Oculus presenterar det helt fristående gamingheadsetet Oculus Quest

Robot
Oculus presenterar det helt fristående gamingheadsetet Oculus Quest

Bli Darth Vader eller spela multiplayermatcher på stora ytor mot andra.

#oculus-quest, #oculus-rift


Medlem

Kul att det händer lite med VR och att det går framåt men känns som att vi har en lång
väg att gå tills jag personligen kommer hoppa på VR tåget iaf.

Medlem

Då kan man spela på bussen nu då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Då kan man spela på bussen nu då?

Buss Royale!


signatur
Medlem

Buss sim på bussen, very meta!

Medlem

Det första John Carmacks sade när han blev anställd av Oculus var att VR kommer att bli gångbart först när det blir trådlöst så Gear VR, Oculus Go och det här är alla steg mot ett trådlöst headset för PC. När det blir verklighet kommer jag att köpa mitt första.

Om de här mobila headseten kan leverera samma prestanda som en PC kanske det kan bli ett gångbart alternativ, det är ju inte omöjligt att man med ett slimmat OS mm. i framtiden kanske kan porta PC-spel till Oculus. Faktum är ju att den mobila tekniken utvecklas snabbare än traditionella datorer.

Medlem

Ta av VR och gibba dom? Fan så mkt lättare att använda sina egna ögon

Medlem

Om den kommer ha stöd för tredjepartsapplikationer och om Beat Saber kommer finnas tillgängligt är det givet köp!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Så om jag fattar det rätt så kan jag kliva in i ett rum och bara spela utan att vara rädd för att träffa några väggar? Upplösningen är högre än min Vive så det här låter jäkligt intressant!

Medlem

1600x1440 per öga. inte dåligt för den prislappen. Ska bli intressant att höra mer. Har rift hemma för bilspel. Bryr mig inte mycket om att man förlorar mottagning med handkontroller bakom ryggen. bara ute efter headset med bra upplösning till bra pris så man får bättre känsla för bilspelen. kör ändå med ratt

Medlem

Även om den grafiska kvalitén inte kommer motsvara Rift utan förmodligen närmare Go är detta helt fantastiskt. Att man kan få in allt detta i en så väl integrerad enhet för $399 är helt galet bra. Medveten om att jag låter som en fanboy och det är jag väl på sätt och vis. Jag har varit med sedan Rift var en kickstarter men är motsätter mig samtidigt allt som har med Facebook att göra. Jag har inga planer på att involvera mig i det nätverket någonsin och köpet var initialt en stor tragedi men paradoxalt nog är det förmodligen det bästa som kunde hända: Facebook har möjlighet att slänga in näst intill oändligt med pengar i allt från upplevelser till forskning och nu ser man verkligen hur det bär frukt. Jag hoppas innerligt att Oculus aldrig blir för integrerat i Facebook för då tvingas jag lämna ändå. I det fallet är det bara hoppas att lika mycket utveckling och forskning sker i både hårdvaru-/ och mjukvaruområdet. Detta blir ett givet köp som det ser ut nu.

Medlem

Att den tappar trackingen bakom huvudet som alla dagens inside out-system är bara så sorgligt. Resten verkar vara så fantastiskt välavvägt.

Medlem
Skrivet av takaii:

1600x1440 per öga. inte dåligt för den prislappen. Ska bli intressant att höra mer. Har rift hemma för bilspel. Bryr mig inte mycket om att man förlorar mottagning med handkontroller bakom ryggen. bara ute efter headset med bra upplösning till bra pris så man får bättre känsla för bilspelen. kör ändå med ratt

Går den koppla till en dator? För annars borde den ju vara väldigt begränsad av sin klena hårdvara (Snapdragon 835) Eller finns det några bra bilspel med VR stöd som fungerar på det?

Medlem

När den släpps kör den alltså ett 2 år gammalt mobilchipp? Snapdragon 835 är mer kapabel än vad de flesta tror. Men varför inte nästa vårs processor?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Går den koppla till en dator? För annars borde den ju vara väldigt begränsad av sin klena hårdvara (Snapdragon 835) Eller finns det några bra bilspel med VR stöd som fungerar på det?

Nä det går inte koppla till pc. Hade läst fel någonstans! Men vi lär ju se cv 2 av rift ngn gång snart tycker man. Kan ju hoppas de kör på trådlöst där

Medlem

"At OC6, we introduced Oculus Link—a new way to access Rift games and experiences from a gaming PC on Oculus Quest. Today, we’re excited to share that Oculus Link software is rolling out in beta, so you can now enjoy AAA PC VR games like Asgard’s Wrath and Stormland on Quest. Oculus Link lets you explore the richness of the Rift content library when connected to a PC, while keeping the untethered portability of Quest on the go—the choice is yours."

Skall även gå att köra Steam VR etc.
Gammalt men nyare än den här tråden


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

1
Skriv svar