Bioware: "Uppfriskande" att Anthems gameplay kommer främst

Sida 1 av 1
2018-10-05 16:35
Bioware: "Uppfriskande" att Anthems gameplay kommer främst

Berättelser är annars Biowares specialitet.

#anthem, #bioware


2018-10-05 16:46

Det är kul att höra hur de försöker få allting jag tycker är negativt med Biowares "utveckling" att låta positivt. Oh well. Jag är helt enkelt inte målgruppen.

2018-10-05 16:54

Jag är iaf taggad. Tycker det ser väldigt bra ut... Måste nog uppgradera min ps4 till pro snart

2018-10-05 17:09

Jag tycker att det hela tiden låter som om de försöker övertyga sig själva...

2018-10-05 17:16

En öppen beta skulle passa fint innan release så att alla som är skeptiska (där jag är en av dom) får chansen att prova det också. Själva berättelsen har jag aldrig varit orolig för vad gäller Bioware, däremot gameplay och dom spel som Anthem verkar inspireras av.

Längtar och saknar den känslan av när man för första gången spelade neverwinter nights I och gick in i Temple of Tyr.... https://www.youtube.com/watch?v=7ENvMbHpB6M

2018-10-05 17:18

Haha! Varför låter detta som en tveksam kommentar på kompisens nya frisyr?

"Jag.. hm, det är.. annorlunda! På ett bra sätt!"

2018-10-05 17:27

Problemet med spelbranschen är ju alla dessa välskrivna spel som släpps ständigt. Bläh! Om det ändå fanns mer hjärndöda shooters, helst som kan liras på soffan utan större krav på uppmärksamhet eller tankeverksamhet. Varför släpps inte fler sådan spel!?

Är så trött alla dessa invecklade storydrivna singleplayer rollspel vi får i överflöd. Jobbiga lir som kräver att man läser och lyssnar ibland. Usch! Där man kan integrerar med omgivningen genom handlingar som inte innefattar våld. Fy!

Verkligen på tiden att vi får ett spel där man främst springer omkring och skjuter och lootar saker. Det har jag saknat.

2018-10-05 18:01

@Sapiens: Haha, om jag kunde ge dig fler tummar upp så hade du fått en hel näve!

2018-10-05 19:36

Om man tänker storydriven som att det är det huvudsakliga med spelet och att gameplayet är en eftertanke, så håller jag inte med om att Baldur's Gate hör dit. Storyn är absolut bra och viktig, men spelsystemet är ju en allomfattande gigant.

2018-10-05 19:40

Näe, engagerande berättelser före gameplay alla dagar i veckan, för mig.

2018-10-05 19:58

Gameplay är i slutändan det absolut viktigaste i ett spel, story är ett plus men kan många gånger med fördel skippas.

Det görs alldeles för mycket single-playerspel med extremt klyshiga stories idag. Spelutvecklare ser det som en ursäkt för ett taskigt gameplay. Mer multiplayer med superbt gameplay till folket! Det är inte en slump att de bästa spelen jag någonsin spelat minns jag för deras gameplay, inte storyn.

2018-10-05 20:56

Bioware gjorde sig ett namn för de förstod hur man kan göra ett spel som är lika underhållande i SP som det är i MP. Baldur´s Gate har i grunden en intressant story, för mig var den en drivande faktor till att jag ville spela klart det men det hade även taktiskt gameplay och Bioware lyckades bättre än någon annan gjort innan med att överföra "penna och papper" RPG till datorn. De satte mer eller mindre "standarden" för vad som var ett bra och "djupt" RPG.

Det var med Neverwinter Nights där fokuset i ännu större grad handlade om att verkligen känna sig som en "spelledare", nu kunde man inte bara spela andras skapelser, man kunde även skapa egna spel precis som det gick att göra i de "klassiska" RPG-spelen. Men jag köpte inte Neverwinter Night för dess MP-del, jag var intresserad av SP-delen och det var först med expansionerna som de lyckades bäst med SP-delen (Hordes of the Underdark var nästan i klass med Baldur´s Gate enligt mig).

Jag tror knappast jag är den enda som sätter ett stort likhetstecken med storyn främst, gameplay sen när det kommer till Bioware. En annan aspekt som deras spel har är att ens karaktärer inte alltid kommer överens, att deras "moraliska" kompass även kan få dem att inte bara lämna gruppen utan även anfalla den.

Det handlar helt enkelt om spel som har djup, något dagens RPG ofta saknar. Och när jag ser Anthem så är det första jag tänker på deras "mech" spel som inte kunde mäta sig med spel som främst MechWarrior men även Heavy Gear, Shattered Steel. Tror de likt en idiot, att göra samma sak kommer resultera i ett annat resultat, för det verkar inte bättre.

2018-10-05 23:17

Men kära nån.

2018-10-06 07:11
Skrivet av Sapiens:

Problemet med spelbranschen är ju alla dessa välskrivna spel som släpps ständigt. Bläh! Om det ändå fanns mer hjärndöda shooters, helst som kan liras på soffan utan större krav på uppmärksamhet eller tankeverksamhet. Varför släpps inte fler sådan spel!?

Är så trött alla dessa invecklade storydrivna singleplayer rollspel vi får i överflöd. Jobbiga lir som kräver att man läser och lyssnar ibland. Usch! Där man kan integrerar med omgivningen genom handlingar som inte innefattar våld. Fy!

Verkligen på tiden att vi får ett spel där man främst springer omkring och skjuter och lootar saker. Det har jag saknat.

Här har vi det! Jag har länge funderat varför jag inte fastnar för så många spel nuförtiden, men det måste ju vara som du säger. Är nog därför jag uppskattat väldigt många indie titlar på senaste. Man vill ju för fan bara kunna hoppa in i ett spel även om man inte spelat på en vecka eller två, allt för ofta har jag glömt bort vad spelet handlade om när jag väl ska göra ett försök att spela, och då känns spelet alldeles för svalt för att orka lira klart spelet. Mer Button Mash spel till folket!

2018-10-07 12:14

Synd bara att gameplayet som dom visat inte sett speciellt intressant ut.

Sida 1 av 1