5 titlar att spela i väntan på Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vilken tips-bonanza, alla! Klarar vi oss till 2077 nu tror ni?

Kan aldrig få för mycket Cyber och/eller Steam-punk spel....

Eller?


signatur

Nämen!

Medlem

@PcGamer: kan inte spela det dock. Har ingen skivläsare på min laptop 😭

Medlem
Skrivet av androsynth:

@PcGamer: kan inte spela det dock. Har ingen skivläsare på min laptop 😭

Kör själv med en intern CD-läsare kopplad till min USB-port via en konverter som jag främst använder så jag kan använda hårddiskar utan att koppla in dem på moderkortet. Har lagt upp många av mina spel som ISO-filer och jag vill minnas att jag även lagt upp Bladerunner som en sådan. Är inte helt hundra men jag vill minnas att jag kört Bladerunner, utan större problem, på den dator jag skriver detta på (Windows 7 64-bit).

Men om du äger spelet så ser jag inga problem med att du laddar ner det från Archieves-länken oavsett hur det står till med den lagliga biten (dock min egen åsikt, äger man spelet borde man ha full rätt att ladda ner det oavsett).

Medlem

Tycker att Tiberian Sun gav mig cyberpunk vibbar på den tiden då man spelade det.

Soundtracket var guld: Tiberian Sun Soundtrack

Annars kan jag tipsa om en kanal på youtube "Ambient Epicuros" och då bland annat denna mix:

riktigt bra bladerunner/cyberpunk vibbar.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag kan rekommendera Dex. Det är ungefär Deus Ex fast i 2d.

Medlem

Jag gör min egen lista på fem spel, inte i någon särskild ordning dock. Har de något med cyber punk spel att göra? Ja, skulle vara Observer annars nix hehe.

Observer
Spider-Man
Forza Horizon
Salt & Sanctuary (Demon Souls i 2d)
Yakuza 0


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

The Nomad Soul?


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Blade Runner... wow vilket spel. Hur ofta blir ett spela baserat på en film så bra?

Det hände en gång till, lite senare, i och med Alien Isolation. Det är mitt absolut bästa filmspel någonsin..

Medlem

Deus Ex-spelen är ju självklarheter, tyckte även de två nya som kom var jäkligt trevliga.
(i och med att de är självklarheter så har väl de flesta cyberpunk-intresserade lirat dem redan som sagt men.. värt att hamra in ändå).

SOMA har väl vissa cyberpunktendenser också.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Blade Runner... wow vilket spel. Hur ofta blir ett spela baserat på en film så bra?

Inte ofta! Men får säga att Godfather till Xbox 360/PS3 och Batman till Amiga 500 var riktigt bra filmspel!


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tänkte jag skulle rekommendera Ruiner bör jag såg rubriken men det var ju redan med. Bra, för det är ett riktigt coolt spel.

Frilansare
Skrivet av Zidious G:

Jag tänkte jag skulle rekommendera Ruiner bör jag såg rubriken men det var ju redan med. Bra, för det är ett riktigt coolt spel.

Och musiken sen!

Medlem

Blir nog en genomspelning av första Deus Ex, sen en hel del från min backlog! Får snart sluta köpa bundles på humble bundle känner jag, haha!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Kan även rekommenderar Neon Chrome, en variant av twinstick shooter där man tar sig upp för en Cyberpunk skyskrapa. Ganska kul faktiskt. Länkar till steam här, har även gjort en recension på det men det är på en annan sida och har inte koll på hur accepterat det är att länka till konkurrenter så ni får ta mitt ord på att det är bra
https://store.steampowered.com/app/428750/Neon_Chrome/

De släppte även en uppföljare i cyberpunk/ Judge Dredd stil kallat Jydge, såg kul ut men köpte aldrig.
Grym musik i båda spelen!

Medlem

Gamla goda Syndicate är inte fy skam heller. Har provat American Revolt-expansionen men den är skoningslös. Atlantic Accelerator i AR är helt sinnessjuk 😆

Medlem

Ingen som nämner det besynnerliga E.Y.E: Divine Cybermancy ?

ELF
Medlem

https://pcgamingwiki.com/wiki/Blade_Runner

Kan vara värt att länka denna också för Blade Runner. De nämner bland annat 64-bit installern som FZ redan själva nämnt, men står också att ScummVM funkar och det finns en mouse fix.

PS.
Glöm inte PC Gaming Wiki när ni snackar spel som är äldre än Birka


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

https://pcgamingwiki.com/wiki/Blade_Runner

Kan vara värt att länka denna också för Blade Runner. De nämner bland annat 64-bit installern som FZ redan själva nämnt, men står också att ScummVM funkar och det finns en mouse fix.

PS.
Glöm inte PC Gaming Wiki när ni snackar spel som är äldre än Birka

En patch för skjutbanan? Betyder det här att det är dags att installera spelet igen? Bra länk!

12
Skriv svar