Telltale sägs slopa sin gamla motor inför Stranger Things-spelet

Robot
Telltale sägs slopa sin gamla motor inför Stranger Things-spelet

Sista The Walking Dead kan också bli slutet för Telltale Tool.

#stranger-things, #telltale-games, #telltale-tool, #the-walking-dead


Medlem

Personligen har jag inte haft ett problem med motorn. Tycker snarare det är charmigt, men visst det kanske blir bättre med lite bättre motor. Dags att spela igenom S03 tror jag

Medlem

Det var på tiden!

Motorn (med syfte på grafisk kvalité) är i mina ögon nästan helt irrelevant. Den enda verkliga problematiken med Telltales spel är den usla interaktiviteten, som gör att titlarna känns mer lämpade att uppskattas som "youtube videor" snarare än att spelas.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Motorn (med syfte på grafisk kvalité) är i mina ögon nästan helt irrelevant. Den enda verkliga problematiken med Telltales spel är den usla interaktiviteten, som gör att titlarna känns mer lämpade att uppskattas som "youtube videor" snarare än att spelas.

Tråkiga är att valen man gör i spelet inte påverkar annat än några dialoger och att storyn alltid blir samma ändå.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Såg dom kanske hur det gick för Life is Strange Before the Storm?

Unity är väl vad jag har förstått ganska lättarbetad och bred, samt inte för trixig att efterlikna andra artistiska stilar? Den lämpar ju sig till de flesta genrer så att knåpa mera interaktiva spel än de gjort tidigare borde vara relativt enkelt i Unity?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Såg dom kanske hur det gick för Life is Strange Before the Storm?

Unity är väl vad jag har förstått ganska lättarbetad och bred, samt inte för trixig att efterlikna andra artistiska stilar? Den lämpar ju sig till de flesta genrer så att knåpa mera interaktiva spel än de gjort tidigare borde vara relativt enkelt i Unity?

Ja, Unity är rätt enkelt att arbeta i. Har bara testat vid ett par tillfällen men det är väldigt användarvänligt

Medlem

Hoppas dom ändrar lite mer blir lite tråkigt att trycka på rätt knapp vid rätt tillfälle

Medlem

@marcus8958: det viktigaste är väll att man tror ens val.spelar roll.
Speciellt om man bara spelar ett varv så hellre ett bra skrivet manus än föera halvdåliga.
Flera slut och olika varianter på samma story är överdrivet behövs oftast inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja som andra påpekat det var äntligen på tiden. Grafikstilen och så är det inget fel på men jösses så ooptimerad själva motorn är alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag ser gärna att besluten i deras spel har större påverkan. Just nu drar jag mig för att spela då jag, varje gång jag spelar om deras spel, förlorar lite av kärleken för det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag ser gärna att besluten i deras spel har större påverkan. Just nu drar jag mig för att spela då jag, varje gång jag spelar om deras spel, förlorar lite av kärleken för det.

Håller med till 100%. Största anledningen till att TWD S02 var världens flopp i mina ögon. Där fick valen samma utfall men olika påverkan hos gruppen man var med vilket irriterade mig. Man fick två möjligheter att välja att rädda någon som båda valen slutade i att personen dog men olika personer i gruppen blev sur på en. Kändes pointless. Har inte spelat S03 men ska göra snart.

I TWAU var det snarare betoning på detektivarbete vilket jag älskade, men valen var betydligt mer påverkande där också vilket gjorde spelet grymt bra. Hoppas på mer sånt Får mer än gärna plocka från Life is Strange på den punkten.

Medlem

@SunShine: Den är rätt konstigt optimerad för batman spelet hade jämnare fps på min mobil är på ps4 och min mobil är midrange. Det är inte så snyggt att det borde vara ansträngande på ps4an.

Medlem
Skrivet av matnojje:

@SunShine: Den är rätt konstigt optimerad för batman spelet hade jämnare fps på min mobil är på ps4 och min mobil är midrange. Det är inte så snyggt att det borde vara ansträngande på ps4an.

Batman är extremt konstigt då det är ett spel som inte borde belasta varken CPU eller GPU speciellt mycket och troligen hade kunnat köras på PS2 utan problem. Ändå måste de sänka upplösningen på Xbox jämfört med PS4 för att att få det att flyta på ett godkänt sätt.

Deras spel måste ju ha den sämsta koden som setts på länge.

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-batman...

1
Skriv svar