Valve bannar rekordmånga på Steam – över 90 000

Robot
Valve bannar rekordmånga på Steam – över 90 000
Avstängd

Ju mindre sådana personer som fuskar finns på steam, desto bättre enligt min åsikt. Spel är något som alla ska kunna njuta av utan att någon ska komma och förstöra det hela.


signatur

Why so serious?

Medlem

Helt ofattbara siffror egentligen, alltså även innan den här stora banvågen, att man bannar tusentals personer dagligen säger ju en del.

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem

Kan inte se att någon, vid sidan av fuskare, tycker att detta är dåligt. Enda är väl om Valve börjar plocka oskyldiga men det har jag sett väldigt få exempel på om några.

ELF
Medlem

De har alltså blivit bannade från Steam helt och hållet?
Då förmodar jag att det är konton som har skapats bara för att fuska i spelen de skaffar eller har fortsatt efter varning.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

De har alltså blivit bannade från Steam helt och hållet?
Då förmodar jag att det är konton som har skapats bara för att fuska i spelen de skaffar eller har fortsatt efter varning.

Ja jag håller med. Känns ju som det. Vad finns det för problem att tvinga användare att använda telefonnummer, personnummer eller mac-adresser?

Mac-adresser blir väl problem för internetcafén kan jag förstå. Men något, jag tror de flesta seriösa spelarna skulle uppskatta mindre fuskare och visst man kan skaffa nytt kontantkort ganska lätt men det krävs ändå jobb för att göra det.

Medlem

Kan ju tänka mig att de allra flesta är steamkonton med ett spel på, köpt på rea dessutom... CS:GO

Medlem

Jag hoppas resten av världen följer Koreas exempel och rent utav gör fusk i spel olagligt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Kommer inte börja spela något multiplayer spel på pc endå. Har aldrig upptäckt att någon fuskat på konsol. Och vill fortsätta att ha det så.

Medlem
Skrivet av Mannebanco:

Ja jag håller med. Känns ju som det. Vad finns det för problem att tvinga användare att använda telefonnummer, personnummer eller mac-adresser?

Mac-adresser blir väl problem för internetcafén kan jag förstå. Men något, jag tror de flesta seriösa spelarna skulle uppskatta mindre fuskare och visst man kan skaffa nytt kontantkort ganska lätt men det krävs ändå jobb för att göra det.

Det finns många problem med att tvinga dina användare till att uppge den typen av information. Tänk t.ex. GDRP, integritetsfrågan, etc.

Medlem
Skrivet av hansen:

Det finns många problem med att tvinga dina användare till att uppge den typen av information. Tänk t.ex. GDRP, integritetsfrågan, etc.

Ryktena säger att Overwatch kör med ban på hårdvaran man använt när man fuskat.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Kommer inte börja spela något multiplayer spel på pc endå. Har aldrig upptäckt att någon fuskat på konsol. Och vill fortsätta att ha det så.

Har aldrig upptäckt att folk har fuskat i multiplayer på pc heller

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Har aldrig upptäckt att folk har fuskat i multiplayer på pc heller

Har stött på fuskare i alla pc spel jag spelar regelbundet. Då är det inte misstänkt fusk som i att någon är alldeles för bra, utan det handlar om uppenbara fusk som låter en karaktär göra saker som annars är omöjligt. I alla stora pc spel jag lirat.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Har stött på fuskare i alla pc spel jag spelar regelbundet. Då är det inte misstänkt fusk som i att någon är alldeles för bra, utan det handlar om uppenbara fusk som låter en karaktär göra saker som annars är omöjligt. I alla stora pc spel jag lirat.

Ok, konstigt. Själv kan jag nog räkna upp gångerna jag sett någon verkligen "hackat" på mina två händer sedan jag började spela online runt 1996.

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv är jag VAC-bannad sedan ca 8 år tillbaka efter att ha varit dum nog att låta en kompis lira på kontot...

Skrivet av Allexz:

Helt ofattbara siffror egentligen, alltså även innan den här stora banvågen, att man bannar tusentals personer dagligen säger ju en del.

Det är ju garanterat många som har massa alternativa konton de blir bannade på. Så skapar de ett nytt, köper spelet de fuskar på igen och börjar om på ny kula...

Medlem

Skulle vara intressant att se statistik nationsvis.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Skulle vara intressant att se statistik nationsvis.

Ryssland eller Kina i topp?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sjukt att de kan banna hela konton för fusk i ett spel.

Blockera multiplayer i det spel som det fuskats i kan jag förstå men hela Steam kontot vad i helvete, är det ens lagligt att göra så?

Kan tillägga att jag inte fuskar själv:P

Medlem

Spelar ingen roll om så många blir banned kommer bara mer fusk och dem blir bara bättre och bättre,
de som kodar fusken vet ju hur man ska göra så de vinner inget pått alls....

fusken dödar alla spel

Skrivet av Gaara:

Sjukt att de kan banna hela konton för fusk i ett spel.

Blockera multiplayer i det spel som det fuskats i kan jag förstå men hela Steam kontot vad i helvete, är det ens lagligt att göra så?

Kan tillägga att jag inte fuskar själv:P

De bannar inte hela konton. Fragzone som har en felaktig text bara.
De blir VAC-bannade i spelet och kan inte spela just det från det kontot åtminsyone längre.

Egentligen har det inget med Steam att göra heller utan om det nu är i CS:GO de har blivit bannade så är de ju bannade i just det.

Medlem
Skrivet av dospam@gmail.com:

De bannar inte hela konton. Fragzone som har en felaktig text bara.
De blir VAC-bannade i spelet och kan inte spela just det från det kontot åtminsyone längre.

Egentligen har det inget med Steam att göra heller utan om det nu är i CS:GO de har blivit bannade så är de ju bannade i just det.

Tackar för info

Medlem
Skrivet av dospam@gmail.com:

De bannar inte hela konton. Fragzone som har en felaktig text bara.
De blir VAC-bannade i spelet och kan inte spela just det från det kontot åtminsyone längre.

Egentligen har det inget med Steam att göra heller utan om det nu är i CS:GO de har blivit bannade så är de ju bannade i just det.

Är väl så att man blir bannad från alla VAC-anslutna spel. Vilket egentligen bara är Valves spel eller? Så egentligen gäller det väl bara att man åker ut från Dota, TF2 och CS:GO.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Är väl så att man blir bannad från alla VAC-anslutna spel. Vilket egentligen bara är Valves spel eller? Så egentligen gäller det väl bara att man åker ut från Dota, TF2 och CS:GO.

Enl: https://en.wikipedia.org/wiki/Valve_Anti-Cheat så använder över 300 spel VAC.

Sedan är det inte sällan som man kan bli bannad i andra system också, många anti-cheats har genom tiderna använt database sharing vilket innebär att man kan bli bannad i ett väldigt stort antal spel.

Inte nog med det så är ditt konto permanent flaggat med texten "bans on record" så att folk kan se att man spelar med någon som har fuskat innan.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Kommer inte börja spela något multiplayer spel på pc endå. Har aldrig upptäckt att någon fuskat på konsol. Och vill fortsätta att ha det så.

Det finns en hel uppsjö med fusk till konsol. Man brukar oftast använda sig av en USB-sticka för att använda det. Bara att söka på youtube, finns i princip fusk till de flesta FPS spelen på konsol.

Medlem

@Sisyr: Det känns som att man borde kunna be om benådning efter 5 år, jag menar de ser ju att det är ett vanligt konto: Och något dumt som gjorts när man var fjortis borde inte hänga med tills man blir 30.

1
Skriv svar