Räkna inte med att träffa Ciri i Cyberpunk 2077

Robot
Räkna inte med att träffa Ciri i Cyberpunk 2077

Spelregissör Adam Badowski: Jag hatar frågan.

#cd-projekt, #cynerpunk-2077, #the-witcher-3


Avstängd

Synd, vore kul! Hon är en grym karaktär.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja snälla inga gästspel, ibland måste man kunna hålla fast vid en vision och inte lyssna på alla skrikiga fans som kärat ned sig i en låtsaskaraktär. Till viss del det som hänt med Star Wars, man lyssnar mer på fans istället för att faktiskt försöka bygga en bra och unik story.

kan också vara med licenser, witcher har en licens och steampunk har en annan. CD-project red har inte skapat något av universumen, så man äger dom inte.

Medlem

Hade varit riktigt coolt att träffa henne där (dock spoilat i detta fall).

Medlem

@eddie the eagle: de äger rättigheterna till spelen så de kan göra precis vad de vill. Författaren till witcher hade noll med spelet att göra och jag tror det e samma sak med cyberpunk.

Det är flera utvecklare som vill ha ett ciri cameo men inte badowski. Och jag håller med. Kan kanske tänka mig någon som nämner henne typ som de "nämnde" cyberpunk i witcher 3 men vill inte se henne eller göra quest med henne.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Barkbiten:

@eddie the eagle: de äger rättigheterna till spelen så de kan göra precis vad de vill. Författaren till witcher hade noll med spelet att göra och jag tror det e samma sak med cyberpunk.

Det är flera utvecklare som vill ha ett ciri cameo men inte badowski. Och jag håller med. Kan kanske tänka mig någon som nämner henne typ som de "nämnde" cyberpunk i witcher 3 men vill inte se henne eller göra quest med henne.

Instämmer. En subtil hint räcker gott och väl.

ELF
Medlem

Jag tror de förnekar allt, men så dyker hon upp lite kvickt någon stans för att nästan omedelbart försvinna igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag tänker mig en cameo i stil med den Hitchcock gör i sina filmer. Fladdrar förbi i bakgrunden någon sekund, det vore lite coolt och behöver inte bryta inlevelsen alls

Medlem

Skulle inte förvåna mig dock om det förekommer ett eller annat Witcher easteregg.

Medlem

Grymt dålig idé om man vill att spelet ska tas på allvar, men det visar kanske varför fansen i regel inte har karriärer som speldesigners.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Grymt dålig idé om man vill att spelet ska tas på allvar, men det visar kanske varför fansen i regel inte har karriärer som speldesigners.

Håller med, vill inte se Ciri i Cyberpunk. Däremot kan jag tänka mig ett spel i Witchervärlden med henne i huvudrollen.

Medlem

En cameo är helt ok för min del, men inte mer. Det tycker jag de kan ge de som verkligen vill ha med henne, subtilt och inte uppenbart så ^^

Medlem

Hade räckt om hon var med som ett easter egg bara.

Medlem

Molly Millions finns säkert med som ett flört med Gibson, även om han inte direkt är imponerad av spelet,

Medlem

Med tanke på vad Ciri säger om var hon gömde sig skulle jag bli grymt besviken om hon inte dök upp i Cyberpunk. Snacka om att kasta bort en gyllene möjlighet.

Medlem

Gillar att ni klippte bort underdelen av bilden.

https://imgur.com/gallery/y1llV3B

(Fråga inte hur jag visste om den här bilen..)

Medlem

@Ahris: Du menar att witcher spelen inte har haft sina mindre seriösa stunder? Jag kan komma på flera stycken, men det gör inte tonen i spelet mindre allvarlig.

Själv hade jag gärna sett Ciri ha något litet sidouppdrag bara som en kul grej. Det skadar ingen som inte känner till det och det belönar de spelare som känner sig investerade i hennes karaktär.

Medlem

Förstår reaktionen. Varför fan skulle någon få för sig att ställa den till att börja med?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Korken:

Ja snälla inga gästspel, ibland måste man kunna hålla fast vid en vision och inte lyssna på alla skrikiga fans som kärat ned sig i en låtsaskaraktär. Till viss del det som hänt med Star Wars, man lyssnar mer på fans istället för att faktiskt försöka bygga en bra och unik story.

Det har inte med att man har "kärat ner sig i en låtsaskaraktär." att göra, utan mer att Ciri faktiskt pratade om Cyberpunk-världen i Witcher 3 som har gjort att man vill kunna se glimten av Ciri i Cyberpunk för att kunna koppla dem. Varför prata om Cyberpunk i Witcher 3-spelet men inte vice versa?
Sen gällande lyssna på fansen relation till Star Wars. Har du sett den senaste, The Last Jedi? Den som fått sämst betyg utav alla Star Wars filmer, där majoriteten tycker att den filmen förstörde mycket som gjorde Star Wars till Star Wars? Det är pga Rian Johnson inte ville lyssna på fansen, där även Mark Hamill sa att man borde lyssna på fansen istället för att ignonera dem, vilket ledde till att filmen vart ett stort flopp.

Skrivet av eddie the eagle:

kan också vara med licenser, witcher har en licens och steampunk har en annan. CD-project red har inte skapat något av universumen, så man äger dom inte.

CD Project Red äger rättigheter till Witcher-världen och karaktärerna då de köpte rättigheter till dem från Andrzej Sapkowski, vilket ger dem tillåtelse att skapa spel med karaktärerna, och skulle ge dem möjlighet att använda karaktärerna för att gästa i andra spel/världar.

Skrivet av Ahris:

Grymt dålig idé om man vill att spelet ska tas på allvar, men det visar kanske varför fansen i regel inte har karriärer som speldesigners.

Spel kan tas på allvar även med easter eggs i dem. Tror inte någon har sagt att de vill att Ciri ska ha en nyckelroll i Cyberpunk, utan mer att man antingen kan se en glimt av henne i horisonten. Att en karaktär syns 2-3 sekunder i höjden vid ett ställe utav hela spelet (som lär sträcka sig 20+ timmar) så kommer det inte påverka känslan eller storyn på något sätt.

Avstängd

Tycker det var kul med inslag av Final Fantasy XV grejer och en karaktär i en sidoquest i AC Origins. Så varför inte en sidoquest med Ciri i Cyberpunk? Jag tycker bara det skulle vara sjukt roligt.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar