kan vänta på en eventuell PC version, annars står jag över. Det kan anses vara ett mästerligt spel på konsol, men för mig känns det alltid bisarrt att man ska hela tiden ignorera och förtrycka frustrationen att man i över 20 år kunnat få bättre flyt och kontroller på en dator, än det "bästa" som kan erbjudas på en spelkonsol 2018.

Vissa kan förbise en sådan detalj, jag ser det som ett totalt misslyckande. Som att göra en hamburgare med finaste bröd, dressing och sallad men totalt sjabblat själva burgaren. Jag är kan inte lura i mig att det är "bara vanesak". Nej köttet är ju för fan fruset på insidan och bränt på utsidan.

I spelkänsla är man betydligt mer en gunslinger i tex Quake eller Hotline Miami än i RDR2. I Quake är det du som gör det coola, i RDR2 kollar du på när spelet gör det coola åt dig. Att man tex ska behöva frysa tiden för att kunna skjuta ner flera samtidigt är inte en cool feature, det är nedslående och patetiskt. 100$+ miljoner dollar budget och du i sort sett sitter och spelar något som är på samma nivå att lira guitarhero med en knapp.

Och när kontrollerna och bilduppdatering är så dålig att man behöver sätta stödhjul på hela spelet, försvinner även mycket utav spänningen. Där allt till slut bara känns som en fånig nöjespark, istället för ett episk västen äventyr. Som i den där serien där falska människor låtsas vara cowboys... Dallas.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Finns ett trick alla PS4 ägare borde testa.
Rätt enkelt faktiskt och grafiken blir mycket bättre inte bara i RDR2 utan även i andra spel.
Har hört folk som gjort detta och fått dubbla frames eller full 4k upplösning.

Det krävs dock två saker
1. Tradera konto
2. En kortare resa till valfri elkedja och köpa en Xbox One X.

Lycka till!

Nu finns ju fortfarande de snyggaste spelen på PS4 (God of War, Horizon och Uncharted 4). Framöver kommer dessutom Ghost of Tsushima, Death Stranding och The Last of Us 2, så man vill spela de snyggaste spelen på marknaden är PS4 Pro konsolen man ska spela på.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag tycker kontrasten blir alldeles för hög när HDR är av. Samtidigt så ser hela bilden helt urtvättad ut i HDR läge. Det är riktigt trist att bilden är som den är när resten av spelet är så bra.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

För mig handlar det främst om kontrollerna. Att spela med en gamepad i 25-30fps. Tack men nej tack. Jag kan vänta på en eventuell PC version, annars står jag över. Det kan anses vara ett mästerligt spel på konsol, men för mig känns det alltid bisarrt att man ska hela tiden ignorera och förtrycka frustrationen att man i över 20 år kunnat få bättre flyt och kontroller på en dator, än det "bästa" som kan erbjudas på en spelkonsol 2018.

Vissa kan förbise en sådan detalj, jag ser det som ett totalt misslyckande. Som att göra en hamburgare med finaste bröd, dressing och sallad men totalt sjabblat själva burgaren. Jag är kan inte lura i mig att det är "bara vanesak". Nej köttet är ju för fan fruset på insidan och bränt på utsidan.

I spelkänsla är man betydligt mer en gunslinger i tex Quake eller Hotline Miami än i RDR2. I Quake är det du som gör det coola, i RDR2 kollar du på när spelet gör det coola åt dig. Att man tex ska behöva frysa tiden för att kunna skjuta ner flera samtidigt är inte en cool feature, det är nedslående och patetiskt. 100$+ miljoner dollar budget och du i sort sett sitter och spelar något som är på samma nivå att lira guitarhero med en knapp.

Och när kontrollerna och bilduppdatering är så dålig att man behöver sätta stödhjul på hela spelet, försvinner även mycket utav spänningen. Där allt till slut bara känns som en fånig nöjespark, istället för ett episk västen äventyr. Som i den där serien där falska människor låtsas vara cowboys... Dallas.

Jag tror du har missförstått vad rockstar gör så jäkla bra. De skapar i regel alltid en fantastisk atmosfär att insupa i sina spel, en lust att upptäcka vad som finns bakom nästa kulle. Sandlådespelens mästare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

För mig handlar det främst om kontrollerna. Att spela med en gamepad i 25-30fps. Tack men nej tack. Jag kan vänta på en eventuell PC version, annars står jag över. Det kan anses vara ett mästerligt spel på konsol, men för mig känns det alltid bisarrt att man ska hela tiden ignorera och förtrycka frustrationen att man i över 20 år kunnat få bättre flyt och kontroller på en dator, än det "bästa" som kan erbjudas på en spelkonsol 2018.

Vissa kan förbise en sådan detalj, jag ser det som ett totalt misslyckande. Som att göra en hamburgare med finaste bröd, dressing och sallad men totalt sjabblat själva burgaren. Jag är kan inte lura i mig att det är "bara vanesak". Nej köttet är ju för fan fruset på insidan och bränt på utsidan.

I spelkänsla är man betydligt mer en gunslinger i tex Quake eller Hotline Miami än i RDR2. I Quake är det du som gör det coola, i RDR2 kollar du på när spelet gör det coola åt dig. Att man tex ska behöva frysa tiden för att kunna skjuta ner flera samtidigt är inte en cool feature, det är nedslående och patetiskt. 100$+ miljoner dollar budget och du i sort sett sitter och spelar något som är på samma nivå att lira guitarhero med en knapp.

Och när kontrollerna och bilduppdatering är så dålig att man behöver sätta stödhjul på hela spelet, försvinner även mycket utav spänningen. Där allt till slut bara känns som en fånig nöjespark, istället för ett episk västen äventyr. Som i den där serien där falska människor låtsas vara cowboys... Dallas.

Ord och inga visor! Din upplevelse av spelet är uppenbarligen väldigt annorlunda mot min.

Jag resonerar så här: Doom var ett mästerligt spel redan när man behövde pressa datorn med en autoexec.bat för att det ens skulle rulla i 320x240. Och man bara körde med tangentbord.


signatur
Medlem

HDR funkar utmärkt för mig på en Samsung TV i 65" i 7 serien, men är jättemättat på min andra TV en Phillips också med HDR, så verkar vara lite modellspecifikt gissar jag.

Medlem

Någon som hört något om Red Dead Online?
Skulle det inte testat innan jul?

Gnällkuk

Är detta enbart för Pro? Kikat lite motvilligt på när polaren spelat på sin 1080p-TV och vanlig PS4:a och tycker att färgerna ser väldigt bleka ut överlag. Allt har liksom som något slags grått dis över sig.

Nu ska det sägas att hans TV inte är någon dyr historia, men det är första gången jag tänker på det och har ändå spelat spel, kikat på fotboll många, många timmar och år på den.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av lampis:

Nu finns ju fortfarande de snyggaste spelen på PS4 (God of War, Horizon och Uncharted 4). Framöver kommer dessutom Ghost of Tsushima, Death Stranding och The Last of Us 2, så man vill spela de snyggaste spelen på marknaden är PS4 Pro konsolen man ska spela på.

Bjud gärna på vart jag hittar säkerställd fakta att de snyggaste spelen är på PS4 Pro, tror dig gärna men vill ha fakta och inte personlig åsikt.

Medlem

Jag kör på PS4 Pro med en 55" LG OLED B6 - upplever inga av dessa problem som beskrivs i artikeln.

( För er som kanske drar er för att köpa med samma TV )

Gen
Medlem
Skrivet av jbx:

Spelar på en One X på en LG oled c8 65”. Är nöjd med hur det ser ut och flyter på stabilt i 30fps.

Jag trodde artikeln handlade om PS4 Pro och inte Xbox One X?

Skrivet av Sapiens:

För mig handlar det främst om kontrollerna. Att spela med en gamepad i 25-30fps. Tack men nej tack. Jag kan vänta på en eventuell PC version, annars står jag över. Det kan anses vara ett mästerligt spel på konsol, men för mig känns det alltid bisarrt att man ska hela tiden ignorera och förtrycka frustrationen att man i över 20 år kunnat få bättre flyt och kontroller på en dator, än det "bästa" som kan erbjudas på en spelkonsol 2018.

Vissa kan förbise en sådan detalj, jag ser det som ett totalt misslyckande. Som att göra en hamburgare med finaste bröd, dressing och sallad men totalt sjabblat själva burgaren. Jag är kan inte lura i mig att det är "bara vanesak". Nej köttet är ju för fan fruset på insidan och bränt på utsidan.

I spelkänsla är man betydligt mer en gunslinger i tex Quake eller Hotline Miami än i RDR2. I Quake är det du som gör det coola, i RDR2 kollar du på när spelet gör det coola åt dig. Att man tex ska behöva frysa tiden för att kunna skjuta ner flera samtidigt är inte en cool feature, det är nedslående och patetiskt. 100$+ miljoner dollar budget och du i sort sett sitter och spelar något som är på samma nivå att lira guitarhero med en knapp.

Och när kontrollerna och bilduppdatering är så dålig att man behöver sätta stödhjul på hela spelet, försvinner även mycket utav spänningen. Där allt till slut bara känns som en fånig nöjespark, istället för ett episk västen äventyr. Som i den där serien där falska människor låtsas vara cowboys... Dallas.

Håller med om att kontrollerna är helt åt skogen. Sen finns det så sjukt många kombinationer att man blir trött.

Skrivet av lampis:

Nu finns ju fortfarande de snyggaste spelen på PS4 (God of War, Horizon och Uncharted 4). Framöver kommer dessutom Ghost of Tsushima, Death Stranding och The Last of Us 2, så man vill spela de snyggaste spelen på marknaden är PS4 Pro konsolen man ska spela på.

Både Horizon och GoW visar hur extremt snyggt ett spel kan se ut på PS4 Pro med rätt optimering.

Skrivet av Kavakava83:

Jag tycker kontrasten blir alldeles för hög när HDR är av. Samtidigt så ser hela bilden helt urtvättad ut i HDR läge. Det är riktigt trist att bilden är som den är när resten av spelet är så bra.

Samma som för mig. Har en Samsung 65KS7005 och fick en grådaskig grå film över hela bilden med HDR påslaget. Trodde först det var snön osv men när jag väl stängde av HDR så blev Arthurs jacka plötsligt blå. Kan tillägga att jag kör med HDR på andra PS4 spel och där har jag absolut inte detta problemet.

Medlem

Visar att jag gjorde rätt som avaktar till dom släppt en patch eller 2 till konsoll för att lösa vissa av dessa småbuggar som folk har.

Om dom gör det vilket man får hoppas.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av roftg:

Spelet är anpassat och optimerat för de konsoler det släpps till,, dvs ps4,ps4 pro,XboxOne,XboxOne s,XboxOneX.. inte bara ps4 pro..
Därav anledningen att det körs i 4K på Xbox One x..

30 fps.. året är 2018.. Du menar "spelet är anpassat så bra som det kan göras av de aktuella utvecklarna på 5000 spänn hårdvara, att det väljer 4k före 60 fps är makalöst.".

Och ja, det står en PS4 PRO med spelet i fråga till TV'n.

Medlem

Enligt Digital Foundry så är det ingen HDR på varken PS4 eller Xbox. Man har bara flaggat en vanligt signal som HDR och skickar ut den.

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-whats-...

123
Skriv svar