Generation Zero är Avalanche Studios nya spel

Medlem

Förutom att det är nice miljöer så vet jag inte om något annat verkade så bra alls.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Yes please! Hype: på!

ELF
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Fan vad nice! Fram med falukorven, här ska det deklareras och sprängas robotar!

Random taunt på östgötska när man skjuter av sin Karl Gustav...... "Deklarera detta" ;p


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Buio:

Lite dålig stil att göra ett svenskt spel som i princip tar allt direkt från Ur Varselklotet men inte betalar licenspengar. Svagt av Avalanche.

var har du sett info om att stålenhag inte är involverad eller att dom inte licensierat något av honom?

Medlem

Horizon Zero Dawn i modern miljö... 80-talsmiljö


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av quadratis:

var har du sett info om att stålenhag inte är involverad eller att dom inte licensierat något av honom?

Twitter

Medlem

@ELF: "Glane på den här uaketen dö"!

Medlem

Blev riktigt intresserad av trailern, ända tills jag såg att Stålenhag inte var involverad. Känns faktiskt rätt snuskigt att dom kapat hans grej rakt av.

Medlem

Oj oj oj, inte var dag man blir läskad med alternativa 80-tals spel som är baserade i Sverige. Om sen musiken i spelet låter som i trailern, gör det hela inte direkt sämre om man säger så.

Får hoppas de använder sig av svenska vapen, fram med Kpist m/45 ur mobförråden och låt kulorna vina åt alla håll och kanter.

Avstängd

Vadå "alternativt"? Vi vet alla vad de svenska bönderna EGENTLIGEN döljde inuti sina lador!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Vadå "alternativt"? Vi vet alla vad de svenska bönderna EGENTLIGEN döljde inuti sina lador!

Precis !!
Korna är fake !
Mjölken tillverkas ju på fabrik
Så under alla plastfigurer o slangar i våra Svenska lador, där ni... Där finns det grejor

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Bara jag som fick vibbar av Skynet pre-judgement day?
Det här skulle lätt kunna vara långt innan de första T-800 modellerna började produceras

Avstängd

Jävlar? Blir att sätta på att följalistan då. Huujjhh?

Medlem

Har dom kapat Simon Stålenhag egentligen? Visst, det är svenskt 80-tal och robotar men Simon har ju en väldigt speciell design på allt han gör. Något jag personligen inte såg så mycket av i trailern. Kan dock ha missat något.


signatur

PSN: MrOakenborn

Testpilot

Palmemordet DLC? Spännande koncept, fler spel som utspelar sig i Sverige tack!

Medlem

@BadMrBox: Äh snubben gör konst inte spel, dessutom tyckte jag inga av kreationerna såg ut som någonting han målat, hade ju varit koolare om det gjorde dock.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Har dom kapat Simon Stålenhag egentligen? Visst, det är svenskt 80-tal och robotar men Simon har ju en väldigt speciell design på allt han gör. Något jag personligen inte såg så mycket av i trailern. Kan dock ha missat något.

Klart att de inte kan rippa han rakt av, då blir de stämda. De har snott så mycket de kan utan att riskera stämning.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

@BadMrBox: Äh snubben gör konst inte spel, dessutom tyckte jag inga av kreationerna såg ut som någonting han målat, hade ju varit koolare om det gjorde dock.

Han jobbar med Fria Ligan på rollspelen Mutant Year Zero och Tales from the Loop. Det är ett kommande datorspel Mutant Year Zero: Road to Eden baserat på det första på gång. De är en liten studio men kunde i alla fall göra rätt för sig och förhandla fram ett licensavtal med Fria Ligan.

Avalance rippar saker utan att vilja betala licens.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Han jobbar med Fria Ligan på rollspelen Mutant Year Zero och Tales from the Loop. Det är ett kommande datorspel Mutant Year Zero: Road to Eden baserat på det första på gång. De är en liten studio men kunde i alla fall göra rätt för sig och förhandla fram ett licensavtal med Fria Ligan.

Avalance rippar saker utan att vilja betala licens.

Dom rippar inte alls det, mutant är ett helt eget rollspel med egen lore ffs, snubben eller järnringen har ingen förbannad copyright på mechs eller sverige eller post-apo eller cyberpunk.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Dom rippar inte alls det, mutant är ett helt eget rollspel med egen lore ffs, snubben eller järnringen har ingen förbannad copyright på mechs eller sverige eller post-apo eller cyberpunk.

Om du hade lite läsförståelse hade du sett att jag svarade på "Äh snubben gör konst inte spel". Jag sa aldrig att Mutant var hans story, jag sa bara att han jobbat med det spelet vilket han gjort som artist. Sen är det andra spelet hans skapelse som Fria Ligan gjort ett rollspel på.

"snubben eller järnringen har ingen förbannad copyright på mechs eller sverige eller post-apo eller cyberpunk."

Vad har Järnringen med detta att göra? Nej, han har ingen copyright på ideer du nämner, det har jag inte sagt heller vilket framgår i inlägget ovanför. Konstig argumentation du har.

Men att sno ideer så rakt av utan credit är dålig stil. Speciellt när det är ett annat svenskt bolag och en rätt känd svensk artist.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Lite väl våldsamt för att utspela sig med svenskar i Sverige. borde de inte försöka prata med fienderna, kanske bygga en fritidsgård? Vem vet vad de stackarna gått genom...

Ännu mer förvirrat blir det av att en av karaktärerna i trailern definitivt såg ut att vara en hippie,


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Slappt. Hade känts fräscht för fyra-fem år sedan, nu bara pastisch på pastisch.

Medlem

Hoppas detta blir bra! Musik, robotar, co-op och 80-talsmys är verkligen en bra USP för köp för min del

Det negativa är väl att grafiken överlag känns väldigt föråldrad. Effekter för ljus, rök osv såg helt ok ut, men träd, vatten och "foilage" såg för taaaskigt ut. Kanske är världen såpass stor att man måste kompromissa på sådant, men det är ju lite pinsamt givet hur mycket det verkar tryckas på
att spelet är visuellt annorlunda. Fel sorts annorlunda isf. Hoppas det slipas på innan release!

Medlem

Det ser ut som det här kommer bli ett otroligt skräpspel...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Om du hade lite läsförståelse hade du sett att jag svarade på "Äh snubben gör konst inte spel". Jag sa aldrig att Mutant var hans story, jag sa bara att han jobbat med det spelet vilket han gjort som artist. Sen är det andra spelet hans skapelse som Fria Ligan gjort ett rollspel på.

"snubben eller järnringen har ingen förbannad copyright på mechs eller sverige eller post-apo eller cyberpunk."

Vad har Järnringen med detta att göra? Nej, han har ingen copyright på ideer du nämner, det har jag inte sagt heller vilket framgår i inlägget ovanför. Konstig argumentation du har.

Men att sno ideer så rakt av utan credit är dålig stil. Speciellt när det är ett annat svenskt bolag och en rätt känd svensk artist.

Du har ingen argumentation, för man kan inte copyright'a såpass lösa idéer som röda husknutar landskap och robotar, det är ingenting annat än koncept konst SOM INTE ENS LIKNAR SKITEN DOM PRODUCERAR förutom dom klassiska svenska husen. Man ska heller inte ha någon kredd om man inte varit en del av projektet.

Ser ju liksom inga av dom futuristiska bonderedskapen och allt annat koolt som simon målar, eller mechs som ser ut som hans.

"Vad har Järnringen med detta att göra? Nej, han har ingen copyright på ideer du nämner"
"Men att sno ideer så rakt av utan credit är dålig stil. "

VAD ÄR DET FÖR "idéer" du tjötar om då om det inte stämmer in på vad jag sa, mechs, post apo eller cyberpunk ???????
Dom har ju inte tagit ett skit rakt av.

Förlaget järnringen gav ut mutant på 80talet fyi.

Inte för att jag bryr mig om detta öht, men så jävla cringe med folk som sitter och gnäller åt någon, låt konstnären själv komma med invändningar om han ens har några.

Avstängd
Skrivet av Akronym:

Ännu mer förvirrat blir det av att en av karaktärerna i trailern definitivt såg ut att vara en hippie,

Visst, det svider lite. Men sjukt coolt ändå. Tänk en minipunkare med Asta Kask som karaktär, lol! Lyssnar på "Demokrati" medans man bygger bas, eller lootar "nwaf", lol! Hippien väljer ju ingen ändå så det får väl bli en skitkaraktär/skitai man "skickar fram". Misstänker att hippien du sett är en Glamrockare, vilket är en hippie i smink. Tror det blir kul jag.

Medlem

Kul att de satsar på svenska miljö, såg som sagt lite stelt ut dock. Hoppas de fått resurserna som krävs. Är lite tveksam till Avalanche nu gör tre st spel sammtidigt, får lite GRIN flashbacks, kan det här sluta bra måtro?

12
Skriv svar