Här har du hela Fallout 76-kartan

Robot
Här har du hela Fallout 76-kartan

Börja ladda för nästa månads release. Eller nästa veckas beta.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Jag hoppas att de kommer släppa in fler spelare per server om kartan ska vara så stor. Kommer bli ganska tomt annars, vilket är lite kontraproduktivt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hoppas att de kommer släppa in fler spelare per server om kartan ska vara så stor. Kommer bli ganska tomt annars, vilket är lite kontraproduktivt...

Det är troligen 24 max pga att konsollerna har klena CPUs, sen hjälper det inte heller att motorn till spelet inte är den bästa


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hoppas att de kommer släppa in fler spelare per server om kartan ska vara så stor. Kommer bli ganska tomt annars, vilket är lite kontraproduktivt...

Tvärtom är det väl ganska rimligt att en postapokalyptisk värld är halvtom Trots allt första vaulten som öppnas?

Tycker för egen del lite folk = mer spänning vid eventuella möten.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tvärtom är det väl ganska rimligt att en postapokalyptisk värld är halvtom Trots allt första vaulten som öppnas?

Tycker för egen del lite folk = mer spänning vid eventuella möten.

Vissa vaults i Fallout kunde hålla mellan 500-1000 invånare.
Vault 8 är en av de Vaultsen som hade 1000 invånare, den öppnades också 10 år efter bomberna.
15 år före Vault 76 öppnades.

Så jo, det är mer realistiskt med mer folk på en server än 24 pers.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Lär ju vara stendött under beta testet med tanke på att RDR2 finns ute då.

Medlem

@hoppalängdhopp: Kan möjligen tänka mig att kolla en stream medans jag lirar rdr 2 efter jag nått 20-30 timmar.
Så överbefolkat i Fallout 76 tror jag inte det blir.
En kontroversiell release på årets gyllene spelperiod här på hösten. Nästan alla feta releaser kommer Oktober, November imo.
Därav hamnar Fallout 76 långt ned på förhandsbokningslistan.
Man är tveksam nog som de är av typen av spel.
Spiderman, AC Odyssey, Black Ops 4, BF 5, o framför allt RDR 2 går före alla dagar i veckan.
För att inte tala om Super Smash Bros närmare jul.
Budgeten är minst sagt ansträngd atm!

Ren idioti att man ska förhandsboka för att få betatesta. Snacka om att ge sig dålig reklam.

Medlem
Skrivet av zumo:

@hoppalängdhopp: Kan möjligen tänka mig att kolla en stream medans jag lirar rdr 2 efter jag nått 20-30 timmar.
Så överbefolkat i Fallout 76 tror jag inte det blir.
En kontroversiell release på årets gyllene spelperiod här på hösten. Nästan alla feta releaser kommer Oktober, November imo.
Därav hamnar Fallout 76 långt ned på förhandsbokningslistan.
Man är tveksam nog som de är av typen av spel.
Spiderman, AC Odyssey, Black Ops 4, BF 5, o framför allt RDR 2 går före alla dagar i veckan.
För att inte tala om Super Smash Bros närmare jul.
Budgeten är minst sagt ansträngd atm!

Ren idioti att man ska förhandsboka för att få betatesta. Snacka om att ge sig dålig reklam.

Eller så gör man som alla smarta och förbokar på webhallen eller spelbutiken. Inväntar beta key och sen avbokar man. Funkar varje gång. Gjort med typ alla spel som erbjuder beta vid förbokning

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Vissa vaults i Fallout kunde hålla mellan 500-1000 invånare.
Vault 8 är en av de Vaultsen som hade 1000 invånare, den öppnades också 10 år efter bomberna.
15 år före Vault 76 öppnades.

Så jo, det är mer realistiskt med mer folk på en server än 24 pers.

Om bethesdas världar hade varit 1:1, men det är de inte.

Medlem
Skrivet av eld:

Om bethesdas världar hade varit 1:1, men det är de inte.

What, varför spelar det roll
och 1:1 mot vad? en fiktiv värld?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

What, varför spelar det roll
och 1:1 mot vad? en fiktiv värld?

Fallout utspelar sig i verkliga världen, men allt är nerskalat.

Så för att få en rimlig utspridning av karaktärer i världen så kan de inte innehålla lika många personer som i verkligheten: En vault som enligt lore skulle innehålla 1000 personer har istället ett dussin personer i den nerskalade världen.

Det skulle vara som att sprida ut 100000 personer i samma område i verkliga livet.

Medlem
Skrivet av eld:

Fallout utspelar sig i verkliga världen, men allt är nerskalat.

Så för att få en rimlig utspridning av karaktärer i världen så kan de inte innehålla lika många personer som i verkligheten: En vault som enligt lore skulle innehålla 1000 personer har istället ett dussin personer i den nerskalade världen.

Det skulle vara som att sprida ut 100000 personer i samma område i verkliga livet.

Fallout utspelar sig dock inte i verkliga världen ^^.....
det är en alternativ värld som är baserad på den här världen.

Så enligt dig
1000 vault personer
=
100000 real life
=
24 pers in-game

Känns lite udda uträkning om vad som skulle vara bäst.
Skulle ju vara mest logiskt att ha 100 pers per server
men det är inte realistiskt då hårdvaran i dagens konsoller inte kan hantera det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Lär inte köpa ännu ett Bethesda spel som fortfarande körs på en halvuppgraderad spelmotor ifrån 2002. Fallout 4 var senaste, men teknologiskt och spelmässigt påminde F4 mig om Skyrim with guns, likt fallout 3 som påminde om Oblivion with guns. Inget kändes nytt, bara omplåstrat.

Jag hoppas verkligen att Bethesda för en gångs skull skapar en egen in-house spelmotor för deras kommande titlar efter Fallout 76. De har utan tvekan råd till det samt kompetensen hos dotterbolagen som ID Tech eller Arkane Studios.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är troligen 24 max pga att konsollerna har klena CPUs, sen hjälper det inte heller att motorn till spelet inte är den bästa

Mjo, borde vara lätt att öka till mer på PC dock... Vore väldigt konstigt att strypa det såpass.

Skrivet av Nomman:

Tvärtom är det väl ganska rimligt att en postapokalyptisk värld är halvtom Trots allt första vaulten som öppnas?

Tycker för egen del lite folk = mer spänning vid eventuella möten.

Nej, det är inte rimligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fallout utspelar sig dock inte i verkliga världen ^^.....
det är en alternativ värld som är baserad på den här världen.

Så enligt dig
1000 vault personer
=
100000 real life
=
24 pers in-game

Känns lite udda uträkning om vad som skulle vara bäst.
Skulle ju vara mest logiskt att ha 100 pers per server
men det är inte realistiskt då hårdvaran i dagens konsoller inte kan hantera det.

Åter igen, fallouts jorden är inte en nerkrympt version av våran jord, den är exakt lika stor som den riktiga jorden. Usa är exakt lika stort som riktiga USA, fallout 76 utspelar sig på en plats som finns på riktigt.

Men de har skalat ner allt, precis som hur skyrim är nerskalat mot hur stor världen ska vara enligt lore, därför kan de inte fylla de största städerna med så många personer man föreställer sig att en huvudstad ska vara.

Black ops 4 har släppts nyligen och sitter på 100 spelare i en match av black out, så det handlar inte enbart om det. Det handlar om att med fallout 76's storlek så fastnade de vid 24 som det optimala antalet för att världen inte ska kännas överbefolkad.

Folk ska kunna gå runt i världen och inte stöta på personer vid varje ställe de besöker, spelet måste ha tillfällen av isolering.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är inte rimligt.

Motivera gärna!

För egen del tycker jag att det ska kännas öde i en söndersprängd wasteland. Attached möten ska göra till undantaget, varför tycker du att det ska vara mer folk?

Just gällande sspelarantalet tilltalas jag av tanken på att möten är sällsynta. Då är jag inte bara en i mängden som upprepar samma sak i en verbefolkad värld (som i t.ex. wow) utan en tämligen unik karaktär.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Motivera gärna!

För egen del tycker jag att det ska kännas öde i en söndersprängd wasteland. Attached möten ska göra till undantaget, varför tycker du att det ska vara mer folk?

Just gällande sspelarantalet tilltalas jag av tanken på att möten är sällsynta. Då är jag inte bara en i mängden som upprepar samma sak i en verbefolkad värld (som i t.ex. wow) utan en tämligen unik karaktär.

Dels för att det är ett spel som helt kommer göras av möten med andra spelare. Möter man inga andra spelare kommer spelet bli fruktansvärt tråkigt.

Dels för att det är svårt att tro att endast 24 människor skulle släppas ut och antas återbefolka landet.

Så både ur ett gamedesignperspektiv och ur ett "lore-perspektiv" så är det orimligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Dels för att det är ett spel som helt kommer göras av möten med andra spelare. Möter man inga andra spelare kommer spelet bli fruktansvärt tråkigt.

Dels för att det är svårt att tro att endast 24 människor skulle släppas ut och antas återbefolka landet.

Så både ur ett gamedesignperspektiv och ur ett "lore-perspektiv" så är det orimligt.

Köper båda dina argument. Jag tror i för sig att jag kommer trivas med färre spelarmaterial, men det handlar ju om en personlig preferens. Jag vill ha lite sötis mellan mötena, men jag kan förstå om du vill ha mindre av den varan.

Loremässigt har du en poäng. Jag ser det dock som att spelet utspelar sig på en förkrympt värld (jämfört med verklighetens West Virginia). West Virginia är i verkligheten jämförbart med Danmark till ytan. Spelet är kanske någon kvadratmil. Färre personer känns därför rimligt om de också ska vara proportionerligt skalat.

Men visst vore det kul om de erbjöd servrar med fler spelare. Så att både du och jag kunde få önskad spelupplevelse.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Man borde vänta och se med det här spelet. Luktar buggfestival lång väg!

1
Skriv svar