Battlegrounds popularitet störtdyker

Medlem

Till svar på alla uppröstade kommentarer om att PUBG suger, utvecklarna är kassa etc:

Uppenbarligen så handlar det inte om att utvecklarna gör ett dåligt jobb eftersom det är mer kommunikation och bättre uppdateringar nu än förr. Själv har jag inga problem med spelet, tycker det är riktigt kul och att uppdateringarna är bra.

Folk tröttnar väl helt enkelt, tror att de gjorde ett stort misstag med hur lång tid det tog för dem att släppa större uppdateringar.

Medlem

PLAYERUNKNONWS UTFÖRSBACKE


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Äh, inget som inte går att lösa med lite stämningar?

Medlem

Snart dags för BF5 WWII , inte konstigt att detta bugg spel störtdyker

Medlem

De har ju fått in så sjukt mycket pengar. Varför fixar dom inte spelet? Optimerar, större uppdateringar, fler kartor etc. Tar sån jävla tid kan jag tycka. Borde inte finnas ett fel vid det här laget... *suck*

Medlem

Störtdyk vet jag inte om jag skriver under på.

Var självklart att Fortnites framgång skulle kunna ses i PUBGs siffror. Men 1.4 milj avg concurrent till 900k avg concurrent över 4 månader känns ok lindrigt under omständigheterna (deras största konkurrent har blivit mer eller mindre ett popkulturellt fenomen), och det är fortfarande störst på steam.

Tror det är mycket PUBG-fölk som provat lyckan i Fortnite de senaste månaderna, men jag utgår ifrån att iallafall en viss procent av dom kommer komma tillbaka igen efter utvärdering. Förlagsvis i samband med map-släpp.

Fortnite har gett PUBG en högerkrok att suga på men som står segrande till sist är långt från avgjort. Men antagligen är svaret nått i stil med att många fortsätter spela PUBG främst dem som gillar mer realistiska typer våld och krigsföring (tillräckligt många för att dom ska fortsätta tjäna rikligt med pengar), och att Fortnite kommer att fortsätta ha fler spelare än PUBG framförallt yngre mycket pga lägre 'barriers of entry´(lägre systemkrav, 'free-to-start'-modell, tydligare stiliserad grafik).

Jag tror båda spelen kommer vara fortsatt populära och högst inkomstbringande inom en 'forseeable future'.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av OddGreen:

De har ju fått in så sjukt mycket pengar. Varför fixar dom inte spelet? Optimerar, större uppdateringar, fler kartor etc. Tar sån jävla tid kan jag tycka. Borde inte finnas ett fel vid det här laget... *suck*

Är inte så lätt, hur mycket pengar man än har.

Dom sitter redan på ett högst inkomstbringande spel, då vill man inte gärna skicka ut obegränsat nytt material och features om man inte tror att det kommer göra grundupplevelsen starkare, då man istället kan börja skada det som är bra med spelet.

PUBG har satt sin grafiska ambition och med det väl gjort så är det bara så mycket man kan göra vad gäller optimering när det ändå handlar om att ha 100 spelare samtidigt på en stor ö där man också förväntar sig stark bullet physics osv osv... Dom kommer säkert fortsätta optimera så länge spelet är live, men jag har spelat det fine 98% av tiden, och kanske kräver spelets ambition ett nytt grafikkort eller snabbare uppkoppling.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Låter som sommar

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:

Snart dags för BF5 WWII , inte konstigt att detta bugg spel störtdyker

Hur tänker du nu? Man slutar att spela PUBG för att man hört talas om ett spel som inte finns än men som låter bra?
Tror inte att jättemånga resonerar så.....

Medlem

Tycker Pubg och Fortnite är som natt och dag. Förutom konceptet är det två helt olika spel.
Fortnites målgrupp är tydlig, 8-25 år, starka färger, finns miljarder saker att göra och det ÄR GRATIS. Pubg siktar på 15-35 åringar, rena intryck och realism (i den mån det går). Dock räknar BH lite dumdristigt att folk har tålamod att vänta på saker, vilket ingen nuförtiden har.

De som har bytt till Fortnite har inte gjort det för hitboxar eller fps utan för att man också spelar Overwatch, är under 15 år, dricker Monster, har kepsen på sne och gillar Manga (Gärna samtidigt). Men gillar man ett lir så ska man ju spela det. Dömer ingen!
Jag personligen älskar Pubg, lite småtunt med kartor men annars är jag helnöjd. Pröjsade 300 spänn för ett år sen och ligger runt 600 timmars speltid. Hur ska jag kunna gnälla på något? Folk är i allmänhet gnälliga, ett otroligt tråkigt och tröttsamt drag.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

De som har bytt till Fortnite har inte gjort det för hitboxar eller fps utan för att man också spelar Overwatch, är under 15 år, dricker Monster, har kepsen på sne och gillar Manga (Gärna samtidigt). Men gillar man ett lir så ska man ju spela det. Dömer ingen!

Jag tror du generaliserar rätt hårt här.

Jag är inte aktiv inom något av spelen men jag har hört om flera personer runt 40 som knappt rört ett spel på 15 år som plötsligt drabbats av "Fortnite-febern" och sprungit iväg och köpt sig en PS4 för att kunna spela. Samtidigt finns det säkert också fler yngre som spelar då det är gratis.

Det verkar helt enkelt vara ett spel som lockar till sig alla typer av spelare (och icke-spelare).

Medlem

Kan de bero på att spelet ser ut som en påse skit och prestandan är kass?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Vad tror ni om "Ring of Elysium" https://roe.garena.co.id?

Är gjort av Tencent (som gjorde PUBG mobile och samarbetar med Bluehole en del). Det ska ju komma till Europa "very soon" enligt deras Twitter, samt att FPP är utlovat. Folk har ju teorier om att Tencent och Bluehole vill ersätta PUBG med detta då det är byggt bättre från grunden.

Men ja, internet theories <3


signatur

Tack för visat intresse!

12
Skriv svar