Fortnite-boomen boomar vidare – Epic värderas till 8,5 miljarder dollar

Robot
Fortnite-boomen boomar vidare – Epic värderas till 8,5 miljarder dollar

Det är uppemot 75 miljarder svenska kronor.

#battle-royale, #fortnite


Medlem

Att "Epic Games skulle ha råd att sponsra mitt chokladintag i åtminstone en vecka" låter som att de har ekonomiska problem

Medlem

Dom tjänar så stört mkt pengar att man tycker dom kunde släppa skins lite billigare, tycker det är lite saftigt för ~200kr bara för ett skin

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cenorida:

Att "Epic Games skulle ha råd att sponsra mitt chokladintag i åtminstone en vecka" låter som att de har ekonomiska problem

Då vet du inte hur mycket choklad jag äter!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skönt för dom, de har väl inget gått jättebra för dom i allmänhet. Deras motor verkar ju ha börjat sälja mer och folk har börjat använda den även på indie nivå.

Medlem

Jag hatar Fortnite och Epic......... xD
Som en rejäl efterapning av PUBG, Team Fortress 2 och Battlefield Heroes.
Väldigt många jag känner spelar det, men vartenda försök jag gett gör bara mig irriterad då deras spel totalt saknar djup. Plus är Epic så otroligt giriga i all prissättning. De skulle suga ur den här branschen som ett fetto över ett kycklingben om de bara fick chansen.

Hade sponsrat min braschting tills på Söndag.

Medlem

Rätt jäkla sanslöst...

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag hatar Fortnite och Epic......... xD
Som en rejäl efterapning av PUBG, Team Fortress 2 och Battlefield Heroes.
Väldigt många jag känner spelar det, men vartenda försök jag gett gör bara mig irriterad då deras spel totalt saknar djup. Plus är Epic så otroligt giriga i all prissättning. De skulle suga ur den här branschen som ett fetto över ett kycklingben om de bara fick chansen.

Hade sponsrat min braschting tills på Söndag.

Här har vi ett gott exempel på någon som förmodligen också hatar Justin Bieber ända in i själen, bara för att det inte är ens musiksmak.

Medlem

@Prixm: Nope, men ett klassexempel på någon som anser att hans generella "stupid spoiled rich-kid" - attityd som han har, och livsstil utanför musiken där han gärna leker lite thuglife, ofta på vanliga vardagliga människors bekostnad. Gärna med någon tuff slurr som med lite "N*gga n*gga". Lite kokain här, lite weed där. Öppet på Instgram. Köra utan körkort etc. Bli avvisad från Hotell, krogar, ja t.om sin egen efterfest. Detmåste väl vara helt uppenbart att det här är INTE en ödmjuk o skötsam person, som konstant tycks hamna i problem där han själv pekas ut som orsaken.
Det är ju oxå helt uppenbart inte killens musikala talang som någon ifrågasätter, utan snarare vad han gör med den och personligheten han därav skaffat sig.

Varför får ingen annan flickidol den typen av hate?
Jusin Timberlake? (När vi ändå inne på Justin)
Ja, typ 99% av övriga popstjärnor xD.... får inte det där ryktena och därav bemötandet av "avundsjuka snubbar", som det är så populärt att hävda alla Bieber-kritiker är. För de hamnar inte konstant i skit och visar på alla sätt och vis att de sätter sig över andra.

Givetvis är det inte min musiksmak för det, men duh, snubben har talang annars skulle han aldrig signats, so what? Han är ett första graden A-hole och önskar förmodligen över hela sitt hjärta att han hade en något struligare, tuffare bakgrund och gärna i en "manligare" genre (Och det märks i allt han gör imo), istället för att bli känd som den förpubertala, söta lille underpojken med en gitarr. Han har såna bekräftelsebehov att få visa upp sig som en härjande skandalstjärna, istället för den halvhomoerotiske flickidol vi kommit att "lära känna" ;).

Vem har sagt att man måste vara si och så för att göra bra musik... Freddie Mercury (som ni förmodligen vet, ett prakthomo med smak för såväl orgies som droger) = Bästa manliga sångaren of all time. Ett fullständigt geni. Däremot hade han en ödmjuk och fin person vilket gjorde honom väldigt uppskattad hos alla, fans som andra musiker och inte bara företrädelsevis förpubertala tjejer som inte vet om de är kåt eller kissnödig :P.

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag hatar Fortnite och Epic......... xD
Som en rejäl efterapning av PUBG, Team Fortress 2 och Battlefield Heroes.
Väldigt många jag känner spelar det, men vartenda försök jag gett gör bara mig irriterad då deras spel totalt saknar djup. Plus är Epic så otroligt giriga i all prissättning. De skulle suga ur den här branschen som ett fetto över ett kycklingben om de bara fick chansen.

Hade sponsrat min braschting tills på Söndag.

Stackare, då hatar du väldigt många spel förstår jag,.. EPIC games=unreal engine

Epic är fan awesome

Medlem
Skrivet av zumo:

@Prixm: Nope, men ett klassexempel på någon som anser att hans generella "stupid spoiled rich-kid" - attityd som han har, och livsstil utanför musiken där han gärna leker lite thuglife, ofta på vanliga vardagliga människors bekostnad. Gärna med någon tuff slurr som med lite "N*gga n*gga". Lite kokain här, lite weed där. Öppet på Instgram. Köra utan körkort etc. Bli avvisad från Hotell, krogar, ja t.om sin egen efterfest. Detmåste väl vara helt uppenbart att det här är INTE en ödmjuk o skötsam person, som konstant tycks hamna i problem där han själv pekas ut som orsaken.
Det är ju oxå helt uppenbart inte killens musikala talang som någon ifrågasätter, utan snarare vad han gör med den och personligheten han därav skaffat sig.

Varför får ingen annan flickidol den typen av hate?
Jusin Timberlake? (När vi ändå inne på Justin)
Ja, typ 99% av övriga popstjärnor xD.... får inte det där ryktena och därav bemötandet av "avundsjuka snubbar", som det är så populärt att hävda alla Bieber-kritiker är. För de hamnar inte konstant i skit och visar på alla sätt och vis att de sätter sig över andra.

Givetvis är det inte min musiksmak för det, men duh, snubben har talang annars skulle han aldrig signats, so what? Han är ett första graden A-hole och önskar förmodligen över hela sitt hjärta att han hade en något struligare, tuffare bakgrund och gärna i en "manligare" genre (Och det märks i allt han gör imo), istället för att bli känd som den förpubertala, söta lille underpojken med en gitarr. Han har såna bekräftelsebehov att få visa upp sig som en härjande skandalstjärna, istället för den halvhomoerotiske flickidol vi kommit att "lära känna" ;).

Vem har sagt att man måste vara si och så för att göra bra musik... Freddie Mercury (som ni förmodligen vet, ett prakthomo med smak för såväl orgies som droger) = Bästa manliga sångaren of all time. Ett fullständigt geni. Däremot hade han en ödmjuk och fin person vilket gjorde honom väldigt uppskattad hos alla, fans som andra musiker och inte bara företrädelsevis förpubertala tjejer som inte vet om de är kåt eller kissnödig :P.

I rest my case.

Medlem

Det enda jag stör mig på med BR-spel är hur low effort de är, på något sätt, än så långe. Men folk verkar ju inte bry sig om det, utan kan överse med värdelös spelkänsla osv. Fortnite gör nog det dåliga bäst där, helt enkelt.

Men det är min åsikt.

Medlem
Skrivet av toern:

Det enda jag stör mig på med BR-spel är hur low effort de är, på något sätt, än så långe. Men folk verkar ju inte bry sig om det, utan kan överse med värdelös spelkänsla osv. Fortnite gör nog det dåliga bäst där, helt enkelt.

Men det är min åsikt.

Ja mycket av upplevelsen får man ju ifrån rogue-like grejen, att du är ute ur leken om du blir dödad, och att adrenalinet pumpar lite extra när du är en av de 3 som är kvar osv. Så kan man klämma ur sig lite 3dmodeller och nätkod (eller göra en asset-flip *host*PUBG*host*) så har man ju ett komplett BR-spel.

Ska man göra ett OK rts/rpg krävs det nog mycket mer av utvecklaren för att göra't intressant.

Tycker EPIC gjort bra ifrån sig med Fortnite ändå. Folk klagar å har sig på att de knyckte't rakt av från PUBG.. men PUBG andas ju inte direkt kvalitet, och det är väl där EPIC kommer in i leken samt anledningen till att Fortnite snabbt blev så stort och knyckte lite spelare från PUBG. PUBG-utvecklarna har ju typ gjort.. allt... fel.

Näe.. Fortnite är ett spel med egen touch (bygg-delen), någon slags story som de spinner vidare på och ändrar massa saker på banan i princip varje uppdatering. Nya vapen och items rätt ofta, och diverse events vid jul/påsk/halloween som håller spelet intressant. De är snabba med att fixa de flesta buggar som dyker upp, har grym kontakt med communityt som kommer med massa förslag osv. Det är mycket de gör rätt just nu för att vinna spelarnas förtroende.

Spelet är gratis, och de slänger ur sig en del gratis-skins/prylar. Vill man betala för skins å battlepass osv så får man göra det, men man får inga fördelar ingame av grejerna. Inga jävla lootboxes, utan man vet exakt vad man betalar för. Priserna på skins är höga ja. Kunde lätt ha kostat en fjärdedel av nuvarande priser. Vet inte om de inte sänker priserna för att... grejerna säljer som glass denna sommar... eller för att de inte vill göra folk som betalat massa tidigare missnöjda över deras dyra investeringar, när andra får't billigare.

Ska bli intressant att se hur länge BR-flugan håller i sig.. är väl bara att stå ut med, precis som man fick göra med survival-härvan som DayZ drog igång

Medlem
Skrivet av roftg:

Stackare, då hatar du väldigt många spel förstår jag,.. EPIC games=unreal engine

Epic är fan awesome

Det är svensk tradition att hata det/dem som är framgångsrika! Håller med dig om Epic, utan dem hade hela spelindustrin sett annorlunda ut.

Medlem

Förstår inte att alla klagar så mkt på fortnite, om man följer spelet så har Epic gjort ett riktigt bra jobb med spelet, uppdateringar släpps kontinuerligt med massa content och ändringar som förändrar metan. Kartan uppdateras varje säsong så den känns fräsch, spelet är sjukt bra optimerat och nätkoden fungerar bra, vad mer kan man önska sig

Medlem
Skrivet av Morti:

Förstår inte att alla klagar så mkt på fortnite, om man följer spelet så har Epic gjort ett riktigt bra jobb med spelet, uppdateringar släpps kontinuerligt med massa content och ändringar som förändrar metan. Kartan uppdateras varje säsong så den känns fräsch, spelet är sjukt bra optimerat och nätkoden fungerar bra, vad mer kan man önska sig

Den grafiska stilen och en generellt barnslig utstrålning är nog det som får de flesta att undvika Fortnite misstänker jag.

1
Skriv svar