Hands-on – Fallout 76

Medlem

Låter som att de skalar bort allt som gör Fallout unikt och sedan sätter de seriens namn på den anusstinkande produkten för att det ska sälja.

Nej. Det här är inte Fallout. Det här är en dussin-Rust kopia som så många andra, med ett Fallout skin.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Skrivet av Molotov:

Modifierad fallout 4 motor och basbyggande (som var det absolut sämsta med fallout 4)
Gör att jag kommer inte bry mig ett skvatt om detta spel.
Fallout behöver nå nytt, men detta känns som sämsta tänkbara

Utav ren nyfikenhet, vad skulle du vilja se i ett "nytt" Fallout?

Skrivet av MrStrange:

Settlementdelen var duktigt beroendeframkallande även om det var buggigt och frustrerande då och då. Blir nog ett par hundra timmar spenderade på det här liret

Förlåt off-topic men kollade precis klart på Dr Strange, nästan sekunden efter att du postat din kommentar. Spooky!

Medlem

@phi: Vad tycker du om Fallout Tactics då? För min del tycker jag de nyare versionerna av spelet aldrig fick känslan från de som släpptes 97-98.

Edit: Säger iofs samma sak med Wastelands 2..jag satte en större summa pengar i den men den nådde inte hela vägen fram till det fantastiska spelet den första var.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Utav ren nyfikenhet, vad skulle du vilja se i ett "nytt" Fallout?

Förlåt off-topic men kollade precis klart på Dr Strange, nästan sekunden efter att du postat din kommentar. Spooky!

Haha! Passande med spooky stuff såhär i oktober Bra film för övrigt!


signatur
Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Utav ren nyfikenhet, vad skulle du vilja se i ett "nytt" Fallout?

Förlåt off-topic men kollade precis klart på Dr Strange, nästan sekunden efter att du postat din kommentar. Spooky!

Jag skulle vilja ha en helt ny motor, som inte är handikappad.
Skulle vilja ha witcher i fallout om vi förenklar det hela, då witcher 3 bla skickade ner alla andra rpg till farmaligan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

phi
Medlem

@Ankh: Jag gillade faktiskt Tactics för vad det var, dvs i princip ett XCOM i en Fallout-setting. Hade svårt för både Fallout 3 och Fallout 4. New Vegas var däremot bra även om jag verkligen inte gillar motorn som Obsidian fick dras med.

Får faktiskt hålla med om Wasteland 2. Även jag slängde in en större summa på det och tyckte att det var okej men det nådde som sagt inte hela vägen. Wasteland 1 har jag bara startat vid två tillfällen men gav upp väldigt snabbt eftersom att det är ett spel före min tid och jag hade väldigt svårt för att komma in i det och många andra liknande RPG från den tiden, t.ex The Bard's Tale m.fl.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem
Skrivet av DEWE:

Förstår inte att många är så otroligt negativa till detta. Sure det är inte som gamla fallout etc. Men komigen, lite creds borde man ge dom för att sikta mot privata servers med community mods? Är ju ett potentiellt gigantiskt steg framåt i MMO eller semi MMO genren?

Man vill ju spela ifred, spela när man har tid å lust. Inte en massa gapande humans som stör ens eget nöje. Därför man ej gillar mp


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av Molotov:

Jag skulle vilja ha en helt ny motor, som inte är handikappad.
Skulle vilja ha witcher i fallout om vi förenklar det hela, då witcher 3 bla skickade ner alla andra rpg till farmaligan

Håller med angående ny motor!
Jag kan ioförsig tycka att det är bra att de erbjuder ett multiplayer-alternativ också. Bara för att testa en annorlunda dynamik. Vi vet ju trots allt att Fallout 5 kommer. Men ja, det får gärna låna från Witcher 3 goty forever!

Medlem

Fallout 76 (Gameplay) - First Impressions
Gopher - 29:07min

Kommer fortfarande bli en stor fet skiperino för mig
någon som är sugen på att köpa Collector's Edition? haha


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fallout 76 (Gameplay) - First Impressions
Gopher - 29:07min

Kommer fortfarande bli en stor fet skiperino för mig
någon som är sugen på att köpa Collector's Edition? haha

Hade den inte varit så väldigt dyr (och slutsåld), så ja, absolut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av DEWE:

Förstår inte att många är så otroligt negativa till detta. Sure det är inte som gamla fallout etc. Men komigen, lite creds borde man ge dom för att sikta mot privata servers med community mods? Är ju ett potentiellt gigantiskt steg framåt i MMO eller semi MMO genren?

Tror många är trötta på att detta bara ett spel i mängden inom genre som Conan, The Forest etc. Enda som skiljer är ju att det har en Fallout skin.

Personligen är jag trött på MMO:s och halvmesyrer som Destiny/anthem. Vill personligen absolut inte att serien ska gå i denna riktning eller att de ens ska slösa resurser på det.

Avstängd
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Håller med angående ny motor!
Jag kan ioförsig tycka att det är bra att de erbjuder ett multiplayer-alternativ också. Bara för att testa en annorlunda dynamik. Vi vet ju trots allt att Fallout 5 kommer. Men ja, det får gärna låna från Witcher 3 goty forever!

Ubisoft gjorde helt rätt när dom kapade typ det mesta från Witcher 3 till AC Origins och Odyssey. Sen har dom inget multiplayer-tjafs heller vilket jag är glad att slippa. Man får glida runt själv i sin egen takt och bara softa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Å ena sidan låter det intressant, å andra sidan vill jag vänta och se slutresultatet på grund av hur F4 var. Då tappade jag intresset efter första byn. Om det bara är F4 med flera spelare så får det vara, kan de ta konceptet och utveckla det så blir det intressant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:
Skrivet av Godofcheese:

Fallout 76 (Gameplay) - First Impressions
Gopher - 29:07min

Kommer fortfarande bli en stor fet skiperino för mig
någon som är sugen på att köpa Collector's Edition? haha

Jag tar era två halvtimmar och ger er en timme istället! Första timmen i spelet.


signatur
jbx
Medlem
Skrivet av breahl:

Man får glida runt själv i sin egen takt och bara softa.

Håller med! Men jag ogillar att sidouppdragen går på tid. Känns som jag missar en del om jag inte springer fram till dessa först av allt på nya ställen.
Kanske de kommer tillbaka?

Angående Fallout 76 så kommer jag köpa och testa.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Avstängd
Skrivet av jbx:

Håller med! Men jag ogillar att sidouppdragen går på tid. Känns som jag missar en del om jag inte springer fram till dessa först av allt på nya ställen.
Kanske de kommer tillbaka?

Angående Fallout 76 så kommer jag köpa och testa.

Kommer tillbaka tror jag, brukar inte bry mig om dom där som går på tid oftast. Ger ändå inget mer än en gnutta exp, bättre att göra riktiga sidouppdrag som har en story.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag hoppas att detta spel är en spinoff av fallout serien. Men man kan bara hoppas. Annars är det R.I.P Fallout. Men men det ser lovande ut.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Avstängd

Fallout ska vara singleplayer, punkt. Att de bojkottar steam och kör massa fula DLC-modeller gör det hela ännu värre. Nej, ut.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Kan bli så bra om man spelar med rätt typ av människor alternativt ett riktigt jävla irritationsmoment med korkade medspelare precis som du beskrev att någon började skjuta på robotarna. Robotarna kunde ju ha blivit bra och starka allierade.
Så lite trist utan NPC's tycker jag nu iaf. Men det blir ett episkt äventyr oavsett som jag kommer att ta del av.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Med tanke på att du själv inte kommer köra de privata servrarna hemifrån så kommer Bethesda välja/moderera vilka moddar som kommer vara tillåtna.
Räkna också med på att dom kommer kosta pengar, likaså servern.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar