Windows update problem?

Medlem
Windows update problem?

Hej på er.

Idag så körde windows update automagiskt tidigare uinder kvällen. När jag senare beslöt mig för att veva igång datorn igen så vägrade tumknapparna på musen att fungera.

Gick in i Corsair utility engine, (eller iCUE som den kallar sig för numera) och jodå, den påstod att det fanns ett fel. Körde Repair på det hela, och vips så fungerade tumknapparna igen.

Jag har förvisso inga bevis på att det var windows update som sabbade mjukvaran till musen, men å andra sidan så händer det lite då och då att jag måste köra den där kontrollen av lokala filer i steam för att vissa spel överhuvudtaget skall hoppa igång efter att windows har uppdaterat sig själv. Och ja, det brukar bli att det tankas ner någon fil när kollen är klar.

Det känns som att windows update raderar filer hej vilt nuförtiden.

Två frågor:

! - Är det bara jag som har detta, eller liknande problem?

Om svaret på fråga ett är "Nej."

2 - Finns det något sätt att komma runt det utan att förbjuda windows att tanka uppdateringar?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Du kan gå in i windows update så ska det finnas någon inställning där som gör att du måste godkänna att uppdateringar hämtas eller något sådant.

Angående din mus har jag tyvärr ingen susning.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar