Skvallrar Infinity Wards nästa CoD om att nya konsoler kommer 2019?

Robot
Skvallrar Infinity Wards nästa CoD om att nya konsoler kommer 2019?

En jobbannons både avslöjar och föder spekulationer.

#black-ops-4, #call-of-duty, #ghosts, #infinite-warfare, #rykte


Medlem

Samtidigt har folk kallat PS4 och Xbox One för next gen i typ 5 års tid. Pro och X kan säkert räknas son next gen dem också.
Jag tror inte att något av företagen skulle släppanen ny konsol så tätt inpå deras 2.0 versioner.

Medlem

nja knappast att nästa nexgen konsoller kommer nästa år inte en chans.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Samtidigt har folk kallat PS4 och Xbox One för next gen i typ 5 års tid. Pro och X kan säkert räknas son next gen dem också.
Jag tror inte att något av företagen skulle släppanen ny konsol så tätt inpå deras 2.0 versioner.

Hehe, precis vad jag tänkte säga! Jag har hört Next-gen om "Current gen" också i flera år, så det kan mycket väl vara så att folk har fastnat i det tänkandet, dvs XOne / PS4 = Next-gen ändå tills en ny "Next-gen" kommer. Detta vore väldigt intressant att undersöka mer i detalj. Hur ofta nämns Xone och PS4 som Next-gen, det första året, det andra året osv efter de släpps (och fortfarande).

Gissar att det låter tråkigt att säga "Current gen" enligt dem, så de har svårt att sluta säga Next-gen

Medlem

Man kan ju hoppas.

Medlem

Får hoppas future gen konsolerna släpps nästa år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem

Låter ju inte troligt att nästa gen konsol kommer 2019 om dom söker folk till ett projekt i skrivandes stund. Med så kort tid på sig så får dom isåfall hafsa ihop ett spel väldigt snabbt. 😂

Tror snarare att det rör sig om ett spel som ligger runt 2-3 år framåt i tiden.

Medlem

Trodde att det redan avgjorts att det bara är rykten med nya konsoler om ett år?

Medlem

Alltså vart står det nåt om 2019 i annonsen? Klart som fan alla söker folk för att utveckla för next gen. Fattar inte meningen med denna nyhet. Står ingenstans att de ska släppas 2019 utan nåt som nyhetsmakaren fått för sig

Redaktör
Skrivet av robbis:

Alltså vart står det nåt om 2019 i annonsen? Klart som fan alla söker folk för att utveckla för next gen. Fattar inte meningen med denna nyhet. Står ingenstans att de ska släppas 2019 utan nåt som nyhetsmakaren fått för sig

Infinity Ward har släppt ett CoD-spel vart tredje år de senaste åren. Om trenden håller i sig så släpper de sitt nästa CoD år 2019.

Ja, det är spekulation från mig, vilket jag försökte vara tydlig med i texten.


signatur
Medlem

Antar att det gäller next gen är det väl bara att göra spelet framtidssäkert. Utan att det finns en ny konsol när spelet släpps. Spel på PC släpps väl alltid till Next gen - typ 144 Hz i 4k. Spel stödjer det ju Men inte direkt hårdvaran

1
Skriv svar