Playerunknown’s Battlegrounds har bannat över 13 miljoner spelare

Robot
Playerunknown’s Battlegrounds har bannat över 13 miljoner spelare

Imponerad eller bara besviken?

#playerunknown


Medlem

"I en session bestående av 100 spelare är det cirka 3 fuskare per runda."

Nej, ni säger själva att listan är baserat på ALLA plattformer så spelar man på EN plattform så stämmer det inte alls.

Medlem

Förmodligen många många fler. Det här är ju bara dom som åkt fast.

Medlem

Undrar hur många som är asiater.

Medlem

Undrar hur många som är nordeuropér.

Medlem

Undrar hur många som är sydamerikaner.

Medlem

Undrar hur många som är marsianer.

Medlem

just darför jag inte är så förtjust i såna här spel, på tok för mycket fuskare så nu vet vi det hur många töntar det är som fuskar :/

Medlem
Skrivet av jehuty:

"I en session bestående av 100 spelare är det cirka 3 fuskare per runda."

Nej, ni säger själva att listan är baserat på ALLA plattformer så spelar man på EN plattform så stämmer det inte alls.

Sen är väl fusk klart populärast i asien - och dom spelar väl generellt på asienbaserade servrar? Borde ju isåfall antagligen vara en god bit över 3 per runda i asien då och under i mindre fuskintresserade regioner?

Undrar föresten, inte minst då båda spelen kör samma motor, om inte Fortnite också borde ha samma problem? Klart man kan ju vara olika duktig på att blockera fusk, men ändå... Tänker också skillnaden i uppmärksamhet kring fusk nästan troligare handlar om hur kritiken hanteras rent PR-mässigt?

Kan ju eventuellt tycka synd om PUBG-corp om det skulle vara så att faktumet att dom pratar om fusket och rapporterar siffror ger stånd för artiklar i stil med 'cirka tre fuskare för varje session PUBG', medans det eventuellt kan vara så att om man lägger locket på, inte snackar om det och inte rapporterar siffror - kanske inte ens bannar någon - så finns det inget fusk att rapportera kring. Och spelet undkommer kritik ironisk nog igenom sin avsaknad av handling emot fuskare.

P.S. Utgår man rent statisktiskt man ifrån att dom 13 milj bannade respresenterade PUBGs faktiska antal aktiva fuskande så skulle det ju innebära att det numera inte finns några fuskare längre... Dvs om eran kalkyl än rimlig så skulle det innebära att den är felaktig då de nu är bannade och därför inte finns på servrarna. Enda sättet ni kan ha rätt på skulle bevisa att ni har fel.... Även det är ju lite ironiskt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Förmodar att det är på pc då man pratar om punkbuster?

Kan säga att sedan jag börjat spela mp på ps4 har jag inte stött på någon fuskare alls. Menar, då bannas säkert också ps4:ans mac-adress, vilket gör att man blir tvungen att byta ut hela konsolen xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av magma:

Förmodar att det är på pc då man pratar om punkbuster?

Kan säga att sedan jag börjat spela mp på ps4 har jag inte stött på någon fuskare alls. Menar, då bannas säkert också ps4:ans mac-adress, vilket gör att man blir tvungen att byta ut hela konsolen xD

Jo konsol är nog det säkraste sättet om du ska slippa möta fuskare.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Undrar hur många som är asiater.

99% som blir bannade är från Kina

https://steamed.kotaku.com/99-percent-of-battlegrounds-cheats...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Att fuska är.... Fusk. Varför inte spela på samma villkor? Att bli bättre? Att vinna på, tur/skicklighet? Att få "Winner Winner Chicken Dinner" på rätt sätt? Jag hoppas att det är hela "rigen" och eller konsolen som permabannas.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Cheats != Cheaters

Game Genie till NES var från Storbritannien. Betydde det att engelsmän var dom som fuskade i NES spel?

Medlem
Skrivet av waeress:

Cheats != Cheaters

Game Genie till NES var från Storbritannien. Betydde det att engelsmän var dom som fuskade i NES spel?

Vad har det med saken att göra?
Jag tog bara fram statistik var alla fuskare kommer ifrån, och svarade på en av medlemmarnas fråga.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Artikeln du postade pratade inte om vart fuskarna kommer ifrån. Den var om fusken.

Medlem

Vad jag förstår det så är det på NA/AS som det fuskas mest aktivt, antagligen mest på NA för att göra reklam för sina fusk etc.

Fuskmarknaden är enormt lukrativ så inte så konstigt egentligen...

Medlem
Skrivet av waeress:

@DitroX: Artikeln du postade pratade inte om vart fuskarna kommer ifrån. Den var om fusken.

Jaha lol mb. Läste inte xD
Sökte på google "pubg cheaters", hade för mig att de flesta var från Kina som jag läste för ett tag sedan. Men det kanske handlade om fusken? Men men...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

spelar ju ingen roll om dom bannas då dom bara skaffar nya konton, faktumet att det öht går att fuska så grovt mkt är vad som gör spelet till skit


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av DitroX:

Jaha lol mb. Läste inte xD
Sökte på google "pubg cheaters", hade för mig att de flesta var från Kina som jag läste för ett tag sedan. Men det kanske handlade om fusken? Men men...

Haha kul


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av magma:

Kan säga att sedan jag börjat spela mp på ps4 har jag inte stött på någon fuskare alls. Menar, då bannas säkert också ps4:ans mac-adress, vilket gör att man blir tvungen att byta ut hela konsolen xD

Fusk kommer inte komma innan dom lyckats hacka konsolen. Enda jag kan tänka mig finnas som "fusk" är att använda glitches i spelen som ger fördelar andra inte har vid "rent" spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Väldigt många som fuskar med att se karaktärer genom byggnader mm. Ett fusk som många inte är medvetna om att många har, tråkigt nog är det många som smyger med det, det kan ofta ses i replay när en spelare sitter helt still och följer folk med musen genom väggar. Väldigt lätt att lägga märke till en sådan spelare. Sen är det väldigt många asiater som fuskar på EU servrar, inte så konstigt då dom försöker fuska sig in på hotellrum i verkligheten, hah.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av nils45:

Väldigt många som fuskar med att se karaktärer genom byggnader mm. Ett fusk som många inte är medvetna om att många har, tråkigt nog är det många som smyger med det, det kan ofta ses i replay när en spelare sitter helt still och följer folk med musen genom väggar. Väldigt lätt att lägga märke till en sådan spelare. Sen är det väldigt många asiater som fuskar på EU servrar, inte så konstigt då dom försöker fuska sig in på hotellrum i verkligheten, hah.

Hur kan det vara så vanligt att folk fuskar? Satt och googlade lite nu, och de fusk som inte upptäckts av antifuskprogrammen verkar ju mer eller mindre undantagslöst vara sådana som fuskarna behöver pröjsa hutlösa summor för (1 dollar i timmen var ett jag såg, ett annat 16 dollar per dygn (inte speltid)).

Kan inte påstå att jag själv stöter på så mycket fusk nu för tiden.

EDIT: Jag skulle inte ha sagt något. Nu stötte jag på en uppenbar fuskare bara därför, som använde just wallhacken du nämnde. Han var dock väldigt tydlig med det, så blir väl förhoppningsvis bannad snart.

Skägg.
10 Chambers

Fråga: finns det då spelare kvar?


signatur

Jag tycker spelupplägget är briljant, men tycker nog att Epic och Fortnite gör det hela mycket bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker spelupplägget är briljant, men tycker nog att Epic och Fortnite gör det hela mycket bättre.

Myeeees. Pubg va bra i early access men efter det släpptes som färdigt spel så har folk varit riktigt missnöjda :/


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: finns det då spelare kvar?

Jo men dom spelar Fortnite


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Ja de spelar Fortnite, iaf min son och hans kompisar


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker spelupplägget är briljant, men tycker nog att Epic och Fortnite gör det hela mycket bättre.

Ja upplägget är väldigt skoj att både spela och titta på stream. Pubg och Fortnite inriktar sig dock på helt olika målgrupper så svårt att jämföra. Själv är jag bara intresserad av "semi-realistiska" shooters typ. Pubg, Tarkov, Scum osv. men förstår att Fortnite är grymt för dom som gillar det tecknade stuket eller vad man ska kalla det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: finns det då spelare kvar?

Jag spelade några matcher igår för första gången på några månader och det var ungefär 10s kötid.

12
Skriv svar