CD Projekt jobbar med multiplayer-studio för Cyberpunk 2077

Robot
CD Projekt jobbar med multiplayer-studio för Cyberpunk 2077

Vill du se multiplayer i Cyberpunk 2077?

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #rykte


Medlem

Nej, det vill jag verkligen inte ha.
Håll det singleplayer, vi har nog med multiplayer spel.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ja. Delad glädje är dubbel glädje (obs. Detta är en subjektiv åsikt)

Medlem

För mig personligen så gärna, vill gärna ha någon att tjöta med när jag spelar.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nej, det vill jag verkligen inte ha.
Håll det singleplayer, vi har nog med multiplayer spel.

Jag förstår dig, men eftersom de tar hjälp av en separat studio för just MP så lär de inte offra något av SP-delen.
Du kan nog helt enkelt bara strunta i MP, om det nu blir något sådant alls.

Medlem

Nah, vette fan. storymode co-op hade inte varit fel men vanlig multiplayer deatmatches skippar jag.

Medlem

Nej. Inget jag skulle lägga varken tid eller pengar på. Finns nog med multiplayer shooters.

Inaktiv

Noooooooooooooo. "Avgrundsvrål"

Medlem

De får gärna göra något med multiplayer.
Det viktigaste är att det inte involverar singleplayer. Jag vill kunna köra singleplayer utan att behöva göra multiplayer delar eller ha en co-op partner.

Så absolut multiplayer. Så länge det inte påverkar singeplayer.

Medlem

Nej och nej. Jag vill att dom ska lägga 100% på sp och 110% på story.

Medlem

Har inget emot det men tvivlar på att det blir något för mig. Spelar väldigt lite co-op och MP shooters finns det redan gott om. Om de däremot gjorde ett MMO i cyberpunk världen som spelade som det vi sett av Cyberpunk 2077, då skulle jag kasta pengar på det. Lär dröja åtminstone ett par år innan det är möjligt dock.

Medlem

Kanske om det är ren co-op annars får det vara.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Så länge det inte påverkar sp och de slopar onlinekravet är jag nöjd.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

CTI
Medlem

Nope!


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Håller med att så länge det inte påverkar SP upplevelsen.
Själv fungerar jag som så att om ett spel har multiplayer i sig så köper jag oftast spelet tidigt.
Har det bara SP så brukar jag oftast avvakta till priset sjunker eller det släpps i nån Deluxe/GOTY edition.

Jag har inte förstått riktigt varför folk gnäller över ett onlinekrav. Hur många betalar egentligen för mängden datatrafik i dagens läge när de spelar?
Har en kompis som sitter och spelar med mobilt bredband. Men inte ens han har problem med datamängden vad jag vet.
Han är alltid online även när han spelar SP.

Medlem

MP? Nej tack.


signatur

Meep!

Medlem

Multiplayer element som byggs in i ett singelplayer spel är en styggelse. Tex content som bara kan upplevas om man kör online för att samla ihop folk för coop för just detta content men som man av design inte är stark nog att fixa själv i ren singleplayer.

Coop har jag inget emot så länge inte content i spel låses in bakom en multiplayer coop wall.

Medlem

Ja!! Hoppas hoppas hoppas!!

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag förstår dig, men eftersom de tar hjälp av en separat studio för just MP så lär de inte offra något av SP-delen.
Du kan nog helt enkelt bara strunta i MP, om det nu blir något sådant alls.

Kostar troligen pengar att anlita den studion.
Och det är pengar som kunde gå till annat istället

Men i helhet, så antar jag att det är bra om dom får mer kunskap om hur man gör MP spel korrekt.
GWENT är lite wonky sometimes.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag brukar vara allt för coop eller multiplayer, men Nej är mitt svar, Focus på att göra sådan bra singleplayer det går även om en annan studio hjälper

Medlem

Nej, inte om det dröjer 3+ år till nästa SP-Fallout/Elder Scrolls.

Medlem

Ska bli intressant att se hur folk kommer försvara CD Project Red när de trycker in mikrotransaktioner i multiplayer.

Inaktiv

Co-op ja, PvP nej.

Medlem

Får se vad det blir, studion har bland annat jobbat med MP. De kanske är hejare på kodoptimering och det inte alls handlar om MP. Time Will tell. Jag tror inte CDPR slarvar om det blir en MP komponent.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Nej, inte om det dröjer 3+ år till nästa SP-Fallout/Elder Scrolls.

5 år minst
Elder Scrolls 6 är i pre-alpha, så det kommer dröja lääääääääääänge innan dom släpper skitet.
Ett nytt Fallout spel kommer nog inte komma på ett bra tag med tanke på att Bethesda vill hålla Fallout 76 vid liv för evigt.

Smiley face


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Frilansare

Tror för en gångs skull inte att vi behöver oroa oss för att MP tar udden av, eller resurser från singleplayer. Det här lär bli ett tillägg som kommer en bra bit efter release. CDPR har gång på gång sagt hur hängivna de är ensamspelaren!

Medlem

Designen på det vapnet i bilden är ju helt konstigt... slutet av pipan (där kammaren är) hänger ute i en öppen yta utan något vettigt stöd. Magasinet är precis under där pipan slutar (strax innan mynningsbromsen)...

Medlem

MP står ju för magic potions - så det är lugnt!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kostar troligen pengar att anlita den studion.
Och det är pengar som kunde gå till annat istället

Men i helhet, så antar jag att det är bra om dom får mer kunskap om hur man gör MP spel korrekt.
GWENT är lite wonky sometimes.

Håller med, en Zloty är redan en för mycket om det läggs på mp trams när det kan göra singelplayer ännu bättre istället.

Medlem

Nej tack. Lägg pengarna och tiden på SP ist!

12
Skriv svar