Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Nä nu får det vara bra med red dead tills och om det kommer en expansion. Börjar bli rätt less det nu efter att ha kört igenom det två gånger.

Haha, det är sant! Backlogen för andra spel och även tv-serier och filmer har fått stå tillbaka i typ två månader nu. Vilket spel det här är!

Medlem
Skrivet av breahl:

Nä den har jag helt missat, den borde väl finnas nu med även fast jag klarat ut spelet? Fast när jag läser era poster ovanför så låter den för dryg.

Nä nu får det vara bra med red dead tills och om det kommer en expansion. Börjar bli rätt less det nu efter att ha kört igenom det två gånger.

Ja det uppdraget är drygt. Efter många försök vill man ta fram hagelgevär skjuta ekorrar med, skicka resterna med posten och skriva. "Stoppa opp det här om du kan"😁 Jag har ju inte orkat göra klart det heller.

Finns en del kvar att göra för mig i spelet men känner att det börjar bli för mycket annat att göra. Har AC Odyssé ospelat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hittade en båt i Saint Denis och försökte ro över hit för att se om det gick. Men när jag var en bit ifrån stranden så sjönk båten och gubben dog.

https://i.imgur.com/YJHQ5AS.jpg

Det är lite drygt att det inte går att besöka ön heller.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Det är lite drygt att det inte går att besöka ön heller.

Mm hoppas dom fixar det där sen. Men verkar som dom lägger all kraft på online just nu för att få till pengakon.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Det kommer de inte att göra, hade varit kul om man kunde besöka fängelseön och bara gå omkring liksom utan att bli skjuten.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Det kommer de inte att göra, hade varit kul om man kunde besöka fängelseön och bara gå omkring liksom utan att bli skjuten.

Tydligen går det att ta sig dit.

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9yk9rw/i_...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha! Folk glitchar sig in eller kör dynamite jump.

När vanliga challenges känns för mesiga.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Haha! Folk glitchar sig in eller kör dynamite jump.

När vanliga challenges känns för mesiga.

Ja jag är less på det här spelet nu i alla fall. Men lär spela om det i framtiden, får se när.

Just nu har jag tagit upp Spider-Man igen och expansionerna som kom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja jag är less på det här spelet nu i alla fall. Men lär spela om det i framtiden, får se när.

Just nu har jag tagit upp Spider-Man igen och expansionerna som kom.

Ja, min backlog tittar på mig och undrar när jag ska återvända till den.
Spider-Man DLC, Horizon DLC, KC: Deliverance DLC... "we are waitinnnngg!"

Roliga lyxproblem man har, haha!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja, min backlog tittar på mig och undrar när jag ska återvända till den.
Spider-Man DLC, Horizon DLC, KC: Deliverance DLC... "we are waitinnnngg!"

Roliga lyxproblem man har, haha!

Samma här. Försöker spela spel parallellt med Rdr2. Har sparfiler-ifrån 2014-2015 som jag lär ta tag i (tackar för molnsparning). Började med Rise of the tomb raider förra veckan på en 2år gammal sparfil som låg på 40%. Kom snabbt in i det, annars hade jag nog börjat om, och skönt att ha ett par spel att varva med Rdr2. Men det är ju tyvärr bara ett av spelen i mängden som jag påbörjat o inte slutfört.

Skulle inte förvåna mig om Rdr2 blir klart efter semestern eller liknande. Men konst tar ju tid

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Ja, min backlog tittar på mig och undrar när jag ska återvända till den.
Spider-Man DLC, Horizon DLC, KC: Deliverance DLC... "we are waitinnnngg!"

Roliga lyxproblem man har, haha!

Horizons dlc är jäkligt bra.

Men nu ska vi inte sväva iväg med spel som Spider-Man och Horizon! @mortaigne kan bli avis för han har Xbox.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: haha ja, det är bäst att ta det lugnt med det Vi är ju inga FANBOYS

Medlem
Skrivet av Nemo:

@breahl: haha ja, det är bäst att ta det lugnt med det Vi är ju inga FANBOYS

Ja det hoppas jag👿!

Jag har ju PS4, XBOX1, PC, 360, PS3, PS2, SUPER NINTENDO RETRO. Hur tror ni min Backlogg ser ut? 😂😂😂 (är inte farbror Joakim von Anka). Men bra på att spara. Lycka till med vad ni än spelar! Har spelat nyaste GOW (boy) har inte spelat Horizon. Men har det med DLC.😕

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det är lite drygt att det inte går att besöka ön heller.

Däremot går det att ro mellan öarna i sjön nedanför Rhodes till BLACKWATER. Kul grej kanske. 🙂 Ro inte för långt söderut, går inte.

Medlem
Skrivet av saigon:

Samma här. Försöker spela spel parallellt med Rdr2. Har sparfiler-ifrån 2014-2015 som jag lär ta tag i (tackar för molnsparning). Började med Rise of the tomb raider förra veckan på en 2år gammal sparfil som låg på 40%. Kom snabbt in i det, annars hade jag nog börjat om, och skönt att ha ett par spel att varva med Rdr2. Men det är ju tyvärr bara ett av spelen i mängden som jag påbörjat o inte slutfört.

Skulle inte förvåna mig om Rdr2 blir klart efter semestern eller liknande. Men konst tar ju tid

Och inte minst så är det stor konst att jonglera med flera spel samtidigt!

Jag försöker numera alltid spela klart innan jag hoppar på nästa spel. Ibland lyckas jag till och med...

Men när det släpps en titel som RDR2, ja då kvittar det vad man spelar. Till slut sitter man där och väljer mellan rött och blått piller...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Däremot går det att ro mellan öarna i sjön nedanför Rhodes till BLACKWATER. Kul grej kanske. 🙂

Ja, jag misstänkte det någon gång i kap 3 när jag begav mig ut på gecko-jakt till öarna där nere att man kunde ta sig vidare. Fränt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, jag misstänkte det någon gång i kap 3 när jag begav mig ut på gecko-jakt till öarna där nere att man kunde ta sig vidare. Fränt.

Men som vanligt kliver man iland i tidiga kapitel, är det MÅNGA som vill döda en.😀

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja det uppdraget är drygt. Efter många försök vill man ta fram hagelgevär skjuta ekorrar med, skicka resterna med posten och skriva. "Stoppa opp det här om du kan"😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Men som vanligt kliver man iland i tidiga kapitel, är det MÅNGA som vill döda en.😀

Hehe ja, det är väl inte Veckans tips kanske.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av saigon:

Samma här. Försöker spela spel parallellt med Rdr2. Har sparfiler-ifrån 2014-2015 som jag lär ta tag i (tackar för molnsparning). Började med Rise of the tomb raider förra veckan på en 2år gammal sparfil som låg på 40%. Kom snabbt in i det, annars hade jag nog börjat om, och skönt att ha ett par spel att varva med Rdr2. Men det är ju tyvärr bara ett av spelen i mängden som jag påbörjat o inte slutfört.

Skulle inte förvåna mig om Rdr2 blir klart efter semestern eller liknande. Men konst tar ju tid

Får nog börja med det också. Men ibland är det svårt att komma ihåg "spelmekaniken" från gamla spel och måste man byta mellan handkontroller kan det hända många komiska saker.😀

Avstängd

Går rykten om att det ska komma en DLC med Arthur som utspelar sig före Van der linde gänget startade och när det bildas. Man har tydligen hittat repliker med Arthur som utspelar sig nere i New Austin och som egentligen skulle vara med i spelet från början men det skippades.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg eftersom rockstar verkar gilla att gå bakåt i denna serie. Snart handlar det väl om Arthurs farfar.

Men fasen vad grymt det skulle vara!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: DLC på gång? Hoppas ryktet stämmer! *kastar pengar på skärmen*

Intressant ifall det skulle handla om tidsperioden då gänget bildades. Det skulle innebära att vi får se yngre versioner av alla gängmedlemmar.

Få se, Dutch föddes 1855 och Arthur 1863. Van der Linde-gänget drog igång 1877 och Arthur träffade Dutch och anslöt sig till gänget året därpå. Så Arthur och Dutch var 15 respektive 23 år då (enligt wikin).

Undrar om Dutch hade en PLAN redan då?

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: DLC på gång? Hoppas ryktet stämmer! *kastar pengar på skärmen*

Intressant ifall det skulle handla om tidsperioden då gänget bildades. Det skulle innebära att vi får se yngre versioner av alla gängmedlemmar.

Få se, Dutch föddes 1855 och Arthur 1863. Van der Linde-gänget drog igång 1877 och Arthur träffade Dutch och anslöt sig till gänget året därpå. Så Arthur och Dutch var 15 respektive 23 år då (enligt wikin).

Undrar om Dutch hade en PLAN redan då?

Ja vore riktigt kul och det är en DLC jag lätt skulle betala för. Dutch har nog haft en plan hela livet.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag har RDR2 abstinens, har inte spelat det på många timmar nu. Spelade det ingenting igår så tror fan det får bli en tredje omspelning haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har RDR2 abstinens, har inte spelat det på många timmar nu. Spelade det ingenting igår så tror fan det får bli en tredje omspelning haha

🐴 Du saknar nog pållen!

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har RDR2 abstinens, har inte spelat det på många timmar nu. Spelade det ingenting igår så tror fan det får bli en tredje omspelning haha

Haha!

Jag spelade inte heller igår. Men jag hann titta på några youtube-klipp om olika hemligheter i RDR2. Väldigt intressant. Det finns massor av grejer jag inte hade en aning om!

Till exempel mysteriet på Emerald Ranch...

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Haha!

Jag spelade inte heller igår. Men jag hann titta på några youtube-klipp om olika hemligheter i RDR2. Väldigt intressant. Det finns massor av grejer jag inte hade en aning om!

Till exempel mysteriet på Emerald Ranch...

Jo finns många mysterier som inte går att lösa.

Blev ett nytt spel så är i början nu igen uppe i svalbard.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Går rykten om att det ska komma en DLC med Arthur som utspelar sig före Van der linde gänget startade och när det bildas. Man har tydligen hittat repliker med Arthur som utspelar sig nere i New Austin och som egentligen skulle vara med i spelet från början men det skippades.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg eftersom rockstar verkar gilla att gå bakåt i denna serie. Snart handlar det väl om Arthurs farfar.

Men fasen vad grymt det skulle vara!

Skrivet av Nemo:

@breahl: DLC på gång? Hoppas ryktet stämmer! *kastar pengar på skärmen*

Intressant ifall det skulle handla om tidsperioden då gänget bildades. Det skulle innebära att vi får se yngre versioner av alla gängmedlemmar.

Få se, Dutch föddes 1855 och Arthur 1863. Van der Linde-gänget drog igång 1877 och Arthur träffade Dutch och anslöt sig till gänget året därpå. Så Arthur och Dutch var 15 respektive 23 år då (enligt wikin).

Undrar om Dutch hade en PLAN redan då?

Skrivet av breahl:

Ja vore riktigt kul och det är en DLC jag lätt skulle betala för. Dutch har nog haft en plan hela livet.

Det vore rätt coolt som DLC i så fall

Avstängd

Ändå kul att spela om även fast det är tredje gången. Dom har det så mysigt i början och alla är med.

Sen vet man ju vart man får pengar på direkten osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hur är det, brukar ni spela om story missions för att få guldmedalj?

Själv så har jag inte gjort det, inte än i alla fall. Hade inte tid att fundera på det för det är så förbaskat bra story så jag ville bara se vad som händer härnäst.

Men om jag började på ny genomspelning så skulle jag antagligen försöka få guld i allt. Challenge-nörden i mig skulle nog vakna till liv och då skulle silver eller brons inte duga längre.

Skriv svar