Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

@Över45: ja, du har rätt. Stranger missions inträffar förstås bara en gång.

De andra, mindre händelserna av olika slag och som kan upprepas då och då kallas visst för random encounters (eller chance encounters).

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Intressant om zombiebrunnen! Det är verkligen fullt med creepy grejer.

Epilog-spoiler:

Apropå kannibalgänget som bor där, var det bara jag som för första gången på ett bra tag i spelet faktiskt hade lite motstånd i striderna med dem när man stötte på dem i storyn med John? De var bra gjorda.

Tjena!

Det man upptäcker är ju att John och hans häst inte är färdiguppgraderade som ju var saken med Arthur ganska länge. Man har vant sig vid att man besegrar allt och alla smidigt. Sedan spelar man med "klena" John helt plötsligt. Haha jag kom på det efter ett tag. Varför spelet blivit svårare igen😁

Medlem

Vet ni förresten vem som var den största inspirationskällan för Roger Clark när han skulle göra rösten till Arthur?

Den här liraren...

Toshiro Mifune, främst hans roller i Kurosawas filmer.

(källa: intervjun några inlägg upp)

Lite otippat kanske, men ändå inte. Jag kan nog se vad Clark menar, särskilt när jag tittar på en del scener från Yojimbo på youtube.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vet ni förresten vem som var den största inspirationskällan för Roger Clark när han skulle göra rösten till Arthur?

Den här liraren...

https://i.imgur.com/njfzpwp.gif

Toshiro Mifune, främst hans roller i Kurosawas filmer.

(källa: intervjun några inlägg upp)

Lite otippat kanske, men ändå inte. Jag kan nog se vad Clark menar, särskilt när jag tittar på en del scener från Yojimbo på youtube.

Intressant men ett litet tillägg för film och spel intresserade.

Det är faktiskt mycket som passar om man vet att många av Akira Kurosawas filmer är faktiskt direkt överförda manusmässigt till den så kallade "spaghetti western" genren. Det får ni kolla upp ni som inte visste😁. Kolla till exempel Clintan och Yojimbo.

Ibland är det kul att vara gammal nörd. När man vet vissa saker, inget skryt.😜

Medlem

Den här är rätt kul!

Från intervjun:

Citat:

We had to do it again, because the first time we did it we got the note back saying it was a little too erotic.

Roger Clark berättar när de spelade in repliker som Arthur säger till hästen.

"You're alright, boy!"
"Good girl!"
Och så vidare.

Hästens bonding-nivå skulle också påverka hur Arthur levererade replikerna. Ju högre nivå, desto mera kompis.

Tydligen inte så enkelt. De första tagningarna lät visst alldeles för erotiska!... 😂

Medlem
Skrivet av Nemo:

Den här är rätt kul!

Från intervjun:

Roger Clark berättar när de spelade in repliker som Arthur säger till hästen.

"You're alright, boy!"
"Good girl!"
Och så vidare.

Hästens bonding-nivå skulle också påverka hur Arthur levererade replikerna. Ju högre nivå, desto mera kompis.

Tydligen inte så enkelt. De första tagningarna lät visst alldeles för erotiska!... 😂

😁

Ehmm tidelag vill vi nog inte se i spel. (alltså det svenska ordet för sex med djur.) Det har jag inte sett i något rättegångsprotokoll på senare år. Men troligtvis fortfarande mycket olagligt. Undrar om de har något från hillbilly gänget runt träsken i spelet. "Skrik som en gris" ungefär. eeeee nu börjar hjärnan snedtända lite får nog trycka på Delete knappen

Medlem

@Över45: ja, det hörs ju en del skumma ljud i träsken på natten. Undrat vad tusan är det där för nåt... 🙄 😄

Medlem

Jag kollade vilka challenges jag har kvar.

Jag bävar för den här...

En snabbtitt på nätet visar att den är i särklass den svåraste av alla challenges. En riktig mardröm tydligen.

Den är helt turbaserad och kan ta hur lång tid som helst. En del spelare har lyckats på 2 timmar medan andra har försökt varje dag sedan november och fortfarande inte lyckats... 😬

En spelare skrev att han hade tappat räkningen på antal Blackjack-bord som han hade sprängt i luften med dynamit (eller skjutit alla vid bordet) på grund av Blackjack rage.

Dödgrävaren
Skrivet av Över45:

Nu är jag tillbaka, mitt lag vann haha.

Man kanske inte gillar hur storyn berättas, med filmsekvenser och avbrott i spelandet. För mig funkar det eftersom jag spelar så mycket mellan storyberättandet. Det är bra filmiskt också med bra skådisar till skillnad mot majoriteten av spel med tunga berättelser.

Grattis till segern!

Har inga problem med cutscenesen, de är fenomenala och voiceactingen är strålande. Även om jag tycker vissa karaktärer blir parodier på sig själva. (Micah och Sadie främst). Det jag ogillar är att många av de stora missionsen helt enkelt inte är intressanta, det är stå här, skjut tills vågorna slutar gå fram å lyssna på dialog, repeat. Det tycker jag hade kunnat vara bättre. Tycker även att många missions hade mått bra av alternativa lösningar, ge en frihet att utforska missionet och lösa det på alternativa sätt, hade de scriptat karaktärerna i spelet man ska smyga sig på till att reagera när de ser eller hör en, istället för att sätta specifika punkter där en cinematisk scen ska utspelas...

Håller verkligen inte med om att man kan röra sig fritt under strider, visst du kan springa rakt fram till fienden och gömma dig bakom deras sten, men du ges aldrig någon möjlighet att fly t.ex. utan det är nästan varje gång tre eller fyra vågor med fiender som dör i drivor. Något jag också stör mig på, hade gillat om man kanske dödat ett 50-tal fiender i slutet på spelet, inte tusentals.

Över lag så föredrar jag Kingdom Come Deliverance över RDR2 pga. detta. När jag väl spelat färdig epilogen kommer jag nog inte köra spelet igen, dels pga. det jag säger om uppdragen, men även pga. deras core-system med hälsa, stamina, deadeye och dess olika sätt att hållas igång. Jag förstår att de ville öka "immersionen", men tycker mest det är fiddly och irriterande. För mig hade det räckt om jag behövt steka ett vildsvin lite då och då. Trots detta så är det ett väldigt bra spel såklart, och jag uppskattar berättelsen, älskar cowboymiljön!

Tycker även musiken i RDR1 är bättre än 2ans.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hm så har jag aldrig upplevt det. När det har klagats så har det varit befogat, ie jag har varit upptagen med annat och slackat med både contributions och med att fylla på lagren.
Att Dutch ibland gnäller i onödan har jag mer upplevt är en del av hans karaktär och hur han hela tiden kräver mer av Arthur än vad som är rimligt. Jag misstänker också att det är ett led i att bygga upp lite aversion hos spelaren tidigt. Likaså känslan av att det inte alltid spelar någon roll vad Arthur gör då "Dutch has a plan".

Om man spelar om spelet som jag gör just nu för tredje gången och man vet hur man ska få snabba cash genom guldtackor osv. Då kan man köpa alla uppgraderingar i campet direkt det blir tillgängligt MEN även fast man skänkt flera $1000 till skrinet där så klagar dom på att man skänker för lite. Det är nästan så man vill dra pickan och skjuta ner alla i campet, synd att det inte går.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Grattis till segern!

Har inga problem med cutscenesen, de är fenomenala och voiceactingen är strålande. Även om jag tycker vissa karaktärer blir parodier på sig själva. (Micah och Sadie främst). Det jag ogillar är att många av de stora missionsen helt enkelt inte är intressanta, det är stå här, skjut tills vågorna slutar gå fram å lyssna på dialog, repeat. Det tycker jag hade kunnat vara bättre. Tycker även att många missions hade mått bra av alternativa lösningar, ge en frihet att utforska missionet och lösa det på alternativa sätt, hade de scriptat karaktärerna i spelet man ska smyga sig på till att reagera när de ser eller hör en, istället för att sätta specifika punkter där en cinematisk scen ska utspelas...

Håller verkligen inte med om att man kan röra sig fritt under strider, visst du kan springa rakt fram till fienden och gömma dig bakom deras sten, men du ges aldrig någon möjlighet att fly t.ex. utan det är nästan varje gång tre eller fyra vågor med fiender som dör i drivor. Något jag också stör mig på, hade gillat om man kanske dödat ett 50-tal fiender i slutet på spelet, inte tusentals.

Över lag så föredrar jag Kingdom Come Deliverance över RDR2 pga. detta. När jag väl spelat färdig epilogen kommer jag nog inte köra spelet igen, dels pga. det jag säger om uppdragen, men även pga. deras core-system med hälsa, stamina, deadeye och dess olika sätt att hållas igång. Jag förstår att de ville öka "immersionen", men tycker mest det är fiddly och irriterande. För mig hade det räckt om jag behövt steka ett vildsvin lite då och då. Trots detta så är det ett väldigt bra spel såklart, och jag uppskattar berättelsen, älskar cowboymiljön!

Tycker även musiken i RDR1 är bättre än 2ans.

Jag förstår dig precis man måste ju ha egna åsikter om vad man gillar annars är det ju tråkigt. Om alla gillade samma saker hela tiden är det ju värdelöst att ha diskussioner.☺ Jag har ju alltid gillat spel där man kan leta efter underliga personer, händelser och saker. För att liksom bygga på myten om en väldigt stor verklighetstrogen värld. Jag har läst mycket om Kingdom come Del. Det är verklig historia, troliga händelser och väl genomtänkt. Så det låter intressant. Men så hör man ju om problemen med tyvärr. Har de haft råd och möjlighet att göra uppdateringar? Är väl det jag önskar iaf för att orka spela. Buggiga spel har jag minsann sett många i min dag. RDR2 har en del tokiga grejer som de väl jobbar på antar jag.

Nu fattar jag vad du vill göra med huvudupdragen- en helt ostyrd möjlighet att lösa ett problem på ALLA sätt möjliga även fly. Det har ju R* satt stopp för, lagt till det med brons, silver, guld. Som jag skrev tidigare. De har koncentrerat STORYN så den måste följa en viss väg. Om man följt storyn och gillar den så förstår man undermeningen. Huvudpersonen tror bara att han gör rätt och att han kan förändra ngt. Men det går inte att fly från dåliga beslut han gjort tidigare. Även de människor han bryr sig om tar egna beslut han egentligen inte kan styra över. Han kan bara göra tillfälliga saker som förändrar ytterst lite. Tänk här på RDR1, gamla synderna kommer alltid ifatt tillslut. Där får man två val på slutet gå vidare eller hämnas. Det blir en lång historia om kan vi verkligen påverka så mycket som vi tror eller fortsätter dåliga beslut att förfölja en. Där är R* riktiga pessimister, det är inga muntra historier. Lite kul kan man ha men påverka ytterst lite. Det är ju grunderna i hela berättelsen. Tydligen vill R* ha det så. Så är det med det helt enkelt.☺

Vad gäller valmöjligheter i storyn kan det handla om att det är tänkt att man ska lära sig ett nytt vapen, eller förstå hur ngn vän funkar. Det är de styrda delarna. Men när det är mer mindre uppdrag kan man ofta välja olika vapen och ta en egen rutt. Plus att man styr helt själv när man ger sig ut på längre resor själv, möter man folk, gäng, djur, vittnen löser man det helt sandlådemässigt. Flera storymissions kan man iaf välja olika vapen men man får anpassa sig efter deras grundmanus. Tråkigt för vissa. Spelar mindre roll för andra. Bara man kan bestämma själv när i kapitlen man vill göra fortsättning på storyn är det ok för mig.

Att det bara väller in "lagmän" när man råkar göra ett synligt brott är knäppt. Men vill man inte ha det så gäller det att man verkligen lärt sig spelmekaniken ,handkontrollen och miljön man är i. Det skrev jag om förut.

Jag testade en gång att ladda upp för en extrem strid, med massor av hjälpmedel, de bästa vapnen med massor av ammo. Sedan rånade jag en butik med två utgångar stod perfekt placerad mellan utgångarna för att verkligen få se om det slutade komma folk. Det gjorde det aldrig😁. Så många lik i drivor har jag aldrig sett före eller efter. Så det lärde mig att lösa saker på andra sätt. En bra häst, mycket träning att rida jag beskrivit, och flykt så snabbt och långt att det inte finns någon som hittar en. Brukar inte ens bli Wanted nu när jag spelar.
Också att lära sig var och hur man inte skall göra fel. Som vi extremspelare lärt sig efter lååååång speltid.😀 Det är kul med spel! Och att alla kan hitta sina favoritspel.

Medlem

@Över45: många kloka ord.

Ja, det gäller nog att bli kompis med spelet och acceptera designen. Om det tar emot så är det svårt, men klarar man av det så är RDR2 helt fantastiskt.

Jag minns att jag redan i alla första uppdraget tänkte "Aha, ett spel där story missions går på räls. OK då vet jag!" Sen var det liksom inte mer med det.

Men visst hade det varit intressant om RDR2 hade samma öppna design i story missions som Kingdom Come: Deliverance, det hade jag gärna velat prova på.

Apropå KCD så har jag plöjt MÅNGA timmar i det spelet. Det är en helfestlig medeltidssimulator, det är allt jag tänker säga om det (om jag började skriva om hur bra KCD är så skulle det blir hur långt inlägg som helst och väldigt off-topic 😁).

Vad gäller buggar i KCD så är de bortpatchade sedan länge, så det behöver du inte oroa dig för. Bonustips: det finns massor av trevliga moddar på Nexus Mods till spelet. Gör spelupplevelsen ännu bättre! Kan varmt rekommendera KCD, jag tror att du skulle kunna gilla det.

Dödgrävaren
Skrivet av Över45:

Jag förstår dig precis man måste ju ha egna åsikter om vad man gillar annars är det ju tråkigt. Om alla gillade samma saker hela tiden är det ju värdelöst att ha diskussioner.☺ Jag har ju alltid gillat spel där man kan leta efter underliga personer, händelser och saker. För att liksom bygga på myten om en väldigt stor verklighetstrogen värld. Jag har läst mycket om Kingdom come Del. Det är verklig historia, troliga händelser och väl genomtänkt. Så det låter intressant. Men så hör man ju om problemen med tyvärr. Har de haft råd och möjlighet att göra uppdateringar? Är väl det jag önskar iaf för att orka spela. Buggiga spel har jag minsann sett många i min dag. RDR2 har en del tokiga grejer som de väl jobbar på antar jag.

Nu fattar jag vad du vill göra med huvudupdragen- en helt ostyrd möjlighet att lösa ett problem på ALLA sätt möjliga även fly. Det har ju R* satt stopp för, lagt till det med brons, silver, guld. Som jag skrev tidigare. De har koncentrerat STORYN så den måste följa en viss väg. Om man följt storyn och gillar den så förstår man undermeningen. Huvudpersonen tror bara att han gör rätt och att han kan förändra ngt. Men det går inte att fly från dåliga beslut han gjort tidigare. Även de människor han bryr sig om tar egna beslut han egentligen inte kan styra över. Han kan bara göra tillfälliga saker som förändrar ytterst lite. Tänk här på RDR1, gamla synderna kommer alltid ifatt tillslut. Där får man två val på slutet gå vidare eller hämnas. Det blir en lång historia om kan vi verkligen påverka så mycket som vi tror eller fortsätter dåliga beslut att förfölja en. Där är R* riktiga pessimister, det är inga muntra historier. Lite kul kan man ha men påverka ytterst lite. Det är ju grunderna i hela berättelsen. Tydligen vill R* ha det så. Så är det med det helt enkelt.☺

Vad gäller valmöjligheter i storyn kan det handla om att det är tänkt att man ska lära sig ett nytt vapen, eller förstå hur ngn vän funkar. Det är de styrda delarna. Men när det är mer mindre uppdrag kan man ofta välja olika vapen och ta en egen rutt. Plus att man styr helt själv när man ger sig ut på längre resor själv, möter man folk, gäng, djur, vittnen löser man det helt sandlådemässigt. Flera storymissions kan man iaf välja olika vapen men man får anpassa sig efter deras grundmanus. Tråkigt för vissa. Spelar mindre roll för andra. Bara man kan bestämma själv när i kapitlen man vill göra fortsättning på storyn är det ok för mig.

Att det bara väller in "lagmän" när man råkar göra ett synligt brott är knäppt. Men vill man inte ha det så gäller det att man verkligen lärt sig spelmekaniken ,handkontrollen och miljön man är i. Det skrev jag om förut.

Jag testade en gång att ladda upp för en extrem strid, med massor av hjälpmedel, de bästa vapnen med massor av ammo. Sedan rånade jag en butik med två utgångar stod perfekt placerad mellan utgångarna för att verkligen få se om det slutade komma folk. Det gjorde det aldrig😁. Så många lik i drivor har jag aldrig sett före eller efter. Så det lärde mig att lösa saker på andra sätt. En bra häst, mycket träning att rida jag beskrivit, och flykt så snabbt och långt att det inte finns någon som hittar en. Brukar inte ens bli Wanted nu när jag spelar.
Också att lära sig var och hur man inte skall göra fel. Som vi extremspelare lärt sig efter lååååång speltid.😀 Det är kul med spel! Och att alla kan hitta sina favoritspel.

Tror du missuppfattade lite med vad jag menade med att fly, menade mer att oavsett om man ges tillfälle att röra sig litegrann i stridszonerna så tycker jag inte att det är tillräckligt, och man ges ingen möjlighet att påverka eventsen på något sätt. Vilket inte är något krav från min sida, men jag ser gärna att jag har mer än ett sätt att lösa ett problem. Ok, så det sitter en snubbe på ett kontor och han har papper jag behöver. Det var ett mission i spelet, och det gav mig som spelare inget utrymme att göra något annat än att följa rockstars instruktioner. Inga möjligheter att utforska området, hitta en alternativ rutt, lösa problemet på något sätt annat än att följa deras markörer, stå i deras cirklar och uppleva hela händelsen på exakt samma sätt som alla andra som spelat spelet. För mig så hade ett bättre spel låtit mig som spelare tänka, utforska, hitta alternativa vägar. Men Rockstar har inte den filosofin i sin uppdrags-design, de behandlar sina spelare som idioter som inte kan lösa problem. Och jag tycker det är tråkigt, det är linjärt, det är ointressant. Och för mig så sänker det spelet från ett absolut mästerverk till något som bara är väldigt underhållande. Men nu är jag lite som en skiva på repeat, tror jag varit rätt tydlig med vad jag tycker brister så inte värt att lägga mer krut på det. Det är ett fantastiskt spel oavsett.

Jag hade aldrig några stora problem med buggar i KCD, trots att jag spelade det vid release. Tror dock att de förbättrat prestandan och tagit bort mycket av buggarna. Det är ett fantastiskt spel. Men man måste ha i åtanke att det är ett team på 100 man, med en relativt väldigt låg budget. Och 80 av de 100 hade i princip ingen erfarenhet av spel-industrin sen tidigare. Med det i åtanke så är det en större prestation än RDR2. Men sen är det väl svårt att påstå att det är ett bättre spel egentligen, men för mig är det mer underhållande och jag kommer minnas händelser ur det mycket längre än jag kommer minnas saker från RDR2.

Medlem

@JackG100
Jag förstår verkligen! Jag gillar inte alla uppdrag som jag förklarade.
Du vill kunna påverka spelmekaniken som du tycker gör att man inte kan påverka😉. Men det är ytan! Majoriteten av spelet är till för problemlösartänkare. Det ÄR något R* gjort medvetet de tvingar oss att spela långsamt om vi verkligen vill få en känsla för hur mycket som finns på djupet i spelet. Jag beskrev hur de faktiskt tänkt till filosofiskt vad det gäller storyn. Modigt gjort av dem. Men de missar naturligtvis flera spelares önskemål.

Du gillar spelet!☺ Men vi spelar det nog ganska olika. Huvudsaken är att vi är nöjda med det vi har fått ut av spelet. Jag ser vissa saker och du ser andra. En del stör dig och ibland samma som stör mig. Uppdraget du beskrev tycker jag är spelets sämsta😁.
Men vi behöver inte överförklara detaljer, jag förstår verkligen dina invändningar. Och jag tror att du om du läst allt jag skrivit förstår mig också.

Detaljerna kan man diskutera i oändlighet. Men uppenbarligen är vi många här i tråden som spelar långsamt och gillar den överväldigande världen nog mycket för att fångas och dras in. Och andra har andra åsikter. Så vi får vara överens om att vi inte känslomässigt tycker samma sak om spelet. Så vi kan väl bara acceptera att vi har olika åsikter om små delar av spelet. Och avsluta här.
En grej till jag är ju intresserad av KCD. Men har ju inte spelat det. Det kanske blir mitt nästa spel. Ha det roligt med spelandet framöver! ☺

Frilansare

Jävla, älskade Red Dead 2. Igår kväll tänkte jag äntligen börja spela lite allan ballan: kapa diligenser och sälja för profit. Efter flera halvtaskiga försök lyckas jag äntligen köra en fin, röd vagn ändå till hälaren vid Emerald Ranch. Men i sista kurvan innan ladan där vagnen skulle köras in händer något. Jag tar kurvan för snabbt och råkar köra över två ryttare, som såklart genast börjar skjuta på mig. Jag besvarar elden, och snart är jag och diligensen inne i ladan, med alla ortens lawmen runt omkring mig. Jag sänker många, det är kaos. Wanted-slantarna rasslar. Till slut svartnar allt: jag har blivit ihjälsparkad av en häst i spannet.

Självklart blev det ingen försäljning den där dagen. Kan spontant tycka att betalningen för dylika heists är i minsta eget med tanke på allt man får utstå

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jävla, älskade Red Dead 2. Igår kväll tänkte jag äntligen börja spela lite allan ballan: kapa diligenser och sälja för profit. Efter flera halvtaskiga försök lyckas jag äntligen köra en fin, röd vagn ändå till hälaren vid Emerald Ranch. Men i sista kurvan innan ladan där vagnen skulle köras in händer något. Jag tar kurvan för snabbt och råkar köra över två ryttare, som såklart genast börjar skjuta på mig. Jag besvarar elden, och snart är jag och diligensen inne i ladan, med alla ortens lawmen runt omkring mig. Jag sänker många, det är kaos. Wanted-slantarna rasslar. Till slut svartnar allt: jag har blivit ihjälsparkad av en häst i spannet.

Självklart blev det ingen försäljning den där dagen. Kan spontant tycka att betalningen för dylika heists är i minsta eget med tanke på allt man får utstå

Haha ja en liten grej kan ställa till det ordentligt! Nu vet jag inte hur mycket du spelat. Men det är här jag kommer lite till djupet och erfarenheten för oss som lagt ner massor av tid i spelet. Alla har små problem med handkontrollens finkänslighet i början. Efter hand lär man sig hur man undviker småsmissarna. Men R* har verkligen inte gjort det lätt för någon. "De där smådetaljerna med styrningen av spelet får ni upptäcka själva" Väldigt snällt av dem😈. Men hur många kan tvärbromsa en häst på en klippkant i början av spelet? Eller se exakt var Arthur kan klättra upp på ett berg utan att han glider ner och dör. Och massor av annat. Träning, träning, träning.....😓

Medlem

" Över 2 000 inlägg i FZ-forumets stora Red Dead 2-tråd!"

Och hur många olika personer har gjort ett inlägg här då?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag tar kurvan för snabbt och råkar köra över två ryttare, som såklart genast börjar skjuta på mig. Jag besvarar elden, och snart är jag och diligensen inne i ladan, med alla ortens lawmen runt omkring mig. Jag sänker många, det är kaos. Wanted-slantarna rasslar. Till slut svartnar allt: jag har blivit ihjälsparkad av en häst i spannet.

Haha, en helt vanlig dag i Vilda västern! 😂

Medlem

Längtar till att jag ska köpa spelet. SKa bara tröttna lite mer på BF V och BF 2 och ska klara Doom 2016. Sen så...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Frilansare
Skrivet av Hajfena:

" Över 2 000 inlägg i FZ-forumets stora Red Dead 2-tråd!"

Och hur många olika personer har gjort ett inlägg här då?

Eller: "Vad kul att communityn hittar ställen att ha roligt ihop och dela med sig av tips och märkliga händelser!"

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Och hur många olika personer har gjort ett inlägg här då?

Ingen aning och jag bryr mig inte för det spelar ju ingen som helst roll någonstans!

En väldigt kul tråd är det hur som helst och det är ett väldigt skönt gäng som bidragit med massor av trevliga inlägg här.

Kul att du också tittade in! The more the merrier!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hajfena:

" Över 2 000 inlägg i FZ-forumets stora Red Dead 2-tråd!"

Och hur många olika personer har gjort ett inlägg här då?

Nu orkade jag inte mer än 10 sidor in i tråden men redan där var vi uppe i över 50 olika personer... Resten får du räkna själv!


signatur

Jump in.

Frilansare

Kul grej när man hör npc:er diskutera något på random plats när man bara passerar. Först tänker man vanligt pladder, sen när man faktiskt undersöker platsen de pratat om så finns där en helt litet gömt miniuppdrag. Sånt är guld.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Eller: "Vad kul att communityn hittar ställen att ha roligt ihop och dela med sig av tips och märkliga händelser!"

Skrivet av Nemo:

Ingen aning och jag bryr mig inte för det spelar ju ingen som helst roll någonstans!

En väldigt kul tråd är det hur som helst och det är ett väldigt skönt gäng som bidragit med massor av trevliga inlägg här.

Kul att du också tittade in! The more the merrier!

Skrivet av Mortaigne:

Nu orkade jag inte mer än 10 sidor in i tråden men redan där var vi uppe i över 50 olika personer... Resten får du räkna själv!

Tyvärr så är inte RDR2 riktigt min grej(sett några timmar på twitch men det är allt), kul att så många gillar det men för mig är det lika ointressant som Anthem(dock på helt olika sätt) eller så gillar jag bara inte Western miljön.

Tack för räkningen
Varför jag undrade var kanske främst framsidans sätt att tala om att jättemånga pratar om detta spel, vilket inte är så konstigt då det sålts till förmodligen nästan lika många.
En annan sak om inlägg, förut så hade vissa sidor räknare på antal inlägg av specifik medlem i tråden. Sen om det är bra, onödigt eller inte får väl stå för sig, men ibland kunde det vara kul/irriterande om en person står för en oansenligt stor del inlägg i en tråd som fokuserar på en sak. Men med tanke på att över 3000 personer jobbat med detta spel så borde det ju finnas så många olika händelser så att det kan behövas tips om man vill upptäcka allt.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Tyvärr så är inte RDR2 riktigt min grej(sett några timmar på twitch men det är allt), kul att så många gillar det men för mig är det lika ointressant som Anthem(dock på helt olika sätt) eller så gillar jag bara inte Western miljön.

Tack för räkningen
Varför jag undrade var kanske främst framsidans sätt att tala om att jättemånga pratar om detta spel, vilket inte är så konstigt då det sålts till förmodligen nästan lika många.
En annan sak om inlägg, förut så hade vissa sidor räknare på antal inlägg av specifik medlem i tråden. Sen om det är bra, onödigt eller inte får väl stå för sig, men ibland kunde det vara kul/irriterande om en person står för en oansenligt stor del inlägg i en tråd som fokuserar på en sak. Men med tanke på att över 3000 personer jobbat med detta spel så borde det ju finnas så många olika händelser så att det kan behövas tips om man vill upptäcka allt.

Ja, jag känner mig skyldig!! Jag har skrivit en massa här i tråden. Jag förstår inte hur folk har stått ut med all skit jag skriver. Att de fortfarande svarar mig och får svar av mig och ändå fortsätter tråden. Det är ett stort mysterium för mig.🤔

Medlem
Skrivet av breahl:

Om man spelar om spelet som jag gör just nu för tredje gången och man vet hur man ska få snabba cash genom guldtackor osv. Då kan man köpa alla uppgraderingar i campet direkt det blir tillgängligt MEN även fast man skänkt flera $1000 till skrinet där så klagar dom på att man skänker för lite. Det är nästan så man vill dra pickan och skjuta ner alla i campet, synd att det inte går.

En rolig grej också är att läsa i ledgern vad de andra i lägret givit. T ex läste jag "one bat" någon bidragit med. 😁 GENERÖSA KOMPISAR!

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Jävla, älskade Red Dead 2. Igår kväll tänkte jag äntligen börja spela lite allan ballan: kapa diligenser och sälja för profit. Efter flera halvtaskiga försök lyckas jag äntligen köra en fin, röd vagn ändå till hälaren vid Emerald Ranch. Men i sista kurvan innan ladan där vagnen skulle köras in händer något. Jag tar kurvan för snabbt och råkar köra över två ryttare, som såklart genast börjar skjuta på mig. Jag besvarar elden, och snart är jag och diligensen inne i ladan, med alla ortens lawmen runt omkring mig. Jag sänker många, det är kaos. Wanted-slantarna rasslar. Till slut svartnar allt: jag har blivit ihjälsparkad av en häst i spannet.

Självklart blev det ingen försäljning den där dagen. Kan spontant tycka att betalningen för dylika heists är i minsta eget med tanke på allt man får utstå

Hahaha kan vara det roligaste jag läst i denna tråd när man vet hur du pratar och ser ut. Jag kan se framför mig med hur du såg ut vid exakt detta specifika tillfälle.

Men ändå kul att denna tråd kommit över 2000 inlägg. Jag vet inte hur många jag stått för men är nog en hel del. @Mortaigne är nog en till medskyldig och kanske @över45


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Hahaha kan vara det roligaste jag läst i denna tråd när man vet hur du pratar och ser ut. Jag kan se framför mig med hur du såg ut vid exakt detta specifika tillfälle.

Men ändå kul att denna tråd kommit över 2000 inlägg. Jag vet inte hur många jag stått för men är nog en hel del. @Mortaigne är nog en till medskyldig och kanske @över45

Nej nej, jag har bara postat ett par, tre gånger...


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Hajfena: Kanske hänger ihop lite hur folk väljer att beskriva saker och ting. Stor kan innebära antalet inlägg har gjort att den blir stor med flera sidor, enligt den på FZs redaktion som piffade upp tråden på framsidan. Själv skulle jag nog beskriva tråden som populär snarare än stor, då spelet har varit ett riktigt hot topic mellan de aktiva medlemmarna som väljer att spela spelet ofta. Denna tråd kan tollkas på olika sätt, men vi alla är olika inom ordval och skrift.

Oavsett så är jag glad att det finns så många medlemmar har visat sin passion kring spelet, och det värmer om hjärtat att det verkligen finns en så storartad webbplats för oss gamers.

Medlem

Är på uppdrag och ska ta mig ut ur staden men ett tåg blockerar övergången så jag stannar och funderar om jag ska rida en annan väg. Upp brevid mig kommer en annan tjomme som av nån anledning säger han något uppkäftigt varav jag käftar tillbaks vilket han inte gillar och drar revolvern och pangandet är ett faktum ! Innan jag vet ordet av har jag 20st lawmen efter mig och allt går åt pipan.

Skriv svar