Horizon Zero Dawn kan bli brädspel – med din hjälp

Robot
Horizon Zero Dawn kan bli brädspel – med din hjälp
Medlem

"Vad tror du om ett brädspel baserat på Horizon Zero Dawn?"

Inga höga förhoppningar tyvärr. Deras Dark Souls spel fick väldigt ljummet mottagande och de enda uppdateringar de skriver nuförtiden är ursäkter om hur de blir mer och mer försenade med att skicka ut alla extra komponenter. Kvalitén på figurerna i sig var dock bra, så de som skaffade spelet mest för att ha coola figurer att måla blev nöjda.

Förhoppningsvis har de lärt sig av sina misstag precis som Mythic Games gjorde efter Conan. Deras nästa kampanj för Mythic Battles: Pantheon var extremt lyckad, perfekt kommunikation och de var väl förberedda på allt. Så kanske kan Steam Forged göra samma här.

Om jag stödjer den här kampanjen skulle det enbart vara för figurerna att måla, spelbarheten och reglerna vågar jag inte hoppas allt för mycket på.

Medlem

Släpp det till pc istället kan man hålla fingrarna för.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Släpp det till pc istället kan man hålla fingrarna för.

Lär inte hända som det ser ut nu i alla fall, sony äger studion som gjort spelet.

Medlem

Är detta den nya trenden, att göra brädspel av populära TV/PC-spel?

Medlem

Så vi ska betala pengar för att ett litet företag ska göra ett brädspel av en serie som Sony äger. Kommer Sony tjäna några stålar på detta? I sådant fall kan väl de hosta upp degen som krävs. Det här är ju fan nästan som att vi konsumenter ska donera pengar till McDonalds som de kan använda till att göra reklamfilm av...

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

"Vad tror du om ett brädspel baserat på Horizon Zero Dawn?"

Inga höga förhoppningar tyvärr. Deras Dark Souls spel fick väldigt ljummet mottagande och de enda uppdateringar de skriver nuförtiden är ursäkter om hur de blir mer och mer försenade med att skicka ut alla extra komponenter. Kvalitén på figurerna i sig var dock bra, så de som skaffade spelet mest för att ha coola figurer att måla blev nöjda.

Förhoppningsvis har de lärt sig av sina misstag precis som Mythic Games gjorde efter Conan. Deras nästa kampanj för Mythic Battles: Pantheon var extremt lyckad, perfekt kommunikation och de var väl förberedda på allt. Så kanske kan Steam Forged göra samma här.

Om jag stödjer den här kampanjen skulle det enbart vara för figurerna att måla, spelbarheten och reglerna vågar jag inte hoppas allt för mycket på.

Kickstartade Dark Souls brädspelet. Spelet i sig är riktigt bra, även om det tar en hel del timmar att köra en omgång. Vet att en del klagat på att det är långsamt och grindigt men jag tycker inte att det nödvändigtvis är dåligt. Sedan det släpptes har det till och med blivit favoritspelet hos min lilla spelgrupp. Tycker det gör ett ganska bra jobb med att fånga känslan hos förlagan; klantar man sig dör man hårt, även mot enklare fiender. Enda lite negativa jag har att säga om spelet i sig är att det blir något repetitivt efter att man kört några omgångar. Så jag ser verkligen fram emot leverans av expansioner och stretch goals så man får mycket nytt content

Däremot är själva kickstartern i sig ganska dåligt skött med obefintlig kommunikation, upprepade förseningar och brutna löften. Så personligen skulle jag inte kickstarta något mer från SFG men däremot gärna köpa deras spel när de väl släppts.

KoP
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Är detta den nya trenden, att göra brädspel av populära TV/PC-spel?

Det är sen gammalt att göra brädspel av tv-spel. Du skulle bli förvånad om du googlade och upptäckte hur många tv/dator/arkadspel som faktiskt blivit brädspel igenom tiderna och vice versa, dvs datorspel/tv-spel som har sitt ursprung i brädspelsvärlden.

Medlem

Vem fan vill ha brädspel 2018? Släpp det på PC istället.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Vem fan vill ha brädspel 2018? Släpp det på PC istället.

Jag och säkert många fler vill ha brädspel 2018! Det är en riktigt trevlig hobby samt tidsfördriv imo.
Vad jag däremot inte kan förstå är hur någon 2018 inte kan förstå att andra tycker annorlunda än en själv och hur denne kan tro att alla tycker lika som vad den personen gör


signatur
Avstängd
Skrivet av SorbP:

Släpp det till pc istället kan man hålla fingrarna för.

Köp ett PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

eld
Medlem
Skrivet av Aryvian:

Vem fan vill ha brädspel 2018? Släpp det på PC istället.

bo-under-sten faktor när man missat hur trenden i brädspel sett ut de senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Släpp det till pc istället kan man hålla fingrarna för.

Tycker man ska släppa det till Casio FX-CP400 II, jag är för snål att köpa en PC.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Vem fan vill ha brädspel 2018? Släpp det på PC istället.

Jag! En lyckad brädspelskväll är så mycket mer värd än något en PC kan erbjuda!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Förra årets utan tvekan bästa spel. Svårt att se det som ett bra brädspel men dom får gärna överraska mig. Brädspel är högst levande fortfarande, skoj i vänners sällskap.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det är sen gammalt att göra brädspel av tv-spel. Du skulle bli förvånad om du googlade och upptäckte hur många tv/dator/arkadspel som faktiskt blivit brädspel igenom tiderna och vice versa, dvs datorspel/tv-spel som har sitt ursprung i brädspelsvärlden.

Mycket riktigt så ser jag nu efter lite googlande att det finns betydligt fler och tidigare brädspelsversioner av TV/Dator-spel än jag trodde.

1
Skriv svar