FZ - Bokklubb

Sida 6 av 6
2019-03-14 23:39

När Änglar Dör, av andreas roman. finns ej att få tag på dock. kanske på tradera och såna ställen.
skit bra bok.

2019-03-15 00:53

"Tarmflora, vetenskap, tips och recept"(The Clever Guts Diet) av Dr. Michael Mosley.

En bra och informationsrik bok, Michael Mosley missar dock en del saker jag tyckte skulle vara med, men den ger en bra överblick vad tarmfloran gör och hur pass viktig den är för oss.

2019-03-15 02:02

Nästan allt R.A Salvatore skrivit, som skriver om Drizzt, och det var han som skrev starwarsboken där Chewbacca dör....

2019-03-19 06:02
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har varit intresserad av Hamiltons böcker många gånger, men inte riktigt hunnit.

Vissa av hans böcker är jättebra medans andra tappar mycket på slutet. Väldigt svårläst men kan vara helt fantastiska.
jag rekommenderar att läsa Pandoras Star och sedan Judas Unchained. Bland de bästa böckerna jag läst. Helt underbar serie.

2019-03-19 14:03
Skrivet av Phyrino:

Vissa av hans böcker är jättebra medans andra tappar mycket på slutet. Väldigt svårläst men kan vara helt fantastiska.
jag rekommenderar att läsa Pandoras Star och sedan Judas Unchained. Bland de bästa böckerna jag läst. Helt underbar serie.

Kan tipsa om Love Death + Robots på Netflix, första avsnittet "Sonnie's Edge" är en filmatisering av Hamiltons novell med samma namn.

2019-04-17 08:54

fel

2019-05-14 22:16

Tänkte se om denna tråd kan leva igen.

Har läst första delen av första boken i Riyria Revelations nu. Kan verkligen rekommenderas om man är en fantasytönt som jag. Gillar karaktärerna skarpt.

Royce Melborn, a skilled thief, and his mercenary partner, Hadrian Blackwater, make a profitable living carrying out dangerous assignments for conspiring nobles-until they are hired to pilfer a famed sword. What appears to be just a simple job finds them framed for the murder of the king and trapped in a conspiracy that uncovers a plot far greater than the mere overthrow of a tiny kingdom.

2019-05-15 06:08

Jag gillade riyria revelations, de känns som throwbacks till gammal fantasy likt LotR samtidigt som de känns fräscha, vet inte riktigt hur Sullivan lyckades med det.

Dock har jag så svårt för prequels att jag helt skippade chronicles

2019-07-14 19:27

Har nu läst klart Riyria Revelations två inlägg ovan. Kunde knappt släppa sista boken.

Mellanlandar ju nu i Lost Horizon av James Hilton, som legat på min hylla sen jag spelade Far Cry 4.

Ska sedan fortsätta med Brian Staveleys triologi:
The Emperor's Blades
The Providence of Fire
The Last Mortal Bond

Hört bra saker om hans böcker.

2019-07-14 21:09
Skrivet av Phyrino:

Jag avslutade precis hans Salvation som jag tyckte var riktigt bra, en av hans bättre imho.
Började nu på Richard Morgans Thin air och även den har börjat bra.

2019-07-15 00:35

Själv fastande jag i Ken Folletts böcker om 1;a och 2:a världskriget, riktigt bra.

Sida 6 av 6