CD Projekt om varför de tog tid på sig att visa upp Cyberpunk-gameplay

Robot
CD Projekt om varför de tog tid på sig att visa upp Cyberpunk-gameplay

Pressvisningarna var en sorts testballonger.

#2077, #cdpr, #cyberpunk, #gameplay, #letter


Medlem

Ödmjukt gäng! Uppskattar att de delar med sig av deras tankegångar. Samtidigt älskar jag alla dolda små grejer de flikar in överallt. Som den här texten.

Halvt off topic men genererade koden någonting eller verkar det som att den bara var där för att skapa attention inför gameplay? Samla tittare?

Frilansare
Skrivet av Gregerory:

Ödmjukt gäng! Uppskattar att de delar med sig av deras tankegångar. Samtidigt älskar jag alla dolda små grejer de flikar in överallt. Som den här texten.

Halvt off topic men genererade koden någonting eller verkar det som att den bara var där för att skapa attention inför gameplay? Samla tittare?

Kan vara en del av en pågående ARG som CDPR har rullat ett bra tag nu. Har inte orkat sätta mig in i det, men finns sidor där nätdetektiver försöker låsa lösa gåtorna.

Medlem

Eller lösa ha ha!

KoP
Medlem

Förstår att dom vill tassa fram i silkestofflor då dom är väl medvetna om hur gnälligt "släkte" gamers är. Som dom sa, folk kommer överanalysera materialet dom väljer att visa och minsta "fel" kommer resultera i spott och spe. :'D

Frilansare
Skrivet av Alienshade:

Eller lösa ha ha!

Medlem

Jag förstår dom. När Witcher 3 släpptes snackades det inledningsvis mycket om downgrade, även om spelet ännu idag är ett av vackraste ute på marknaden.

Kommer ihåg denna bilden som faktiskt hade flera seriösa diskussioner:

https://i0.wp.com/www.lazygamer.net/images//2015/05/2-QcOH0nT...

"Edges looks horrible"

Medlem
Skrivet av Pettor:

Jag förstår dom. När Witcher 3 släpptes snackades det inledningsvis mycket om downgrade, även om spelet ännu idag är ett av vackraste ute på marknaden.

Kommer ihåg denna bilden som faktiskt hade flera seriösa diskussioner:

https://i0.wp.com/www.lazygamer.net/images//2015/05/2-QcOH0nT...

"Edges looks horrible"

Med hjälp av mods kan du nästan göra det snyggare idag än alpha versionen.
Sen är det oerhört kul hur öppna CDPR är för moddning av deras spel, och det är riktigt ögongodis

Medlem

Köper deras anledning, det var det första jag tänkte när jag satt i twitch-streamen igår och väntade på att allt skulle börja. "Vågar de verkligen visa gameplay nu, med tanke på vad som hände med The Witcher 3?". Men pessimisten i mig gissar att en annan stor bidragande faktor till att det var just igår kan vara att de idag presenterade sin halvårsrapport, som visar mer än en halvering av vinst i jämförelse med samma period förra året. Har inte gått igenom hela rapporten utan endast sneglat lite på siffrorna snabbt och det ser helt klart sämre ut än förra året. Vilket i sig inte är något konstigt, gamingbolag backar mellan spel eftersom det är mycket investeringar och inte lika stabila intäkter från tidigare släppta spel.

Men aktien har mer än dubblats i år. Om de bara släppt rapporten och inte någon gameplay skulle jag gissa på att aktien hade tagit väldigt mycket stryk. Nu blir det FOMO-känsla istället och aktien var initialt upp 5% i morse, men har backat tillbaka till ca +2% idag.

Frilansare
Skrivet av ClockWise:

Köper deras anledning, det var det första jag tänkte när jag satt i twitch-streamen igår och väntade på att allt skulle börja. "Vågar de verkligen visa gameplay nu, med tanke på vad som hände med The Witcher 3?". Men pessimisten i mig gissar att en annan stor bidragande faktor till att det var just igår kan vara att de idag presenterade sin halvårsrapport, som visar mer än en halvering av vinst i jämförelse med samma period förra året. Har inte gått igenom hela rapporten utan endast sneglat lite på siffrorna snabbt och det ser helt klart sämre ut än förra året. Vilket i sig inte är något konstigt, gamingbolag backar mellan spel eftersom det är mycket investeringar och inte lika stabila intäkter från tidigare släppta spel.

Men aktien har mer än dubblats i år. Om de bara släppt rapporten och inte någon gameplay skulle jag gissa på att aktien hade tagit väldigt mycket stryk. Nu blir det FOMO-känsla istället och aktien var initialt upp 5% i morse, men har backat tillbaka till ca +2% idag.

Bra inspel! Det finns såklart många föklaringar till hur företag beter sig.

1
Skriv svar