Så mycket kostar fördelarna i Assassin's Creed Odyssey

Medlem
Skrivet av Seraium:

Alla fullpris spel som innehåller mikrotransaktioner borde piratas till döds.
Sjukt less på den här skiten och folk är dum nog och köper.

Med tanke på att "fullpris" spel kostat 500kr till pc sedan jag började köpa pc spel (tidigt 2000 tal) så är det väl inte konstigt att de behöver ha in mer pengar. Det lär gå åt fler personaltimmar att göra ett modernt spel än för 20 år sedan och jag antar att även lönerna gått upp. Varför är det så fel att de som vill kan betala extra medan de som inte vill kan fortsätta betala 500kr? Speciellt när det är grejer som inte direkt behövs för att man ska ha kul med spelet.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Med tanke på att "fullpris" spel kostat 500kr till pc sedan jag började köpa pc spel (tidigt 2000 tal) så är det väl inte konstigt att de behöver ha in mer pengar. Det lär gå åt fler personaltimmar att göra ett modernt spel än för 20 år sedan och jag antar att även lönerna gått upp. Varför är det så fel att de som vill kan betala extra medan de som inte vill kan fortsätta betala 500kr? Speciellt när det är grejer som inte direkt behövs för att man ska ha kul med spelet.

Jag vet exakt vem du är och du är en person från Dice, vi har spelat CS tillsammans och mot varandra. Jag förstår att du gillar att vara anonym men har läst det mesta du postat nu. Ska vi ta en öl nästa helg?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Med tanke på att "fullpris" spel kostat 500kr till pc sedan jag började köpa pc spel (tidigt 2000 tal) så är det väl inte konstigt att de behöver ha in mer pengar. Det lär gå åt fler personaltimmar att göra ett modernt spel än för 20 år sedan och jag antar att även lönerna gått upp. Varför är det så fel att de som vill kan betala extra medan de som inte vill kan fortsätta betala 500kr? Speciellt när det är grejer som inte direkt behövs för att man ska ha kul med spelet.

A fast om du ska lira Nightmare så är du nästan tvungen å köpa buffs. Om du inte vill nöta side Quest och Daily quest etc... Då är det inte schysst då du säljer spelet för 600kr+ Tycker inte att spelen kostat så mycket förr. Men men.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag vet exakt vem du är och du är en person från Dice, vi har spelat CS tillsammans och mot varandra. Jag förstår att du gillar att vara anonym men har läst det mesta du postat nu. Ska vi ta en öl nästa helg?

Jag är tyvärr upptagen med att programmera in lite skins till bf v nästa helg (bara 10kr styck!

Medlem
Skrivet av Serkish:

A fast om du ska lira Nightmare så är du nästan tvungen å köpa buffs. Om du inte vill nöta side Quest och Daily quest etc... Då är det inte schysst då du säljer spelet för 600kr+ Tycker inte att spelen kostat så mycket förr. Men men.

Jag har supernintendo spel där det står 799kr på kartongen. När gamecube var aktuell kostade nya spel 649kr och pc spel 449-500 när de var nya. Så spel har länge legat på runt samma prisnivå. Sen är det möjligt att det är vanligare med premium/samlings utgåvor för 1000kr idag men de är ju inget tvång att köpa för att få spelet.

Medlem

Priset på spel har ökat med väldigt få procent i förhållande till produktionskostnader. Här finns ett exempel på hur prisutvecklingen är enligt inflationsutvecklingen från år 2000 till idag, räknat enligt SCB.

2000: 400 kronor
2008: 440 kronor
2018: 508 kronor.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

123
Skriv svar