Octopath Traveler har inget DLC då det är "en färdig produkt"

Robot
Octopath Traveler har inget DLC då det är "en färdig produkt"

En gliring till season pass-kulturen?

#octopath-traveller, #switch


Medlem

Dumt uttalande helt enkelt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Bra uttalande helt enkelt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ett uttalande helt enkelt.

Medlem

Tilltalande uttalande helt enkelt.

Medlem

Att spelet sedan ser ut att vara generiskt indieskräp är en annan femma.

Medlem

Gillas, lär köpa bara för att nu

Moderator | Testpilot

I viss mån lite tråkigt. Om spelet är så bra som det ser ut så hade det ju givetvis kunna vara kul med lite extra content.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Gillar uttlåtandet. Hade det funnits på pc-steam så hade det kanske blivit ett köp för att stödja. Switch har jag 0 intresse för dock.

KoP
Medlem

Finns ju många spel som aldrig får några dlc'er (och som inte direkt behöver det). Så det är väl inte något att slå sig på bröstet för.

Medlem

DLC är ju både bra och dåligt.

Till vissa spel så finns det DLC som helt klart skulle varit med ifrån början... samtidigt finns det DLC till andra spel som helt klart kan vara värt pengarna.

Hur som så är det ju ändå vi konsumenter som bestämmer i slutänden. Köp eller låt bli.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att spelet sedan ser ut att vara generiskt indieskräp är en annan femma.

Vaknar du någonsin på rätt sida av sängen?

Inaktiv

@KoP: jag kommer då inte på många spel i modern tid som inte efter release får DLC eller dylikt förutom indiespel då

KoP
Medlem
Skrivet av anon_119148:

@KoP: jag kommer då inte på många spel i modern tid som inte efter release får DLC eller dylikt förutom indiespel då

Det är mest indiespel jag syftar på. Indiespel räknar jag dock som vilka spel som helst. Personligen gör jag ingen skillnad emellan storspel och småspel. Spel är spel.

Inaktiv

@KoP: Nej så är det och det håller jag med om att spel är spel men det är just där man ser en skillnad i tänket om spelen efter release. Storföretagen vill gärna fortsätta kräma ur några extra slantar ur spelaren efter ursprungsköpet i form av microtransaktioner och DLCs

1
Skriv svar