Red Dead 2 får eget utforskarläge

Sida 1 av 2
2018-10-09 10:49
Red Dead 2 får eget utforskarläge

Försvinn alla skrikiga ikoner, pilar och minikartor!

#hud, #mini-map, #red-dead-redemption-2


2018-10-09 10:51

Det låter fantastiskt bra.

2018-10-09 11:06

Fan vad underbart. Precis som det ska vara, men det är lite lustigt att det är först nu som det kommer tillbaka när Morrowind redan visat hur det ska göras för typ 18 år sedan.

2018-10-09 11:17

HUD och third person passar fint på barnens nintendo.

Vuxenspelande sker Naturligtvis i first person och utan HUD.

Goda nyheter!

2018-10-09 11:22

Härligt! Som i Shenmue när man måste fråga om vägen och folk pekar beskriver eller visar vägen. Riktigt oldschool.

2018-10-09 11:27

Det ska bli kul att testa! Då får man ju även anledning att titta på den fysiska kartan.

2018-10-09 11:29
Skrivet av Patrik1975:

HUD och third person passar fint på barnens nintendo.

Vuxenspelande sker Naturligtvis i first person och utan HUD.

Varför är det mer "vuxet" att spela i first person vs 3rd person?

2018-10-09 11:34

Kan säga såhär, spel med en ikoner som pekar dit,dit eller dit är kasst. Dialoger mm är bättre då många skiter fullkomligt i spels story då det är för mycket vägledning. Tror personligen om ledtrådar och allt annat kom från dialoger och så hade folk satt sig in mer i tunga spels storys än bara klicka som en gud för dom ska komma vidare.

Så summan av sumarum, Mer dialoger i spel

2018-10-09 11:38

Underbart! Detta kan till och med vara vad som säljer spelet för min del. Witcher 3 utan HUD var helt fantastiskt. Om de också då gör att NPC:er faktiskt pekar och säger vart man ska är det ännu lite bättre!

2018-10-09 11:39
Skrivet av ebackman2:

Varför är det mer "vuxet" att spela i first person vs 3rd person?

Det är det inte

2018-10-09 11:40

Härligt, kul att detta verkar få fotfäste, inget förstör ett spel mer än en massa kladd på skärmen som ser till att du aldrig lämnar spåret utvecklaren ritat upp för dig...
Jag uppskattar alternativ, och för de som vill ha dessa hjälpmedel är det väl bra att det finns, men åtminstone en möjlighet att stänga av dem!

2018-10-09 11:40
Skrivet av Pettor:

Underbart! Detta kan till och med vara vad som säljer spelet för min del. Witcher 3 utan HUD var helt fantastiskt. Om de också då gör att NPC:er faktiskt pekar och säger vart man ska är det ännu lite bättre!

Ja Witcher 3 blev ett helt annat spel. Plötsligt SÅG man världen, istället för att stirra på att man red rätt på minikartan. Borde vara standard i liknande spel, kanske det är på väg att hända.

2018-10-09 11:44

Utan HUD gjordes skit bra i Dead Space. Om de ligger på den kvaliten är jag intresserad. Har ju grov jävla add/adhd o säkert nån autism så hud hjälp kan behövas om de inte är gjort klockrent

2018-10-09 11:46

Ännu ett tecken på hur fördummade många spel har blivit nu för tiden.

Spelade om system shock 2 här om dagen och där fick man bara instruktioner, resten fick man klura ut själv. Morrowind gjorde lite samma sak. Varför är utvecklarna så rädda att ge fullständig kontroll till spelaren?

Detta borde ju varit standard sedan 90 talet kan man tycka...
eller i alla fall alternativet. Problemet är väl också att många spel idag byggs upp med det modernare systemet så när man spelar utan blir spelet nästan ospelbart.

2018-10-09 12:00

Älskade Explorationläget i Assassins. En fräsch vind i en hålla-hand-generation av spel. Kommer definitivt slå av alla ikoner i RDR2. Man får en helt annan relation till spelet när man behöver leta upp allting själv.

2018-10-09 12:10

Äntligen! Jag har längtat efter det här sedan Morrowind och Wownilla. Världen blir så mycket större och vackrare utan skrikande ikoner överallt.

2018-10-09 12:13

Mycket bra! Varenda open world spel nuförtiden handlar ju annars om att bara följa ett färglatt streck på minimappen.

2018-10-09 12:35

Wow... wow... wow...

2018-10-09 12:37

Oj, jag kommmer ju förlora mig själv i det där spelet <3<3

2018-10-09 13:01

Spelar AC: Odyssey i explorer mode och det är helt klart en positiv upplevelse där strömlinjespelande byts mot äventyr och känslan av frihet i en annan aspekt. (Även om frihet ibland innebär repetition i de människor du möter som alla har samma problem i olika förpackningar.)

Kommer definitivt spela RDR2 i explorer mode. Då jag tror att Rockstar kan sy ihop den upplevelsen bättre än Ubisoft. Därmed inte sagt att Ubisoft är dåliga på det.

2018-10-09 13:01

"För tydligen ska spelets ickespelar-karaktärer få ytterligare dialog om du stänger av mini-kartan - de kommer att kunna visa dig vägen och även peka ut landmärken som du kan använda dig av för att navigera världen."

Varför ska det vara antingen eller? Det går ju att ha minikarta UTAN massa onödiga ikoner och vägvisare. Och dessutom är det väl främst alla ikoner som kommer mitt i synfältet som folk anser vara för mycket. Inte att det finns någon ikon på kartan som indikerar vart nästa uppdrag finns. Ge oss spelare möjligheten att bestämma vad vi vill se och inte se på kartorna (eller stänga helt och hållet om vissa föredrar det).

2018-10-09 13:09
Skrivet av Sillgam:

"För tydligen ska spelets ickespelar-karaktärer få ytterligare dialog om du stänger av mini-kartan - de kommer att kunna visa dig vägen och även peka ut landmärken som du kan använda dig av för att navigera världen."

Varför ska det vara antingen eller? Det går ju att ha minikarta UTAN massa onödiga ikoner och vägvisare. Och dessutom är det väl främst alla ikoner som kommer mitt i synfältet som folk anser vara för mycket. Inte att det finns någon ikon på kartan som indikerar vart nästa uppdrag finns. Ge oss spelare möjligheten att bestämma vad vi vill se och inte se på kartorna (eller stänga helt och hållet om vissa föredrar det).

Ja, oklart! Källan angav inte mer, vi lär få se vid release.

2018-10-09 13:13

Har väntat på detta ett bra tag. Som att leta efter påskägg. Det är mycket roligare när man själv som spelare vet om att allt har man åstadkommit själv, det ger en helt ny innebörd till inlevelsen utav spelvärlden då hela omgivningen blir utforskat, istället för ikoner som talar om vad som är intressant och icke intressant, lite som att pussla eller lösa korsord. Helt klart en smaksak.

2018-10-09 13:29
Skrivet av ebackman2:

Varför är det mer "vuxet" att spela i first person vs 3rd person?

Mer vuxet kanske är fel att kalla det.
Dock är det två typer av gameplay.
Immersion vs mer arkadigt gameplay.

2018-10-09 13:34
Skrivet av Pettor:

Underbart! Detta kan till och med vara vad som säljer spelet för min del. Witcher 3 utan HUD var helt fantastiskt. Om de också då gör att NPC:er faktiskt pekar och säger vart man ska är det ännu lite bättre!

Jag håller helt med. Man red eller sprang mycket utan att veta vad som väntade. Att man helt plötsligt råkade ut för något som var för farligt just då och markera själv på kartan så man visste att dit måste jag senare kändes tillfredsställande.

2018-10-09 14:15

Låter riktigt bra.

Skrivet av isma:

Oj, jag kommmer ju förlora mig själv i det där spelet <3<3

Tänkte just samma sak. Kan riktigt se framför mig hur min själ sugs in i TV-skärmen och försvinner mot horisonten.

2018-10-09 14:16

Hellre en mycket, mycket sparsam HUD än en plottrig eller helt bortavarande sådan.

2018-10-09 17:38

Det här låter kanon! Jag vill ha så ren HUD som möjligt tack.

2018-10-09 20:18

Hoppas man kan konfigurera som man vill, så att det inte bara finns ett ON/OFF-läge.
T.ex slå av riktningspilar och lysande objekt. Sedan kanske ha minikartan kvar?

2018-10-09 20:45
Skrivet av Kimpur:

Hoppas man kan konfigurera som man vill, så att det inte bara finns ett ON/OFF-läge.
T.ex slå av riktningspilar och lysande objekt. Sedan kanske ha minikartan kvar?

Det låter troligt, lär inte vara allt on/off.

Sida 1 av 2