Med Nintendos nya Labo-kit kan du köra, dyka och flyga

Robot
Med Nintendos nya Labo-kit kan du köra, dyka och flyga

Vi hoppas bara att mjukvaran är mer spännande än sist.

#labo, #nintendo-labo, #nintendo-switch, #switch


Medlem

Undrar hur länge kartongen kommer hålla?

Avstängd

@sgtbastard: Det beror på hur du hanterar den!

Medlem

@AplAy jag förmodar att grabben min på 4 år inte är målgruppen Han skulle mosa det där utan problem...Sen är väl kartong överlag ett dåligt materialval till detta ändamål. Men det ligger väl i tiden att fasa ut plast.

Medlem

Tack men nej tack. Kartong för fler hundra spänn, aldrig i livet!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

@AplAy jag förmodar att grabben min på 4 år inte är målgruppen Han skulle mosa det där utan problem...Sen är väl kartong överlag ett dåligt materialval till detta ändamål. Men det ligger väl i tiden att fasa ut plast.

Nintendo säljer kartongerna löst, från $2 upp till $12 beroende på vilken du ska ha. Men ja, kartong är ett ganska dåligt material för något som är riktat mot barn. Har du en 3d-skrivare så kan du skriva ut modeller i plast. Annars går det att ladda ner pdf-filer gratis från Nintendo och skriva ut med vanligt skrivare och limma på en kartongbit, vilket jag ändå tycker är bra av Nintendo med tanke på det dåliga materialvalet.

Medlem

Hoppas man inte har för jobbig handsvett.. kan bli lite träligt då

Medlem

Jag antar det är lärandet på hur saker hänger ihop som är det fina med dessa kit, spelen är nog ganska tråkiga efter en stund.
Men någon här som köpt och provat? Hur känns grejerna?

Medlem

Visste inte att ”1.0” var ute.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det är väl egentligen bara priset som sticker i ögonen på mig, halvera det rakt av så kanske man skulle kunna överväga det, med deras nuvarande pris räcker det att man lägger till ett par hundralappar så har man en riktig ratt eller joystick (visserligen inte till Switch) som håller i många år, ubåtsgrejen såg intressant ut dock.

Medlem

Det här blir något som vi kommer skratta åt om 10 år.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skägg.
10 Chambers

Jag kan hålla med om att spelen som styrs av Labo-byggena inte skriker AAA-priser, robotkitet har knappt spelat lika många timmar som det tog att bygga ihop.

Värdet ligger i, som @jOnÄTÄn är inne på, är lärandet. Att se och förstå hur byggena hänger ihop med leder, motvikter, reflekterande tejpbitar och IR-ögon. Att materialet råkar vara kartong kan man antingen se som något som kan gå sönder, eller som något som kan gå sönder och sedan lagas med saker du har hemma. Och som sagt, Nintendo erbjuder ritningarna om du hellre skriver ut dem i ett par millimeter akrylplast eller liknande.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Tack men nej tack. Kartong för fler hundra spänn, aldrig i livet!

Det är väl även ett flertal spel som ingår i priset och inte bara kartong?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kan hålla med om att spelen som styrs av Labo-byggena inte skriker AAA-priser, robotkitet har knappt spelat lika många timmar som det tog att bygga ihop.

Värdet ligger i, som @jOnÄTÄn är inne på, är lärandet. Att se och förstå hur byggena hänger ihop med leder, motvikter, reflekterande tejpbitar och IR-ögon. Att materialet råkar vara kartong kan man antingen se som något som kan gå sönder, eller som något som kan gå sönder och sedan lagas med saker du har hemma. Och som sagt, Nintendo erbjuder ritningarna om du hellre skriver ut dem i ett par millimeter akrylplast eller liknande.

Ni har ju massa barn o sånt i redaktionen (även 99 o swec) Kan ni göra något test av detta? Sett från deras vinkel. Vilken ålder börjar det bli vettigt? Har inga barn själv men brors dottern är snart två år (för ungt än så länge antar jag) Och det kan ju va en kul grej att pyssla med ihop när hon är här.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo säljer kartongerna löst, från $2 upp till $12 beroende på vilken du ska ha. Men ja, kartong är ett ganska dåligt material för något som är riktat mot barn. Har du en 3d-skrivare så kan du skriva ut modeller i plast. Annars går det att ladda ner pdf-filer gratis från Nintendo och skriva ut med vanligt skrivare och limma på en kartongbit, vilket jag ändå tycker är bra av Nintendo med tanke på det dåliga materialvalet.

Fan va vettigt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ni har ju massa barn o sånt i redaktionen (även 99 o swec) Kan ni göra något test av detta? Sett från deras vinkel. Vilken ålder börjar det bli vettigt? Har inga barn själv men brors dottern är snart två år (för ungt än så länge antar jag) Och det kan ju va en kul grej att pyssla med ihop när hon är här.

Jag tänkte skriva om det efter semestern. Vi har byggt ett par kit hemma och har velat vänta och se slitaget.


signatur
1
Skriv svar