Star Wars Jedi: Fallen Order kan släppas först 2020

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order kan släppas först 2020

Räkenskapsår är otydliga ting.

#ea, #jedi, #star-wars


Medlem

Inte ens under LucasArts "sämsta" år var SW spelen så här mediokra, EA har visat att det enda som de bryr sig om är grafik, för mycket annat kan jag ärligt talat inte se från de två senaste spelen. De är knappast i klass med spelen som Pandemic gjorde och för mig är det en av de största besvikelserna på väldigt länge, jag minns fortfarande hur jag hoppades på att DICE skulle göra ett Battlefront spel men med facit i hand så var det en dröm som nog inte borde ha blivit sann.

Efter att ha sett hur EA "förvaltat" licensen så borde nog Disney låta någon annan ta över, till och med Activision är ett bättre val, om det innebär att jag får spela en ordentlig uppföljare till Dark Forces så är det värt det, Raven Software har gjort två bra spel och jag tror att de skulle kunna göra ett tredje, kan inte bli så mycket sämre än det DICE skapat iaf.

Medlem

Det bästa som kan hända alla oss som älskar Star Wars, är att rättigheterna för att göra spel på varumärket hamnar i någon annans händer än EA.

Jag var väl en av få som faktiskt gillade första Battlefront å hade tänkt köpa Battlefront 2 vid release men som tur var så en månad innan släpp så kom bomben med lootlådor å resten är ju historia.

Det var iallafall väldigt länge sedan vi fick ett bra Star Wars-spel å speciellt ett story drivet sådant. Så man kan ju hoppas att Star Wars Jedi: Fallen Order kan bli just det.

Sedan tycker jag namnet låter väldigt töntigt. Stryk ordet Jedi ur det så det heter Star Wars: Fallen Order istället.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Divion: Det skulle också kunna heta kort och gott Jedi: Fallen Order, det är ju inte riktigt som att folk inte skulle förstå Star Wars-kopplingen direkt (finns ju alltid undantag, men överlag är nog Jedi tämligen synonymt med Star Wars).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Alltid märkligt med så långa titlar. Vänta bara på Star Wars: Jedi: Fallen Order 2: The Fallen Order Returns. Fast i folkmun kommer det ju givetvis kallas SWJFO2TFOR.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Arcadia: Det bara rullar av tungan!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag har inte spelat BF2 på ett halvår men när jag tog upp det nuigen så fastnade jag direkt. Flera nya banor och spelsätt. Gillar det verkligen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Divion:

Det bästa som kan hända alla oss som älskar Star Wars, är att rättigheterna för att göra spel på varumärket hamnar i någon annans händer än EA.

Jag var väl en av få som faktiskt gillade första Battlefront å hade tänkt köpa Battlefront 2 vid release men som tur var så en månad innan släpp så kom bomben med lootlådor å resten är ju historia.

Det var iallafall väldigt länge sedan vi fick ett bra Star Wars-spel å speciellt ett story drivet sådant. Så man kan ju hoppas att Star Wars Jedi: Fallen Order kan bli just det.

Sedan tycker jag namnet låter väldigt töntigt. Stryk ordet Jedi ur det så det heter Star Wars: Fallen Order istället.

Skrivet av Loevet:

@Divion: Det skulle också kunna heta kort och gott Jedi: Fallen Order, det är ju inte riktigt som att folk inte skulle förstå Star Wars-kopplingen direkt (finns ju alltid undantag, men överlag är nog Jedi tämligen synonymt med Star Wars).

Fast så har det väl varit med väldigt många Star Wars-spel?
Star Wars Jedi Knight Dark Forces
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Star Wars Rogue Squadron
Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike

Det är väl snarare ett sätt att bygga en "serie" kring. Att det heter Star Wars jedi: Fallen Order hintar om att det är tänkt fler spel i serien, kan man hoppas. Oftast brukar "Star Wars" visas smått på framsidan i förhållander till serietiteln också. Men ja, det blir långt och bökigt att säga helt klart.

Medlem

Tjena vad tråkigt det är att se alla dom där stormtroopers och triangelskeppen i alla bilder alltid. Jag förstår att spelen blir begränsade med så lite innehåll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Byts licensen till UBI eller Activison får vi förmodligen sämre teknisk presentation i form av grafik och ljud, men annars en minst lika casual/mainstream upplevelse av star wars.

Problemet är ju att de måste våga göra lite mer nichade och djupa spel. Man måste ju samtidigt förstå att dagens investeringar i dessa spel enorma, plus att man då har star wars namnet att göra det ännu mer tillgängligt för, vilket förmodligen försämrar DICE/EAs möjligheter.

Jag tror inte Star Wars skulle bli mycket bättre hos någon annan AAA-studio, vi får inget BF från 2005 oavsett då det inte är tillräckligt casual för dagens publik som spelen riktas mot.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Byts licensen till UBI eller Activison får vi förmodligen sämre teknisk presentation i form av grafik och ljud, men annars en minst lika casual/mainstream upplevelse av star wars.

Problemet är ju att de måste våga göra lite mer nichade och djupa spel. Man måste ju samtidigt förstå att dagens investeringar i dessa spel enorma, plus att man då har star wars namnet att göra det ännu mer tillgängligt för, vilket förmodligen försämrar DICE/EAs möjligheter.

Jag tror inte Star Wars skulle bli mycket bättre hos någon annan AAA-studio, vi får inget BF från 2005 oavsett då det inte är tillräckligt casual för dagens publik som spelen riktas mot.

Som ett Battlefront-spel tycker jag inte det är mycket att klaga på faktiskt. Men jag hade velat se ett mer story-drivet spel likt Outcast eller Jedi Academy. CD Projekt Red, Rockstar, eller Naughty Dog hade gärna fått göra sin tolkning i universumet.

1
Skriv svar