Octopath Traveler, embargo?

Octopath Traveler, embargo?

Är det någon som har koll på när embargot för recensioner släpps för Octopath Traveler? Tittat runt en del på nätet och har hittat info om både den 6 juli och 12 juli. Är väldigt nyfiken på spelet själv men avskräcks en hel del om förväntad speltid på 40-60 timmar. Skulle dock kunna tänka mig att göra ett undantag om spelet visar sig vara värt tiden.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Patrik Rickemo:

Är det någon som har koll på när embargot för recensioner släpps för Octopath Traveler? Tittat runt en del på nätet och har hittat info om både den 6 juli och 12 juli. Är väldigt nyfiken på spelet själv men avskräcks en hel del om förväntad speltid på 40-60 timmar. Skulle dock kunna tänka mig att göra ett undantag om spelet visar sig vara värt tiden.

Vad är det som gör att du blir avskräckt? Det är ett ju ändå JRPG och de brukar ju vara ganska långa.

Är du sugen på att testa spelet rent gameplay-mässigt så finns det ett demo eller två på e-shoppen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

@uberpwnage2.0: Det som gör mig avskräckt är att jag har max 30-90 minuters speltid/dag då jag är småbarnsförälder (har 2). Föredrar därför kortare spel. Hade förhoppningar om att detta spel skulle landa på runt 20-25 timmar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Patrik Rickemo:

@uberpwnage2.0: Det som gör mig avskräckt är att jag har max 30-90 minuters speltid/dag då jag är småbarnsförälder (har 2). Föredrar därför kortare spel. Hade förhoppningar om att detta spel skulle landa på runt 20-25 timmar.

Ingen vet ju exakt hur länge det skulle hålla på men det lär nog vara uppåt 30-40 timmar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Patrik Rickemo: Jag känner med dig! Har inte riktigt orkat ta tag i Zelda till switchen pga storleken av spelet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

@DKvarn: Det har jag faktiskt kört igenom! Klarat 3 spel i år (Celeste, Ni No Kuni 2 & God of War). Det är nog 2 mer än jag hade klarat föregående år vid denna tidpunkt:).

Det som talar för Octopath är ju ändå att det släpps på Switch. Så när 1-åringen somnat och 6-åringen har sin skärmtid kan man köra i bärbart läge.

För de som är intresserade av spelet finns en hel del recensioner att hitta här: http://www.metacritic.com/game/switch/octopath-traveler/criti...

1
Skriv svar