David Cage demonstrerar komplexiteten i Quantic Dream-spel

Robot
David Cage demonstrerar komplexiteten i Quantic Dream-spel
Medlem

Man kan verkligen få en känsla för komplexiteten när man spelar deras spel, framförallt Detroit. Så många val, dialoger, scener, animationer m.m som de lägger krut på som man inte överhuvudtaget får se, eftersom man valt att gå en annan väg.

Men det är oxå detta som gör spelen (iaf i min mening) grymt fantastiska. Både Detroit och Heavy Rain är 2 av mina favoritspel någonsin.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ThatGreek:

Man kan verkligen få en känsla för komplexiteten när man spelar deras spel, framförallt Detroit. Så många val, dialoger, scener, animationer m.m som de lägger krut på som man inte överhuvudtaget får se, eftersom man valt att gå en annan väg.

Men det är oxå detta som gör spelen (iaf i min mening) grymt fantastiska. Både Detroit och Heavy Rain är 2 av mina favoritspel någonsin.

Tycker detsamma om Heavy Rain och har precis skaffat Detroit, så jag har nog något att se fram emot.

Medlem

All cred till dem som tar sig tid att göra olika konsekvenser till olika val (till skillnad mot telltale).

Medlem

Inte spelat Detroit, men... Om de kunde göra något åt kontrollerna så spelen inte är så "besvärliga" att spela så vore mycket vunnet. 2 souls la jag av med rätt snabbt trots att jag gillade den något annorlunda historien och hur den berättades. Heavy rain är ju smått ökänt för att vara ren avföring i den avdelningen också.
Är Detroit bättre?

Medlem

Själva produktionen verkar vara mer av ett spel än självaste spelet.

Avstängd

"Buhu, vad komplicerade våra spel är att göra!"

Bah! Ser enklare ut än en del grejer jag sett folk göra i Factorio.

Det är därför spelen ofta upplevs som dåliga B-filmer eftersom kodningen tar för lång tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Inte spelat Detroit, men... Om de kunde göra något åt kontrollerna så spelen inte är så "besvärliga" att spela så vore mycket vunnet. 2 souls la jag av med rätt snabbt trots att jag gillade den något annorlunda historien och hur den berättades. Heavy rain är ju smått ökänt för att vara ren avföring i den avdelningen också.
Är Detroit bättre?

Detroit är definitivt deras mest välutvecklade titel vad gäller kontrollerna. Men med det sagt så är det fortfarande Quantic Dream och det kommer fortfarande finnas scener där du plötsligt går baklänges för att spelet ändrade vy... Men för mig så är detta en väldigt liten tröskel för ett i övrigt välpolerat spel.

1
Skriv svar