Ubisoft om Splinter Cell och Prince of Persia: "Vi vill, men..."

Robot
Ubisoft om Splinter Cell och Prince of Persia: "Vi vill, men..."

Det handlar inte om vilja. Det handlar om resurser.

#prince-of-persia, #splinter-cell, #ubisoft


Medlem

Trodde att ubisoft var tillräckligt stora att dom relativt enkelt skulle kunna skala upp verksamheten.

Medlem

Gissar att mycket av deras resurser går till att pumpa ut ett nytt Ass-creed spel varje år.

Medlem

Slås hårdare för resurser då! Älskar båda spelserierna och första Spliter Cell är ett av mina absoluta favoritspel. Ett nytt Prinsen av Persien eller Splinter Cell spel skulle sälja som kall öl i solsken. Om de kanske chillade med det konstanta pumpandet av Assasin's Creed spel och erkännde att The Crew inte kommer slå Forza eller Grand Turismo så hade det nog funnit utrymmer för högkvalitativa titlar som Prince of Persia och Splinter Cell.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Gissar att mycket av deras resurser går till att pumpa ut ett nytt Ass-creed spel varje år.

tror nog det, så stora och ambitiösa som de senaste AC spelen var så åt de nog upp ganska stor del resurser. även The Division lär äta sin beskärda del. hade gärna sett 2-3 års paus av AC serien. Vivendi tjafset tog nog en del också.

Medlem

Grejen är väl att Assassins Creed, The Division och andra open world spel är lättare smält för den breda massan och Ubi kan sorgligt nog kränga fler MT i dessa typer av spel.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

tror nog det, så stora och ambitiösa som de senaste AC spelen var så åt de nog upp ganska stor del resurser. även The Division lär äta sin beskärda del. hade gärna sett 2-3 års paus av AC serien. Vivendi tjafset tog nog en del också.

De har väl gått ut med att ac serien i fortsättningen inte ska komma varje år. Eller har jag inbillat mig detta? För egen del spelar det mindre roll är spelen bra köper jag och spelar de i den takt jag hinner med. Bara bra de kommer ofta för då hinner de reas ut lagom till jag hinner med att spela det

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har väl gått ut med att ac serien i fortsättningen inte ska komma varje år. Eller har jag inbillat mig detta? För egen del spelar det mindre roll är spelen bra köper jag och spelar de i den takt jag hinner med. Bara bra de kommer ofta för då hinner de reas ut lagom till jag hinner med att spela det

kan ha missat det om att de pausar det årliga utgivandet, nu när du säger det låter det bekant. men du har en poäng, man har ju knappt tid att köra på release längre så finns fördelar med att det kommer en hel massa och man kan köpa det som är bra billigt ett år senare!

Medlem

Själv vill jag se ett nytt Metal Gear Solid men det lär inte hända det heller.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har väl gått ut med att ac serien i fortsättningen inte ska komma varje år. Eller har jag inbillat mig detta? För egen del spelar det mindre roll är spelen bra köper jag och spelar de i den takt jag hinner med. Bara bra de kommer ofta för då hinner de reas ut lagom till jag hinner med att spela det

Ja men dom två teamen som hållit på med Origins och Odyssey lär ju fortsätta göra kommande två AC med. Men nästa år kommer inget AC dock, det har du rätt i. Kommer väl en remake på AC3 men är väl det enda dom gått ut med hittills. Origins gänget jobbar troligen på nästa stora AC spel just nu, kanske även dessa som gjort Odyssey förutom dom som fixar buggar och dylikt.

Går väl små rykten om att nästa AC ska utspela sig i japan, vore kul med lite samurajer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det blir svårt att få in när man kör Assassins Creed-Far Cry-Assassins Creed-Far Cry-Assassins Creed-Far Cry som stora återkommande serier. Men vi har ju Division 2, Skull & Bones och Beyond Good and Evil 2 (?) att se fram emot.

Medlem

Ubisoft måste ha tappat investerare.

De har ju både film och spel produktion väl? Inte konstigt det kostar.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Assassins Creed är jag duktigt trött på nu, ge oss ett grymt splinter cell istället det är på tiden.

Medlem

@jehuty: Det är de också, men det betyder inte att de kan göra det som de vill. Saker måste godkännas på högre instanser.

Skrivet av breahl:

Går väl små rykten om att nästa AC ska utspela sig i japan, vore kul med lite samurajer.

Det har länge funnits en önskan från spelarna för ett AC i feodala Japan, men utvecklarna säger ständigt det är en tråkig miljö och vill inte göra ett som utspelar sig där.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar