Snabba zombies när Quake Champions-skaparna visar upp World War Z

Robot
Snabba zombies när Quake Champions-skaparna visar upp World War Z

Har man inte längtat efter ett spel där de odöda kan bilda stora kötthögar?

#saber-interactive, #world-war-z, #zombies


Medlem

Vette sjutton. Problemet när man fokuserar på jättestora horder (som trailern tycks visa) är att det lätt känns som en stationär horde-shooter och lätt blir enformigt. Tenderar att gilla när det är lite färre monster/zombies med inslag av horder ibland. Vermintide och L4D2 har balansen rätt bra men det är lite på gränsen ibland även i dom spelen. Här såg det ut att kunna vara fler.

Men hoppas det blir bra. Gillar denna typen av coop-spel

MEG
Medlem

Tråkigt med Zombies med superkafter.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tråkigt med Zombies med superkafter.

Dels som kan springa fort, hoppa högt och vara självläkande eftersom dom kan hoppa från höga höjder men bara knata vidare utan att benen tar stryk.
Kanske är Zombies gjorda på Weapon X från X-men?

Medlem
Skrivet av delli:

Dels som kan springa fort, hoppa högt och vara självläkande eftersom dom kan hoppa från höga höjder men bara knata vidare utan att benen tar stryk.
Kanske är Zombies gjorda på Weapon X från X-men?

I spel har jag själv inget mot att de kan röra sig lite snabbare, speciellt i ett pangarspel. Dock är det flertalet saker här som påpekas jag inte är så förtjust i personligen. L4D +2 är lysande exempel på kanonbra zombiespel där det även är andra "övernaturliga" alt. superkrafter som spelar in. Hoppas på att nya Walking Dead spelet infriar min co-op önskan. (dock var vs, bästa läget i L4D).

edit.
Sedan heter det väl zombier i plural

Medlem
Skrivet av MEG:

Tråkigt med Zombies med superkafter.

Om något är det väl vad dom har, hur annars kan dom vara levande döda?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Zombies och Jason ska inte springa. Punkt.


signatur

autograph

Medlem

Bra lösning på hastighetsproblemet är att de inte är zombies, utan infekterade
Jag drog det svaret mot min filmfanatiske vän som tar ämnet på största tänkbara allvar.
Han blev först ställd, sedan väldigt irriterad

Huvudsaken tycker jag är att det blir ett roligt spel.
Bortsett från att det ser source-motor ut så ser det ju rätt skoj ut, tycker jag.
Hoppas på ett Linux släpp


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar