Tidsslukaren Path of Exile får grotta utan slut

Robot
Tidsslukaren Path of Exile får grotta utan slut

Har du hunnit testa nyheterna i Delve-expansionen?

#grinding-gears, #nyhetstips, #path-of-exile


Medlem

Nu är det länge sen jag spelade, men med drygt 500 timmar i bagaget är det utan tvekan det F2P-spel jag spenderat mest tid med.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nu är det länge sen jag spelade, men med drygt 500 timmar i bagaget är det utan tvekan det F2P-spel jag spenderat mest tid med.

Synd att det aldrig kommer få känslan som Diablo lockar fram. Grafiken är ful, kontrollerna känns stela... Och världen är väääldigt tråkig och grå/brun... Försökt gilla det så många gånger men det går bara inte

Medlem

"För det första är grottan verkligen oändlig och det - ända - som kan sätta stopp för din framgång är hur du .."

Snälla snälla.. det stavas ENDA. Glöm aldrig det igen. Ända betyder röv, rumpa, stjärt och slutet eller början på ett snöre.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nu är det länge sen jag spelade, men med drygt 500 timmar i bagaget är det utan tvekan det F2P-spel jag spenderat mest tid med.

Håller med.

Medlem
Skrivet av robbis:

Synd att det aldrig kommer få känslan som Diablo lockar fram. Grafiken är ful, kontrollerna känns stela... Och världen är väääldigt tråkig och grå/brun... Försökt gilla det så många gånger men det går bara inte

Spelet fick precis en grafisk uppdatering i form av helt ny dynamisk ljussättning, se demo här: https://www.youtube.com/watch?v=n4ooHTdw_g4

Tycker faktiskt inte det är fult alls rent grafiskt. Animationer på karaktärerna kan tyckas stela dock, utvecklarna jobbar på att få till helt nya modeller inom en snar framtid.

Är inget fan av Blizzards smetiga cartoon grafik de kör med i Diablo 3, passar sig inte i ett spel som det.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Spelet fick precis en grafisk uppdatering i form av helt ny dynamisk ljussättning, se demo här: https://www.youtube.com/watch?v=n4ooHTdw_g4

Tycker faktiskt inte det är fult alls rent grafiskt. Animationer på karaktärerna kan tyckas stela dock, utvecklarna jobbar på att få till helt nya modeller inom en snar framtid.

Är inget fan av Blizzards smetiga cartoon grafik de kör med i Diablo 3, passar sig inte i ett spel som det.

Det ser bättre ut helt klart, men tycker miljöerna är intetsägande och storyn är ointressant. Säger inte att det är ett dåligt spel det är nog bara att jag föredrar D1-D3 och till och med Titan Quest mera.

Medlem

Men D3s story är ju cringe. Förstår inte riktigt hur man kan föredra det?
Skulle nog säga att PoE krossar D3 i iaf 8/10 fall. Jag är ett stort fan av gamla D2. Men det har skickat över facklan till PoE.
Problemet för mig nu är att de flesta andra ARPGs känns för basic i jämnförelse med PoE.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av robbis:

Det ser bättre ut helt klart, men tycker miljöerna är intetsägande och storyn är ointressant. Säger inte att det är ett dåligt spel det är nog bara att jag föredrar D1-D3 och till och med Titan Quest mera.

Storyn är väl ingen höjdare direkt, men jag har svårt att se det som en invändning till att lira D3 istället. Storyn där är ju direkt usel. Annars är det väl mest en smaksak vad man föredrar. Frågar man exempelvis mig så är det Titan Quest som är det bästa spelet i genren. Smaken är som baken!

Medlem

Hur kör man den nya kartan då var är den? har en lvl 75 mauler...

Medlem

@SWEBarb: Jag antar du menar att du har en Marauder på lvl 75.
Om det är en karaktär du haft sedan tidigare innebär det att den är i standar ligan och inte den nya Delve ligan. Varje expansion till PoE kommer med en ny liga, som alla måste starta nya karaktärer i för att kunna delta i. Karaktärerna där i blir sedan efter ligans slut överförda till standard.

Ambassadör
Xbox

För information så släpps den här expansionen imorgon på Xbox One!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Men D3s story är ju cringe. Förstår inte riktigt hur man kan föredra det?
Skulle nog säga att PoE krossar D3 i iaf 8/10 fall. Jag är ett stort fan av gamla D2. Men det har skickat över facklan till PoE.
Problemet för mig nu är att de flesta andra ARPGs känns för basic i jämnförelse med PoE.

Jo, andra arpgs känns alldeles för simpla jämfört med PoE. Skulle man nu skapa ett nytt arpg måste själva Gameplay vara smidigare än PoE, det är nog den enda aspekten som man kan förbättra på. Tror knappast på att ett nytt arpg kan nå samma komplexitet som PoE.
De som vill ha en bra story i ett arpg bör byta genre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Kleptoman:

De som vill ha en bra story i ett arpg bör byta genre.

Nu står det ju faktiskt a-RPG, varför ska man inte göra bra storys bara för att det råkar vara ett actionspel också.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det ser bättre ut helt klart, men tycker miljöerna är intetsägande och storyn är ointressant. Säger inte att det är ett dåligt spel det är nog bara att jag föredrar D1-D3 och till och med Titan Quest mera.

D1 och d2 är ju inte direkt lika d3 i utförandet.
D1 och d2 var ju mörkt och läskigt, light radius och allt, d3 ett fyrverkeri spel över hela skärmen hela tiden.

MEG
Medlem

Jag har själv svårt att jämföra Path of Exile med D3 men om jag måste så blir det Path of Exile som får högst betyg av mig.
Det är stämningsfullt, bra lv-system och en hygglig prislapp


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skulle vara så lätt om man bara kunde fastna för det här spelet. Har försökt många ggr men det vill sig helt enkelt inte.

Misstänker det har att göra med att spelmekaniskt måste man grotta ner sig så oerhört innan man kan börja skilja på vad som är riktigt bra och vad som är medelmåttigt. Man drunknar i loot men 99,999% av den är usel eller "average".

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Skulle vara så lätt om man bara kunde fastna för det här spelet. Har försökt många ggr men det vill sig helt enkelt inte.

Misstänker det har att göra med att spelmekaniskt måste man grotta ner sig så oerhört innan man kan börja skilja på vad som är riktigt bra och vad som är medelmåttigt. Man drunknar i loot men 99,999% av den är usel eller "average".

Håller verkligen med dig!
Flera försök senare och det saknas, det där riviga som gör att man tråcklar sig igenom dom första timmarna som krävs .
har vänner som varit inbitna i flera år, som berättar fantastiska berättelser om sina builds och idéer. Men, för avancerat just nu känns det som.

1
Skriv svar