Fallout 76, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Hjälp / Guide / Frågor / Events

Sida 8 av 8
2018-12-06 10:59
Skrivet av Witchfinder:

Ja stash limiten och power armor-buggen som jag drabbats av fixades gudskelov. Men i stället har min carry weight börjat bli hur random som helst både med och utan power armor.

Har du pocketed-modden på så verkar den kunna orsaka problem. De twittrade om att de känner till problemet, så förhoppningsvis fixas det i nästa patch.
De skrev att man skulle testa att logga ut och in igen, men det är ingen bra lösning i och med att man då förlorar sin workshop och allt man byggt upp där.

2018-12-06 12:29
2018-12-06 13:22

Fallout: Where water chip??
Fallout 2: Where G.E.C.K.??
Fallout 3: Where dad??
Fallout 4: Where son??
Fallout 76: Where refund?!?

2018-12-06 15:26
Skrivet av Newklear:

Har du pocketed-modden på så verkar den kunna orsaka problem. De twittrade om att de känner till problemet, så förhoppningsvis fixas det i nästa patch.
De skrev att man skulle testa att logga ut och in igen, men det är ingen bra lösning i och med att man då förlorar sin workshop och allt man byggt upp där.

Varför skulle man förlora det man byggt upp? När jag hade på mig excavator power armor innan patchen så hade jag dels 305 maxvikt, dels 405, också det till synes slumpmässigt. Efter patchen har jag inte haft högre än 285. Så stundtals en skillnad på 120 pannor.

2018-12-06 15:49
Skrivet av Witchfinder:

Varför skulle man förlora det man byggt upp? När jag hade på mig excavator power armor innan patchen så hade jag dels 305 maxvikt, dels 405, också det till synes slumpmässigt. Efter patchen har jag inte haft högre än 285. Så stundtals en skillnad på 120 pannor.

De workshops man tar över förlorar man när man loggar ut, och då förlorar man även de saker man byggt. Det var inte ens "hus" jag menade.

2018-12-06 15:57
Skrivet av Newklear:

De workshops man tar över förlorar man när man loggar ut, och då förlorar man även de saker man byggt. Det var inte ens "hus" jag menade.

Ah, jag glömde bort den distinktionen. Jag tar aldrig över workshops eftersom det leder till ännu mer stress än vad köttruttning och bobbleheadbuffar medför.

2018-12-06 16:35
Skrivet av Witchfinder:

Ah, jag glömde bort den distinktionen. Jag tar aldrig över workshops eftersom det leder till ännu mer stress än vad köttruttning och bobbleheadbuffar medför.

Det har funkat väldigt smärtfritt hittills faktiskt, ingen verkar intresserad av att sno workshops från andra spelare. Antagligen för att det är enklare att bara byta server.

Det finns en som producerar ammunition så man slipper samla på det, och en som producerar Fusion cores så man slipper jaga efter dem. Sen får man massa junk på köpet man kan sälja.

2018-12-06 18:44
Skrivet av grollo_92:

Fallout: Where water chip??
Fallout 2: Where G.E.C.K.??
Fallout 3: Where dad??
Fallout 4: Where son??
Fallout 76: Where refund?!?

Fallout: NV Where is the douche who capped me in the head at!?

2018-12-06 21:25

@Traveller in time: Tack nu skäms jag ju att jag kunde glömma NV. Skyller dock på att det är ett Obsidianspel och inte Bethesda

2018-12-11 16:29

Idag kommer äntligen FoV-slidern och Push-to-talk. Blir väldigt mycket enklare att samarbeta med randoms nu!

Gen
2018-12-11 17:42
Sida 8 av 8