Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Över45:

Slutet på RDR(1) är ju ungefär lika muntert som i RDR2😀.

Dock får du ju möjlighet att hämnas eller låta bli. När du blir Johns son.

Ja det är jävla muntra spel dessa två haha.

Men oftast slutade nog det mesta dåligt i vilda västern. I alla fall för en revolverman.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: jo, risken att hamna i vägen för en kula var klart högre för en outlaw eller sheriffen och hans kollegor, om man jämför med vanliga knegare.

Fast vad gäller dueller där två cowboys gör upp på huvudgatan utanför saloonen så är det mest en myt som växte fram i västernfilmer.

Det förekom förstås revolverstrider (ingen rök utan eld... 😀) och ett av de mest kända fallen är nog den vid O.K. Corral när två gäng på totalt 9 personer drabbade samman i en eldstrid som höll på i 30 sekunder.

Men annars var det nog random fylleskjutning inne på saloonen som gällde... 😬

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: jo, risken att hamna i vägen för en kula var klart högre för en outlaw eller sheriffen och hans kollegor, om man jämför med vanliga knegare.

Fast vad gäller dueller där två cowboys gör upp på huvudgatan utanför saloonen så är det mest en myt som växte fram i västernfilmer.

Det förekom förstås revolverstrider (ingen rök utan eld... 😀) och ett av de mest kända fallen är nog den vid O.K. Corral när två gäng på totalt 9 personer drabbade samman i en eldstrid som höll på i 30 sekunder.

Men annars var det nog random fylleskjutning inne på saloonen som gällde... 😬

Jo det där får man se i filmen Tombstone. Länge sen man såg den nu.

https://www.imdb.com/title/tt0108358/


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: bra tips! Insåg att jag inte sett den. Så nu har jag en tvättäkta cowboyrulle att se fram emot! 🤗

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: bra tips! Insåg att inte sett den. Så nu har jag en tvättäkta cowboyrulle att se fram emot! 🤗

Den är riktigt bra och bra skådisar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jag såg nyss klart Tombstone. Riktigt bra film!

Och jag kan se varifrån Rockstar har hämtat inspiration...

Tombstone:

RDR2:

Som sagt många bra skådisar! Och det var en grej som jag tyckte var extra intressant...

(bäst att lägga till spoiler-varning till alla andra... **klicka bara vidare om ni spelat klart storyn**)

Jag tyckte Val Kilmer var riktigt bra i rollen som gunslingern och gamblern Doc Holliday.

Och han råkade vara dödligt sjuk i.... tuberkulos!! 😬

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: Jag såg nyss klart Tombstone. Riktigt bra film!

Och jag kan se varifrån Rockstar har hämtat inspiration...

Tombstone:

https://i.imgur.com/q4PMeH2.jpg

RDR2:

https://i.imgur.com/kcQ2rw2.jpg

Som sagt många bra skådisar! Och det var en grej som jag tyckte var extra intressant...

(bäst att lägga till spoiler-varning till alla andra... **klicka bara vidare om ni spelat klart storyn**)

Jag tyckte Val Kilmer var riktigt bra i rollen som gunslingern och gamblern Doc Holliday.

Och han råkade vara dödligt sjuk i.... tuberkulos!! 😬

https://i.imgur.com/5tiLuoS.jpg

Jo men tydligen många som dog i det vid den där tiden. Men han är en riktigt bra skådis och passade i den där rollen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

Hahaha nog en av de roligaste glitches jag har sett!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Hahaha nog en av de roligaste glitches jag har sett!

https://youtu.be/t-0sXCQfW6k

Nu snackar vi "svarta hål" igen😁

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag riktigt kan föreställa mig hur "vapenromantiker" sitter och dreglar till den youtube "kanalen".😁 Vilken tid en del vapen tog att ladda. Kan tänka mig att det var svårt att hinna göra rätt. Nervös och ladda om snabbt måste varit fruktansvärt svårt med vissa vapen. Fast det var väl mycket snabbare än för ännu längre sedan då de hade "myningsladdare". Krutpåse, en kula och stå och trycka ner det i geväret plus flintlås tändning. Herregud vad hemska stora militärslag måste varit.

Angående gamla vapen och speciellt ammunition. KRUTRÖK (Gunsmoke) var något man verkligen hade problem med förr. Såg en dokumentär om hur det egentligen borde se ut i gamla westerns och stora slag.
Moderna patroner släpper nästan inte ut ngn rök. Förr var krutblandningen sämre vilket verkligen gjorde att det kom väldigt mycket krutrök vid varje skjutet skott. Detta kunde göra att sikten verkligen försämrades vid mycket skjutande. Men att göra det verklighetstroget på film innebär ju att man till slut inte ser nästan ngt. Tråkig film😀.

Så han i youtube inslaget använder modern ammo.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jag riktigt kan föreställa mig hur "vapenromantiker" sitter och dreglar till den youtube "kanalen".😁 Vilken tid en del vapen tog att ladda. Kan tänka mig att det var svårt att hinna göra rätt. Nervös och ladda om snabbt måste varit fruktansvärt svårt med vissa vapen. Fast det var väl mycket snabbare än för ännu längre sedan då de hade "myningsladdare". Krutpåse, en kula och stå och trycka ner det i geväret plus flintlås tändning. Herregud vad hemska stora militärslag måste varit.

Angående gamla vapen och speciellt ammunition. KRUTRÖK (Gunsmoke) var något man verkligen hade problem med förr. Såg en dokumentär om hur det egentligen borde se ut i gamla westerns och stora slag.
Moderna patroner släpper nästan inte ut ngn rök. Förr var krutblandningen sämre vilket verkligen gjorde att det kom väldigt mycket krutrök vid varje skjutet skott. Detta kunde göra att sikten verkligen försämrades vid mycket skjutande. Men att göra det verklighetstroget på film innebär ju att man till slut inte ser nästan ngt. Tråkig film😀.

Så han i youtube inslaget använder modern ammo.

Hehe ja det tar en jävla tid att ladda vissa av dom. Vore ändå kul om det var så i RDR 2 med, då hade man varit tvungen att planera och ha flera vapen på sig och räkna skotten.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vet ni förresten vem som var den största inspirationskällan för Roger Clark när han skulle göra rösten till Arthur?

Den här liraren...

https://i.imgur.com/njfzpwp.gif

Toshiro Mifune, främst hans roller i Kurosawas filmer.

(källa: intervjun några inlägg upp)

Lite otippat kanske, men ändå inte. Jag kan nog se vad Clark menar, särskilt när jag tittar på en del scener från Yojimbo på youtube.

Apropå film!

Många "Spaghettiwestern" är ju hämtade rent manusmässigt från Akira Kurosawas filmer. "Clintan - Toshiro Mifune"
Nu på lördag sänds filmen "The magnificent seven" (2016) på kanal 7. Denna film är baserad på en äldre westernfilm och den i sin tur är baserad på "Sju samurajer" av Akira Kurosawa.

Då tänkte jag tillbaka på filmen "Shogun assassin" som släpptes här på video 1980. Denna film BANNLYSTES för det extrema våldet som ju ansågs skada sådana unga som t ex mig🙂. Denna film var en liten samling av ngr filmer som på engelska heter "Lone wolf an cub". Detta borde ju de som kan sin manga känna väl till🙂. Nu går den säkert att få tag på på DVD iaf, troligen från england.
@JoakimBennet. Den ingick ju i videovålds debatten som var stor på den tiden där även Splatterfilmerna togs upp som extremt "farliga"😁. Då vet herr Bennet vad jag talar om.
Men den diskussionen om splatter, Italienska regissörer, Lucio Fulci......
m.m får vi föra på annat forum.🙂

Tänk vad mycket man kan komma ihåg bara man läser en filmtitel. Det enda jag sökte på var när Shogun assassin släpptes i väst. Filmerna var i orginal gjorda i början av 1970 talet. Ej gjord av Kurosawa dock.

Avstängd

Jag har spelat mer RDR 1 idag ändå. Fasen vad mäktigt det var när man rider in i Mexiko, måste nog köra klart det ändå. Är det mycket kvar av spelet då man kommit dit?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag har spelat mer RDR 1 idag ändå. Fasen vad mäktigt det var när man rider in i Mexiko, måste nog köra klart det ändå. Är det mycket kvar av spelet då man kommit dit?

Ja det är en bra bit kvar. Mexico var i min mening den segaste delen av spelet, den är lite för lång. Den bästa delen kommer efteråt så det är värt att fortsätta


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Ja det är en bra bit kvar. Mexico var i min mening den segaste delen av spelet, den är lite för lång. Den bästa delen kommer efteråt så det är värt att fortsätta

Hehe ok, hästarna är billigare i 1:an. $250 kostar ju alla, dom bör ju vara dyrare eftersom det är längre fram i tiden. Men verkar inte vara lika stor skillnad på hästar i 1:an som i 2:an så kanske därför.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Lever ni fortfarande? Jag tror inte jag har spelat RDR2 sedan nyår.

Är det värt att spela RDR1? Känns som man skulle tröttna rätt fort, har ju spelet hos mina päron men tror inte jag skulle börja spela en hel story.

Medlem
Skrivet av Över45:

Apropå film!

Många "Spaghettiwestern" är ju hämtade rent manusmässigt från Akira Kurosawas filmer. "Clintan - Toshiro Mifune"
Nu på lördag sänds filmen "The magnificent seven" (2016) på kanal 7. Denna film är baserad på en äldre westernfilm och den i sin tur är baserad på "Sju samurajer" av Akira Kurosawa.

Då tänkte jag tillbaka på filmen "Shogun assassin" som släpptes här på video 1980. Denna film BANNLYSTES för det extrema våldet som ju ansågs skada sådana unga som t ex mig🙂. Denna film var en liten samling av ngr filmer som på engelska heter "Lone wolf an cub". Detta borde ju de som kan sin manga känna väl till🙂. Nu går den säkert att få tag på på DVD iaf, troligen från england.
@JoakimBennet. Den ingick ju i videovålds debatten som var stor på den tiden där även Splatterfilmerna togs upp som extremt "farliga"😁. Då vet herr Bennet vad jag talar om.
Men den diskussionen om splatter, Italienska regissörer, Lucio Fulci......
m.m får vi föra på annat forum.🙂

Tänk vad mycket man kan komma ihåg bara man läser en filmtitel. Det enda jag sökte på var när Shogun assassin släpptes i väst. Filmerna var i orginal gjorda i början av 1970 talet. Ej gjord av Kurosawa dock.

Ah, "The magnificent seven"! Den såg jag på bio. Schysst västernrulle!

Bara att fixa popcorn och skruva upp ljudet på stereon för det smäller på riktigt bra! 😁

Medlem
Skrivet av Zontos:

Lever ni fortfarande? Jag tror inte jag har spelat RDR2 sedan nyår.

Absolut! Några här har till och med kört storyn några gånger om.

Jag har väl funderat om jag inte skulle ta och spela något annat från backlogen emellanåt. Men nej, jag hamnar i Vilda västern varje gång! 🤪 Har ju fortfarande en del challenges kvar. Och halva kvar på exotic questen, och lite annat smått och gott!

Medlem

Finns ingen som kan läxa upp Arthur bättre än Miss Grimshaw när han har skitat ned sig.

Tål att ses igen..! 😁

Och apropå det, en intervju från 12 februari med självaste Susan Grimshaw, dvs Kaili Vernoff:

Susan Grimshaw's Actress Describes Four Years Of 'Red Dead Redemption 2'

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Finns ingen som kan läxa upp Arthur bättre än Miss Grimshaw när han har skitat ned sig.

Tål att ses igen..! 😁

https://i.imgur.com/UWjGPcl.gif

Och apropå det, en intervju från 12 februari med självaste Susan Grimshaw, dvs Kaili Vernoff:

Susan Grimshaw's Actress Describes Four Years Of 'Red Dead Redemption 2'

Gillar de här små videofynden. Keep 'em comin!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Lever ni fortfarande? Jag tror inte jag har spelat RDR2 sedan nyår.

Är det värt att spela RDR1? Känns som man skulle tröttna rätt fort, har ju spelet hos mina päron men tror inte jag skulle börja spela en hel story.

Är väl helt upp till dig om du vill fortsätta storyn från 2:an.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Absolut! Några här har till och med kört storyn några gånger om.

Jag har väl funderat om jag inte skulle ta och spela något annat från backlogen emellanåt. Men nej, jag hamnar i Vilda västern varje gång! 🤪 Har ju fortfarande en del challenges kvar. Och halva kvar på exotic questen, och lite annat smått och gott!

Där ser man!

Jag kanske får ta och spela om RDR2 någon vacker dag också.

Medlem
Skrivet av breahl:

Grymt! The plot thickens!

Oerhört spännande detta, särskilt nu med nya "mistaken identity"-ledtråden. Var ska det sluta?

Ett annat mysterium är den försvunna prinsessan. Fortfarande inte löst men många som letar där också. Man kan ju undra om det går att lösa alls. Jag läste i en tråd att någon hade frågat Rockstar om prinsessan går att hitta och hade fått kort svar: Ja. Jag har inte hittat någon källa på detta så jag vet inte om det bara är löst rykte. Hur som helst väldigt spännande det också!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Grymt! The plot thickens!

Oerhört spännande detta, särskilt nu med nya "mistaken identity"-ledtråden. Var ska det sluta?

Ett annat mysterium är den försvunna prinsessan. Fortfarande inte löst men många som letar där också. Man kan ju undra om det går att lösa alls. Jag läste i en tråd att någon hade frågat Rockstar om prinsessan går att hitta och hade fått kort svar: Ja. Jag har inte hittat någon källa på detta så jag vet inte om det bara är löst rykte. Hur som helst väldigt spännande det också!

Börjar tänka att folk (youtubers) snart hittar ledtrådar som gör att de själva börjar gå ikring och tala om "GAVIN , NIGEL, THE PRINCESS"😂. Det här med rehabilitering, RDR2 abstines och psykiatrisk behandling för vissa börjar inte kännas lika avlägset längre😝.
Undrar hur många på R* som sitter och garvar åt alla möjliga underliga saker folk räknar ut.
Tänkte ni på hur bekymmerslöst "youtubern" går fram, hogtie och mördar en kvinna, letar efter brev och ledtrådar. Dödar Nigel/Gavin utan någon som helst reaktion.
Ledtrådarna är så viktiga så lite mord är inget speciellt längre. Hmmmm avtrubbade?😁
R* lämnar mycket små "hemligheter" över allt. Men frågan är hur mycket är bara rekvisita. Det vet de ju bara själva. De väntar nog bara på att se första person som knäcks av allt letande.😜

Medlem

@Över45: ja, det var lite bisarrt! Sättet han letade efter ledtrådar på med lite random övervåld. Visst, det är ju bara pixlar men ändå! 😂

Tjohej, bunta ihop pixelkvinnan och kasta henne på golvet, plocka fram kniv och kasta i pannan och plocka upp pappret. Samtidigt hör man Nigel ropa efter Gavin i bakgrunden (timingen på de ropen var för övrigt klockrena! 😁). Och youtubern verkar vara totalt avtrubbad. Som en ledtrådsrobot. Vilket gör det hela ännu roligare. Sjukt kul!! 🤪

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@Över45: ja, det var lite bisarrt! Sättet han letade efter ledtrådar på med lite random övervåld. Visst, det är ju bara pixlar men ändå! 😂

Tjohej, bunta ihop pixelkvinnan och kasta henne på golvet, plocka fram kniv och kasta i pannan och plocka upp pappret. Samtidigt hör man Nigel ropa efter Gavin i bakgrunden (timingen på de ropen var för övrigt klockrena! 😁). Och youtubern verkar vara totalt avtrubbad. Som en ledtrådsrobot. Vilket gör det hela ännu roligare. Sjukt kul!! 🤪

Tycker han är den bästa red dead streamern för han har så bra humor och det händer hela tiden oväntade saker för honom. Rekommenderar er att kolla fler av hans videos.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent

För någon som varken har PS4 Pro eller en 4K TV, är det värt att köpa spelet? Kommer det rulla på bra? Sedan tänkte jag go off topic i tråden och även fråga om God of War fungerar utan Ps4 Pro och 4K TV?

Avstängd
Skrivet av Shadee:

För någon som varken har PS4 Pro eller en 4K TV, är det värt att köpa spelet? Kommer det rulla på bra? Sedan tänkte jag go off topic i tråden och även fråga om God of War fungerar utan Ps4 Pro och 4K TV?

Jag har ett vanligt PS4 och det funkar utmärkt så ja på båda frågorna. God of war är jäkligt snyggt på vanlig PS4 också, nästan ingen skillnad enligt mig. Red dead är det inte så stor skillnad heller i tycker jag. Finns några videos på youtube där du kan se skillnaden, den är minimal.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar