Fira in helgen med Fräcka Fredag - live från FZ-studion!

Robot
Fira in helgen med Fräcka Fredag - live från FZ-studion!
Testpilot

Jag är peppad inför nya tomb raider. Om man inte spelar för storyn kan man njuta av fin grafikporr på alla plattformar:

Spelhelgen räddad!!!

Quake-konnässsör

Efter gårdagens stream med PC gamer så skulle vi vilja se fz spela lite quake, en aning kanske bättre. Tomas, Gurra, Jocke och Calle.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av almblad:

Efter gårdagens stream med PC gamer så skulle vi vilja se fz spela lite quake, en aning kanske bättre. Tomas, Gurra, Jocke och Calle.

Det ska vi ordna!


signatur
Medlem

Hinner tyvärr inte kolla live idag. Måste springa ett par ärenden innan jobbet.

Skägg.
10 Chambers

Vi finns där för er när är redo


signatur
Medlem

Fasen också att jag inte kan besöka comicon i helgen..
Jag har nämligen nyligen blivit klar med min cosplay..
Det skulle ha vart jäkligt kul att hälsa på Calle utklädd
(och ännu roligare om han kände igen figuren)


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Fragtjuv

På grund av en temadag på jobbet om ”digitalisering inom vuxenutbildningen” så missade jag att se er live. Det är emellertid ganska trevligt att se er till lördags-kaffet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag är fortfarande rätt fascinerad av hur det ens var möjligt att spela Quake med en kulmus, när jag själv känner som att jag inte ens kan träffa den breda sidan på en ladugård. Och då är jag bortskämd med dagens möss som sitter perfekt i hand och har alla möjliga mysiga inställningar för att inte tala om perfekta underlag med gott om plats för rörelse.

För att inte tala om hur liten skärmyta man hade att jobba med, eller upplösningen för den delen.

Som jag minns det så var hårdvaran fortfarande ganska skit kring Quake 3/Unreal Tournament tiden, men på något sätt gick det iaf. Kanske alla bara var lika dåliga? Kommer ihåg några proffs på TV som sa att man behövde kunna röra på sig och sikta samtidigt när man skjuter för att bli bra, vilket var ett helt utländskt koncept för någon som knappt få pekaren dit man ville om man stod still.

Nu bygger dom coola kidsen fort, hoppar upp i luften med hjälp an en handgranat, svänger 360 grader och skjuter 5 skott i huvudet med fem olika vapen inom loppet av en 5 sekunder. Undra hur framtidens standard och elit nivå kommer att se ut.

Fascinerande tycker jag.

1
Skriv svar