Treyarch bemöter kritiken mot slö CoD: Black Ops 4-serverhastighet

Robot
Treyarch bemöter kritiken mot slö CoD: Black Ops 4-serverhastighet
Medlem

Säker på att det inte gäller Blackout? Källan du hänvisar till säger annat.

Redaktör
Skrivet av k1ssk1ss:

Säker på att det inte gäller Blackout? Källan du hänvisar till säger annat.

Jag är säker på att jag slarvläste. Tack!


signatur
Medlem

Blackout har alltid körts i 20hz och kritiken är ju framförallt riktad mot att vanliga mp också kör 20hz nu, tidigare 60hz.

Det är verkligen sub-standard, inte ens "konsollproffsen" tycker de är ok lol. Väldigt dåligt och inte en chans att reguljära mp kan bli tävlingsinriktat med den typen av standard, speciellt inte på PC.

Geeks Gaming

Handlar inte bara om Tickraten. Det är deras dåliga lag kompensation och att dom dragit ner på antalet platser i världen det finns servrar. Och samtidigt ger dom övertaget till den som har högre ping.

Som Chris förklarar så kan det vara för att inte folk ska klaga på tick skillnaden mellan vanlig multiplayer och blackout.
Men hey, nätkoden i CoD har varit skräp sedan Mw2

Medlem

Har varit sugen på att köpa bo4 men tror jag väntar ett tag, känns säkrast så

Medlem

Jag vet att 20hz är gräsligt... men som PUBG spelare bryr jag mig inte. Nätkoden i CoD är underbar i jämförelse. Har inte dött bakom riktigt skydd en enda gång och man träffar vad man skjuter på med hög tillförlitlighet. Efter att ha spelat PUBG i nästan två år nu kan man inte ta såna saker för givet.

Klart det finns ingen ursäkt att inte ha 60hz i vanliga multiplayer dock. Dom tjänar gott på spelet, att sänka kvalitén där bara för att spara några slantar är riktigt dåligt.

Medlem

Med alla som fuskar nu på PC så är spelet ospelbart... speciellt i hardcore..


signatur

Crack the liars smile.

Medlem

Variabel uppdateringsfrekvens 10-20Hz, Blackout läge med en enda karta utan planer på fler, halva spelet låst bakom season pass..

4/5 - FZ

Medlem

Har själv stött på en hel del människor med rubberband-effekt. Men de kanske inte har något med BO-serverarna att göra?

Inaktiv

För det första, Blackout är ej begränsat till 120fps och har aldrig varit. Spelar ingen på redaktionen Blackout???

Sedan så är denna downgrade av multiplayerläget tråkig men det som alla egentligen klagar på är de 10Hz som används i Blackout:

1
Skriv svar