Missa inte dagens spelsläpp!

Robot
Missa inte dagens spelsläpp!
Medlem

Oj, hade missat att Awesome Adventures of Captain Spirit redan släpps idag, tack!

Medlem

Nier Automata. Snälla ni som nästan kunde tänka er att spela det men blir avtända pga manga-stilen. Gör det ändå. Jag nästan hatar det japanska manga eller "söta flicka"-stuket i spel men Nier... Ångrar inte det köpet. Det är bara ett litet piller att svälja och är inte alls lika illasom det ser ut.

Grym story. Spelet i sig är jäkligt märkligt. Nästan skruvat på ett "sitter med öppen mun och undrar vad fan som pågår?"-stuk. Spelet är obehagligt fast med en lättsam ton som inte blir så lättsam utan bara mer obehaglig. Men det är nog en högst objektiv upplevelse. Rekommenderar spelet starkt!

Sen vill jag även säga att jag aldrig brytt mig om musik i ett spel men här har jag funnit mig att stanna upp bara för att få lyssna vidare. Ibland när man får se en imponerande vy skruvar dom upp musiken så det blir än mer effektfullt. Har funnit mig själv gå tillbaka till dom ställena för att få samma upplevelse igen flertalet gånger och så gör jag aldrig annars.

Edit: stavning

Moderator | Testpilot

Taggad på Mario x Rabbids!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Govein:

Nier Automata. Snälla ni som nästan kunde tänka er att spela det men blir avtända pga manga-stilen. Gör det ändå. Jag nästan hatar det japanska manga eller "söta flicka"-stuket i spel men Nier... Ångrar inte det köpet. Det är bara ett litet piller att svälja och är inte alls lika illasom det ser ut.
...

Jag har väntat på att dom gör något ordentligt åt PC versionen för om de släpper den här "Ultimate Edition" eller vad den heter till PC, patchad och klar så köper jag den med hull och hår!
*Vet att det finns fan-patchar som hjälper till vissa problem men av vad jag hört så är det nog bäst att vänta tills Platinum eller Square, vem fasen som helst, får tummen ur och ger spelet en "scholar of the first sin" behandling (åtminstone gå igenom och fixa de värsta).

Har dock verkligen lärt mig att vänta på att få spela igenom något även om det kliar enormt i fingrarna, REA backen i framtiden kanske

Medlem

@Govein: Njae... spelet är faktiskt inte särskilt roligt. Musiken top notch. Märkligt spel men mekaniken finns inte riktigt där. Grafiskt mer åt PS3-hållet än PS4.

Medlem

@Takashimaya: Du är dock i en klar minoritet med den åsikten.

Ambassadör
Xbox

Nier Automata verkar lite fränt. Grafiken ser ut att vara kanoners på Xbox One X också.


signatur

Jump in.

Medlem

Kan med rekommendera Nier Automata. Tyckte om hur de berätta storyn, lagom med mindfuck, sen att man gillar hack n slash spel är ju en klar fördel. Jag hade inga problem vad gäller prestanda eller liknande, men på forumet så fanns där en hel del som hade problem vid release.

Medlem

@ifeelnothing: Låter klokt. Hade en del problem med pc. Vägde mellan pv eller ps4 men fick det för 150kr mindre på pc. Ångrade mig i efterhand.

Medlem

Jag testade Nier Automata på PC förra veckan med en xbox kontroll. Jag gillade mekaniken men allt annat var rätt meh så gav upp. Kan tipsa om att använda moddarna/inofficiella patcharna, spelet stödjer inte ens 120hz utan modd.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nier är smått fantastiskt bra, men det är inte ett spel för alla.

Medlem
Skrivet av Takashimaya:

@Govein: Njae... spelet är faktiskt inte särskilt roligt. Musiken top notch. Märkligt spel men mekaniken finns inte riktigt där. Grafiskt mer åt PS3-hållet än PS4.

Skrivet av Striva:

@Takashimaya: Du är dock i en klar minoritet med den åsikten.

Han är inte ensam. Jag tycker också att det är tråkigt, men det tycker jag om det flesta japanska spel.

Medlem
1
Skriv svar