Digital Foundry analyserar Ghost of Tsushima på PS4 Pro

Robot
Digital Foundry analyserar Ghost of Tsushima på PS4 Pro

"Lätt att missta för ett Playstation 5-spel."

#ghost-of-tsushima, #playstation-4-pro, #sucker-punch


Medlem

Det ser riktigt lovande ut, men det är nånting med animationerna som känns off. Dålig blend mellan gå och springa tex.

Medlem

Tänk att det här händer år efter år efter år, ett demo visas upp på en mässa som är grafiskt imponerande för att sedan se två nivåer sämre ut när spelet väl anländer. Ändå sitter (de köpta) speljournalisterna och vurmar som om de inte visste detta. Vad är poängen med att analysera en demo? Vänta tills spelet kommer och vi ser svart- på vitt vad spelet faktiskt erbjuder.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

SoL
Medlem

@Tobias Solem: typ alla ubisofts spel och The Witcher 3 har nedgraderats efter presentation som jag kommer på.
Men jag kommer inte på ett enda playstation exklusivt spel som har nedgraderats, faktum är att vissa spel t.o.m ser bättre ut efter e3presentation

Medlem
Skrivet av SoL:

@Tobias Solem: typ alla ubisofts spel och The Witcher 3 har nedgraderats efter presentation som jag kommer på.
Men jag kommer inte på ett enda playstation exklusivt spel som har nedgraderats, faktum är att vissa spel t.o.m ser bättre ut efter e3presentation

Deras tidigare spel inFamous: Second Son fick ju en del flak för att ha "nedgraderats", medan utvecklaren själva pushade idén att det var ett val de tog för atmosfärens skull i spelet om jag inte minns helt fel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: när du inte länka några bevis vet jag inte riktigt vad du syftar på men efter en snabb googling hittar jag bara bevis mot ditt påstående som det här :
https://www.cinemablend.com/games/InFamous-Second-Son-Screens...
Om man nu bortser från random privata inlägg som håller med ditt påstående hittar jag inget annat, bevisa mig gärna fel annars har jag svårt att tro på det.

Medlem

"Lätt att missta för ett Playstation 5-spel"
Skulle vara mer korrekt att säga "PC-Spel", med tanke på att vi inte vet hur PS5 kommer vara och se ut.

Men sure, spelet ser snyggt ut, så man får hoppas att det har mer substans i sig utöver att vara snygg.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Lätt att missta för ett Playstation 5-spel"
Skulle vara mer korrekt att säga "PC-Spel", med tanke på att vi inte vet hur PS5 kommer vara och se ut.

Men sure, spelet ser snyggt ut, så man får hoppas att det har mer substans i sig utöver att vara snygg.

Hur är det mer korrekt? Då det är ett playstation-exklusivt spel artikeln syftar till och vi vet att en playstation 5 kommer att komma? Det är väl helt rimligt att spekulera i generations-hopp?

1
Skriv svar