Uppgift: Red Dead Redemption 2 blir 105 GB stort – minst

Robot
Uppgift: Red Dead Redemption 2 blir 105 GB stort – minst

Sony läcker information om storlek, exklusivitet och Red Dead Online.

#ps4, #red-dead-redemption-2, #releaselistan, #rockstar-games, #xbox-one


Medlem

Haha! Lagom där, men kvalitet+kvantitet kostar! Enda jag bryr mig om är PC versionen.

Medlem

Minns vår första dator hemma. Runt 100mb hårddiskutrymme. Det var tider det.

Undra om man inte får uppgradera storleken på PS4-disken snart :/

Medlem

Inte helt oväntat men nu blir det till att börja städa 1TB-disken som sitter i mitt PS4. Måste vara redo 26 oktober!

Medlem

Är fan glad jag fick fiber för 3 dagar sen, hade tagit flera dagar att ladda ner på mitt gamla ADSL.

Medlem

Tur det finns pre load


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tur det finns pre load

Varje gång jag ser min fru naken.

Medlem

Är det 105 gb utöver skivan? Om ja, vad isåfall tar det att ladda ned hela spelet från playstation store?

Gen
Medlem
Skrivet av takaii:

Är det 105 gb utöver skivan? Om ja, vad isåfall tar det att ladda ned hela spelet från playstation store?

Det vore galet Är nog 105GB totalt.

Tänk om man hade streamat från skiva och varit tvungen att byta hela tiden eftersom spelet inte hade fått plats på 1 skiva utan 2 (bara som exempel)

Inaktiv

Är texturerna och innehållet helt och hållet raw eller vad är det frågan om?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Minns vår första dator hemma. Runt 100mb hårddiskutrymme. Det var tider det.

Undra om man inte får uppgradera storleken på PS4-disken snart :/

Gjorde det för länge sedan på min Xbox (kör en extern 4TB disk) eftersom jag snålade och köpte 500GB tänkte inte på att spelen vuxit lite sedan 360 tiden där 250GB räckte ganska långt.

@takaii hur lång tid det tar beror ju väldigt mycket på vad du har för internetlina. Har du 250Mbit ner så tar det nästan en timme för 105GB förutsatt att servern klarar av det. Har du en okej ADSL lina på runt 20 Mbit så hamnar du nog en bit över 10 timmar.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gjorde det för länge sedan på min Xbox (kör en extern 4TB disk) eftersom jag snålade och köpte 500GB tänkte inte på att spelen vuxit lite sedan 360 tiden där 250GB räckte ganska långt.

@takaii hur lång tid det tar beror ju väldigt mycket på vad du har för internetlina. Har du 250Mbit ner så tar det nästan en timme för 105GB förutsatt att servern klarar av det. Har du en okej ADSL lina på runt 20 Mbit så hamnar du nog en bit över 10 timmar.

Brukar dock alltid gå segt att ladda första dagen pga att alla laddar samma sak.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Undrar om spelet kommer på två...tre? skivor eller om det blir obligatorisk nerladdning?!

Inaktiv

@Brain: Givetvis, men du förstår syftet med påståendet va? Spelet är stort! ^_^

Medlem
Skrivet av trifix:

Undrar om spelet kommer på två...tre? skivor eller om det blir obligatorisk nerladdning?!

Undrar hur stor nedladdningen blir om man köper på Skiva.

KoP
Medlem

Inte så farligt då man sitter med en extern hdd på 4 TB på Xboxen.

Medlem

Ooouuuff! 105gb av vilda västern!

Blir nog dags att städa bort alla PS+ spel jag aldrig kommer spela ändå och hoppas hinna klart med Spider-Man innan detta!

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte så farligt då man sitter med en extern hdd på 4 TB på Xboxen.

fy fan va grymt, får jag ta på dig så jag får känna mig nära en sådan grym person, Med hela 4 TB av slött utrymma att fylla =D

Medlem

lol får 105tb ens plats på en skiva?

Medlem

Är inte externa HDD helt värdelösa när spelen måste ladda? Speciellt nu när filerna börjar bli så stora.

Medlem

Tur att jag har 2TB i min PS4.

Medlem

Tur att min 1TB disk på min PS4 ekar i stort sett tom med ett lager damm ovanpå.

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Är inte externa HDD helt värdelösa när spelen måste ladda? Speciellt nu när filerna börjar bli så stora.

Tvärtom. Det går snabbare med extern HDD.

https://www.google.no/amp/s/www.eurogamer.net/amp/digitalfoun...

Medlem
Skrivet av epson55:

lol får 105tb ens plats på en skiva?

Nej, 13,125TB får inte plats på en skiva, och inte 105GB heller. Bluray ligger väl på ~40GB max?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem

@Natrium:

Kul kille. Dessutom är den externa hårddisken snabbare än den interna då den kör via usb 3 (inte för att man kapar många sekunder men ändå).

Så ett bra tips är ju att införskaffa en då utrymmet börjar tryta på konsolen istället för att tvingas till rensning titt som tätt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, 13,125TB får inte plats på en skiva, och inte 105GB heller. Bluray ligger väl på ~40GB max?

Finns det inte 2 olika. En på 25 Gb och en på 50 Gb?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, 13,125TB får inte plats på en skiva, och inte 105GB heller. Bluray ligger väl på ~40GB max?

Det finns skivor med flera lager, så kallade BDXL, och dessa finns i åtminstone 100GB.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Finns det inte 2 olika. En på 25 Gb och en på 50 Gb?

Det finns flera.

BD-XL (TL) triple layer 100 GB
BD-XL (QL) quadruple layer 128 GB

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det finns skivor med flera lager, så kallade BDXL, och dessa finns i åtminstone 100GB.

Men jag gissar på att de inte stöds av dagens konsoler?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Men jag gissar på att de inte stöds av dagens konsoler?

Kan inte finna någon information som säger att Blu-ray spelaren i en Ps4 inte stödjer BDXL. Skulle bli förvånad om så var fallet då BDXL släpptes 2010.

Men du kanske tänker på Ultra HD Blu-ray?
Det stämmer däremot.

12
Skriv svar