Att samla PK-poäng

Avstängd

Kolla in det senaste med "The Rubin Report - Jordan Peterson, Eric Weinstein, and Dave Rubin LIVE!" på YouTube.

Eric Weinstein är någon jag uppskattar väldigt mycket från vänsterhåll. Det bästa från två världar.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Tyvärr räcker inte en röst på SD längre.

Det är viktigt att förstå att en röst SD är detsamma som en röst på Feministiskt Initiativ och vice versa.
Båda ideologier främjar kollektivism.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Avstängd
Skrivet av Sipmo:

Att rösta på SD kommer i längden enbart gynna Feministiskt Initiativ...
SD främjar F! eftersom båda ideologier främjar kollektivism.
Kollektivism leder för eller senare till Totalitarism.

https://www.youtube.com/watch?v=vFh6Yy-rIB8

Återigen. Suveränt Sipmo! Detta måste folk förstå.

Problemet är bara att det verkar som att SD är dom enda som är "nyktra" i vårt riksdagshus dessa dagar. Någon sa att svensk politik endast är olika ekonomiska modeller. I övrigt är man överens. Menat att man inte tycker någonting om något övrigt utanför ekonomi.

Om SDs delaktighet kunde väcka liv i dom övriga byråkraterna i svergies riksdag kunde det vara vår "räddning". Vi har ett politiskt parti i svergies riksdag idag och sju byråkratiska intressesfärer. En "nydemokratieffekt" på övriga sovande (90-talets parti Nydemokrati) verkar vara nödvändig tyvärr.

För att vara alarmistisk igen. Det här är en "carbon copy" av förspelet till andra världskriget som spelas upp. På tal om just kultur, då det är ämnet vi blöter här.

Ett riksdagsparti förstår att ett land/folk består av mer än ekonomska förutsättningar. Annat än krass tillväxt, krassa skatter och avgifter har betydelse för folk. Medborgarskap betyder mer än att bara vara konsument. Detta är vårt problem.

Det andra partiet som förstår detta är utanför riksdagen i nuläget. Inget av dom verkar vara en bra idé. Tror inte någon av dom har svaret vi är ute efter.

Edit: Lite småfix och tillägg som vanligt här.

Medlem
Skrivet av snackis lackisette:

Återingen. Suveränt Sipmo! Detta måste folk förstå.

Problemet är bara att det verkar som att SD är dom enda som är "nyktra" i vårt riksdagshus dessa dagar. Någon sa att svensk politik endast är olika ekonomiska modeler. I övrigt är man överens. Menat att man inte tycker någonting om något övrigt.

Om SDs delaktighet kunde väcka liv i dom övriga byråkraterna i svergies riksdag kunde det vara vår "räddning". Vi har ett politiskt parti i svergie idag och sju byråkratiska intressesfärer. En "nydemokrati" effekt på övriga sovande.

För att vara alarmistisk igen. Det här är en "carbon copy" av förspelet till andra världskriget som spelas upp. På tal om just kultur, då det är ämnet vi blöter här.

Ett riksdagsparti förstår att ett land/folk består av mer än ekonomska förutsättningar. Detta är vårt problem.

Det andra partiet som förstår detta är utanför riksdagen i nu läget. Inget av dom verkar vara en bra idé. Tror inte någon av dom har svaret vi är ute efter.

SD och FI är precis lika onyktra... för de är grund och botten detsamma.
Båda ideologier är auktoritära samt kollektivistiska.

Den enda "skillnaden" är att de har olika kategorier av människor som de vill främja respektive försämra för.

Det finns egentligen ingen ideologi som är värd att rösta på - så rösta blankt eller möjligtvis Liberalerna för att väga upp för att ge SD eller FI för mycket makt och inflytande.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Avstängd
Skrivet av Sipmo:

SD och FI är precis lika onyktra... för de är grund och botten detsamma.
Båda ideologier är auktoritära samt kollektivistiska.

Den enda "skillnaden" är att de har olika kategorier av människor som de vill främja respektive försämra för...

Nej! Fi är fullare. Men SD är inte heller att rekomendera. Problemet är om hur väljarna ska lyckas byta ut en byråkrati mot en demokrati? Är tårtan Svergie en bit (ekonomi)? Eller är Svergie sammansatt av tårtbitar? Bestånende av mer/annat? Ingen verkar ha ett svar på detta utom SD.

P.S. Med "nykter" menas att man ser/uppfattar hela sin omgivning inte vad ens avsikter är.

Edit: Tror snarare att en röst på bl.a. "Liberalerna" ger SD och Fi ett större inflytande.

Edit 2: SD vill svenskar och dom som är sympatiska med "svenskhet" väl. Fi (postmodernister) däremot ser alla som "brickor". Även kvinnor.

Anarkister är värre än Fascister.

Dödgrävaren

FI och SD må båda vara kollektivism, men det sker på olika vis och de leder till vitt skilda saker. SDs kollektivism siktar på det egna kollektivet, det närliggande där man kan använda resurserna som finns för att ta hand om de som betyder något. Medan FI, MP, V, etc. kör på global kollektivism, alla är människor och vi kan hjälpa alla. Sanningen är att vi har råd att hjälpa extremt många i Sverige, men det innebär även att vi tar av våra egna resurser och förstör välfärden för vår egen grupp.

Ser man invandring som vårt största problem, vilket jag personligen gör av sociala och ekonomiska skäl, så är SD inte en lösning. Om ett folk är utbytbart mot annat folk, vad är då meningen med att ha ett land och en nation över huvud taget? Om en somalier, kroat, finne kan flytta hit och bli "Svensk" genom att ändra färg på passet, vad innebär det då att vara svensk? Existerar inte Svenskar som folk? För mig gör det absolut det, och jag tycker vi förstör för oss själva genom att inte separera mellan att vara Svensk och att bo i Sverige. Skulle någon här se mig som Kines om jag ändrade färg på mitt pass efter ett år i Kina, för mig är det helt otänkbart.

Att samla PK poäng för mig är att säga floskler som inte innebär något, för att godhetssignalera och låta rätt snarare än att göra rätt för sig. Allt från att utan argument stötta feminism, #metoo, köpa genus-vetenskap som något som är på riktigt, att vår kultur inte existerar etc. etc. Att bara kötta på med mantran som inte har någon som helst forskning bakom sig och bara låter rätt men är totalt vansinne. Typ "alla människor är lika värda", som ju är total bullshit. Folk har tröttnat på putsade fasader och floskler, tror det var en stor del i att Trump vann.

Skriv svar