Free to play-spelet Warframe kommer till Nintendo Switch

Robot
Free to play-spelet Warframe kommer till Nintendo Switch

Dessutom är stora uppdateringar på väg till spelet.

#digital-extremes, #nyhetstips, #warframe


Medlem

Allt kommer till Switch

Medlem

Fortsätter det såhär blir det snart allt star citizen drömmer om att kunna bli.

Medlem

Det ser alltid så fjantigt ut, så jag har inte ens varit i kontakt med det än


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Warframe var grymt redan för 5 år sedan när det släpptes, det har bara expanderats mer och mer sedan dess. Det finns nog inget FPS som gör ett bättre jobb av att få spelaren att känna sig som en riktigt badass action-ninja, det är nog tom. svårt att misslyckas med att svepa igenom banorna med ständigt coola moves.
Vet nog inte heller något spel som har lyckats bättre med att generera slumpade banor, den biten har alltid imponerat mig.

Enda nackdelen kan kanske vara att det känns lite överväldigande med alla options när man börjar spela, spelet erbjuder väldigt stor frihet.

Medlem

Jag är relativt sen till Warframe men rekommenderar det starkt. Jag brukar alltid ha ett par spel på sidan av så att säga som jag spelar i vågor mellan singleplayer-spel osv och det har snabbt tagit plats där.

Sjukt kul när man kommer över första tröskeln.

Medlem

När man vet hur nära DE var att gå bankrutt så är det extra roligt att se att det går så bra för dom.
Nu är det ett tag sen jag lirade sist men det är nog ett av dom bästa "Free to play" spelen där ute.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Warframe var grymt redan för 5 år sedan när det släpptes, det har bara expanderats mer och mer sedan dess. Det finns nog inget FPS som gör ett bättre jobb av att få spelaren att känna sig som en riktigt badass action-ninja, det är nog tom. svårt att misslyckas med att svepa igenom banorna med ständigt coola moves.
Vet nog inte heller något spel som har lyckats bättre med att generera slumpade banor, den biten har alltid imponerat mig.

Enda nackdelen kan kanske vara att det känns lite överväldigande med alla options när man börjar spela, spelet erbjuder väldigt stor frihet.

Inte för att vara den som är den, men det finns inget first-person i Warframe, så jag skulle nog inte kalla det FPS.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Puscifer: Helt rätt men det var inte värt att redigera för en sån bagatell. Fan nu blev jag sugen på att spela hehe.

Medlem

Stor spoiler för den senaste questen (och spelet i stort) på den andra videon i artikeln, sabbar ett av de största "oh shit" momenten i spelet.

Denna tailern hade nog varit mer passande, inga story spoilers i den och är även den största nyheten från Tennocon för de redan infrälsta.

Föredrar dock introt till Venus de visade upp i realtid på Tennocon, men det visar inte upp open world delen av planeten.

Obe
Medlem

Har nyligen startat en "nygammal" Dojo (läs guild) för de som är sugna på att ta upp kampen igen

länkar tråd nedan:
https://www.fz.se/forum/trad/431158-warframe

1
Skriv svar