Tidernas bästa spelkonsoler – 00-talet!

Robot
Tidernas bästa spelkonsoler – 00-talet!
Medlem

Har inte spelet någon av dem. Kanske Wii i typ någon timme. Så avstår att rösta

Medlem

Playstation 3 använder jag fortfarande dagligen då jag har småbarn som vill se diverse barn-dvd och blueray-filmer. Jag har typ lirat spel på den 2 timmar max. Köpte den först och främst för blueray spelaren som vid den tiden var den bästa till det billiga priset som även kunde spela upp 3d filmer med.

Med ps3 fick man alltså inte bara en fet konsol utan även nåt som kunde användas till filmspelning vilket var ett fett plus.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Hmm jag måste nog säga Wii ändå. Det var riktigt kul och nytt att svinga de där kontrollerna.

Medlem

Känner inte särskilt starkt för någon av dessa maskiner, men var väldigt imponerad av Halo på Xbox när det släpptes. Spelades friskt i co-op med vänner.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
Xbox

Hade fortfarande inte blivit konsolist på 00-talet, det var PC för hela slanten som gällde. Dock så skaffade jag min första konsol en bit in på 10-talet och det var just en Xbox 360 så den fick min röst här!


signatur

Jump in.

Medlem

Halo, Halo 2 och Soul Calibur 2 har man lagt ner så många timmar i att CSN bidraget nästan drogs in
Gillade dock ändå Dreamcast bäst. Grym konsol för sin tid!

Medlem

Dreamcast tätt följt av gamecube.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@vbgbasse: Jag köpte också Playstation 3 delvis på grund av att få en relativt "billig" blu-ray-spelare, men också för att den skulle komma att hysa Final Fantasy XIII och Resident Evil 5. RE5 blev jag nöjd med, trots att det var mer actionorienterat och mindre skräckorienterat än föregångarna, men FFXIII däremot ... uj, snacka om besvikelse.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag köpte en PS3 för jag hade spelat God of War i och II och ville spela GoW III

(Och för blu ray spelaren såklart.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Precis som med 90-talet var det här ett svårt val. De enskilt bra spelen var otroligt starka på Gamecube, men mängden fantastiska spel på Playstation 2 var helt enkelt mycket större. Det är också svårt att konkurrera med en plattform som har Final Fantasy XII, God of War, Metal Gear Solid 3, Silent Hill 3 och Shadow of the Colossus är banemig svår att konkurrera med.

PS2 får min röst i slutändan, men Gamecube ligger nära till hands med suveräna titlar som Metroid Prime (ett av mina favoritspel någonsin), TLoZ Wind Waker, Super Mario Sunshine, Tales of Symphonia, TLoZ Twilight Princess, Baten Kaitos 1 & 2, Super Monkey Ball ... fan, nu får jag mig själv att vela 😓


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Precis som med 90-talet var det här ett svårt val. De enskilt bra spelen var otroligt starka på Gamecube, men mängden fantastiska spel på Playstation 2 var helt enkelt mycket större. Det är också svårt att konkurrera med en plattform som har Final Fantasy XII, God of War, Metal Gear Solid 3, Silent Hill 3 och Shadow of the Colossus är banemig svår att konkurrera med.

PS2 får min röst i slutändan, men Gamecube ligger nära till hands med suveräna titlar som Metroid Prime (ett av mina favoritspel någonsin), TLoZ Wind Waker, Super Mario Sunshine, Tales of Symphonia, TLoZ Twilight Princess, Baten Kaitos 1 & 2, Super Monkey Ball ... fan, nu får jag mig själv att vela 😓

Nu var ju frågan inte vilken konsol som har de bästa spelen, utan vilken som var den bästa konsolen. Min röst faller på Nintendo Wii för att tänka utanför lådan. Avseende spel så håller jag med dig 100%!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Kontot avslutas

Jag sade att jag aldrig skulle köpa mig någon Nintendo Wii men när jag fick veta att det gick att köpa och ladda ner gamla spel som Virtual Console så kunde jag inte stå emot.
Tur var väl det för Nintendo Wii blev en av de konsolerna som jag har haft allra roligast med.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Bakåtkompatibel
Skrivet av Roten:

Nu var ju frågan inte vilken konsol som har de bästa spelen, utan vilken som var den bästa konsolen. Min röst faller på Nintendo Wii för att tänka utanför lådan. Avseende spel så håller jag med dig 100%!

Sen var ju Wii bakåtkompatibel med Gamecube så man fick typ två konsoler i ett, och möjligheten att spela två versioner av The Legend of Zelda: Twilight Princess, då jag än idag gillar Gamecube versionen bättre.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har inte spelet någon av dem. Kanske Wii i typ någon timme. Så avstår att rösta

Oj oj oj så många fantastiska spel du gått miste om då.

Röstade förövrigt på PlayStation 2 som jag hade med ett Messiah 2 chip installerat med över 150 spel.

Köpte min PS2 på releasedagen hos Toys 'R' Us och kom dit bara 1 timme före de öppnade och fick den sista konsolen de hade. Så jag hade extremt tur där och många blev utan. PlayStation 3 köpte jag när GTA 4 släpptes då jag stod o köade utanför Media Markt med många andra. Då hade ju konsolen funnits ute ett tag så det var en baggis att köpa maskinen som var bundlat med GTA 4. Fy fan, jag glömmer ALDRIG mina första steg i Liberty City alltså. Fantastiskt mörk story med Nico Bellic och hans bror Roman Bellic med en underbar körkänsla. Det är världens bästa spel enligt mig följt av Super Mario 64 på 2a plats och The Witcher 3 på 3e plats. Har nog lirat några tusen timmar i bara PS3 versionen av GTA 4. Vilket mästerverk från R*. Blir helt lyrisk när jag tänker på upplevelsen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar